Marie-Louise Karlander

Löpning - 2019-05-18 (lördag) 02:11:41

 Midnight Marathon& Lidingö on Tour (2019)

 Visa tävlingens diskussion
 Visa fler tävlingsberättelser och resultat för det här loppet/tävlingen

Midnight Marathon& Lidingö on Tour
Me Midnight Marathon 21 km på lördagen. 22+. Första varma lopp i år. Startade kl 15:00. Nutrition frukost, gröt äggröra, kaffe, bulle. En liten flaska 600 ml sportdryck (mighty sport , rödbetor, körsbär, grönkål, spetsad med resorb sport), drack detta efter en sen frukost. Jättetrött, dåligt med sömn i veckan, rejält pollenallergisk. Viljan är stark. Blandade ytterligare en lika flaska för att ta med, lite före och mer efteråt. 4 gel, en ”dunderhonung” 5 min före race, två utan coffein + en dunderhonung, väl behövliga. Sportdrycken som bjöds (pripps) var svagt blandad. 2:11:41, nöjd med första 10 km då jag höll fart under 6 min. Sedan blev jag själv, men det är jag van så jag brukar kunna motivera mig med klockan om jag har dagen. Troligen trötthet kommen av allergi o jobb. Man kan säga jag var lydig träningsprogram varierande tävlingsfart ;).Sprang med keps, drack inte så mycket vatten, blötte ner mig och kepsen, tvättade bort klibb från händer. Drack lite sportdryck , sköljde ner gel med vatten. Bara två depåer och 5 km emellan. Inga ”dåliga” smärtor. Positivt, tar med mig början av loppet. Har pers på halvmara 1:58 men asfalt. Denna bana är grusig, strandpromenad, vissa ställen lös grus, stråk av asfalt, lite småkuperad. Lidingö On Tour och för det är den perfekt. Vi har en Spiggbacke, Lidingö har Abborrbacken.




Skicka en kommentar på träningspasset: