Pär Sjöstrand

Löpning - 2019-01-23 (onsdag) 00:41:09

Återkomst på NocOut-intervallerna fullt ut efter att nästan bara kört alternativträning under januari. Test av om benet klara påfrestningen.

2000 m (2 min vila) + 1600 m (2 min vila) + 1200 m (1 min vila) + 800 m (1 min vila) + 400 m

Pratade ihop mig med Patrik innan om att börja med 4-tempo på 2000-ingen och sen öka 1 sek/varv varje intervall. Fick med oss med oss Mikko i klungan. Jag drog första i jämnt tempo något snabbare än tänkt. Andra drog Patrik förtjänstfullt, även den något snabbare. Inför tredje bestämde vi att Mikko skulle dra så länge han höll tempot och jag sen ta över. Blev att vi drog tre varv var. Sen var jag piggast i gänget och drog de två sista. Genomgående blev alla intervaller några sekunder snabbare än plan.

Var riktigt stark idag! Fick mycket tid runt tröskeln. Tänk så bra det går att hålla formen med alternativträning. Riktigt gött att springa med en klunga där alla är beredda att köra hårt. Inget ont i benen, bara en kort känning precis under rumpan på 400-ingen efter typ 100 meter. Tänkte först kliva av men den känningen var bara några sekunder så körde vidare.

Bra upplägg på passet. Bättre än pyramid då man lätt går ut för hårt på den. Blir ett mer harmoniskt pass att börja med en lång intervall.

Intervall - planerat tempo - faktiskt tempo
2000 - 4:00 - 3:56
1600 - 3:55- 3:53
1200 - 3:50 - 3:48
800 - 3:45 - 3:42
400 - 3:40 - 3:32

Sträcka:
8,31 km
Hastighet:
12,12 km/h
Tempo:
04:57 min/km
Maxpuls:
186 slag/min
Snittpuls:
160 slag/min
Kaloriförbrukning:
486 kcal
Medelkadens:
144
Träningseffekt (TE):
3,6

X-Axel:   Tid   Sträcka     
Utjämning:      Av  

Intervaller och varvtider

Tid Sträcka Tempo Hastighet Kommentar
00:11:03 2,06 km 05:22 min/km 11,19 km/h UV 
00:07:52 2 km 03:56 min/km 15,25 km/h  
00:02:00  
00:06:13 1,6 km 03:53 min/km 15,44 km/h  
00:02:00  
00:04:34 1,2 km 03:48 min/km 15,77 km/h  
00:01:00  
00:02:58 0,8 km 03:42 min/km 16,18 km/h  
00:01:00  
00:01:25 0,4 km 03:32 min/km 16,94 km/h  
00:01:00  



Skicka en kommentar på träningspasset: