Markus Andersson

Löpning - 2016-11-20 (söndag) 37 min

Vintercup 1, Svartbäcksmåla. Det extra kuperade motionsspåret "Svarta femman", barmark men lite blött, +°4C, fint väder och rekorddeltagande med 66st, inkl. ett antal snabba. Då jag mest kört en massa lätta pass under hösten var jag osäker på kapacitet och mjölksyratålighet, kände efter noga i uppförsbackarna inledningsvis, men det kändes riktigt bra så jag kunde springa på ganska snabbt men ändå utan syra. Låg 10a som sämst efter några hundra meter uppe på pulkabacken, sen avancerade jag ända upp till 4e-platsen fram till 1km, och höll den placeringen länge. I senare delen av loppet kom jag även ifatt & förbi trean, så i mål hade jag bara "elitlöparna" Anton & Johan före mig. Tiden ganska bra 17:19 och en halvminut bak till bl.a. Erik & Nils, som jag nog trott skulle slå mig då de sprungit på bättre tider än mina pers i sommras. Så dagens lopp gick överraskande bra för min del... :-)

Sträcka:
9 km
Hastighet:
14,59 km/h
Tempo:
04:07 min/km
Intensitet:
17

Kommentarer på det här träningspasset:


Grattis till ett kanonlopp! 👏😄💪
2016-11-20


Tack, o grattis till segern! :)
2016-11-20


Tack och bock 😄 Ännu finns lite fart i tanten...😉
2016-11-20


Stark insats!

Hur mycket skiljde banan mot den vanliga? Var det första biten fram till man svänger vänster upp i långa backen?
2016-11-20


Ja, det var bara första biten, lär inte ha skiljt särskilt många meter, och det kan ha blivit lite längre.
2016-11-21


Ett helt annat ämne: Du svarade på detta klockan 4.52!? Hur är det möjligt? Och hur lyckas man vakna då. (Jag har problem att komma till jobbet före 9.00)
2016-11-21


Tja, jag är helt enkelt mycket mer morgonpigg än dig! :) Du skrev ju ditt inlägg kl. 23.36 - så sent är jag aldrig uppe. Då är det faktiskt vanligare att jag stiger upp innan kl. 5, och då har jag alltså fria arbetstider och använder ingen väckarklocka. Vaknar jag tidig morgon (efter kl. 4) och inte somnar om snabbt är det tråkigt och onödigt att ligga där när det finns så mycket saker man kan ta tag i och göra istället. Normalt är väl dock att jag lägger mig ca: 22 och stiger upp strax efter kl. 6 = drygt 8h sömn. Under sommartidshalvåret förskjutet en knapp timma, alltså läggdags 22.30-23 och uppstigning 6.30-7.15. Händer aldrig att jag ligger kvar i sängen kl. 8.
2016-11-22



Skicka en kommentar på träningspasset: