Sara Molin

Löpning - 2015-03-15 (söndag) 00:48:41

 GöteborgsVarvets Seedningslopp Helsingborg (2015)

 Visa tävlingens diskussion
 Visa fler tävlingsberättelser och resultat för det här loppet/tävlingen

Göteborgsvarvets Seedningslopp Helsingborg. Grymt nöjd att äntligen komma sub 50 och putsade mitt PB med 1 minut och 45 sek sen Sylvesterloppet. Hade en plan om att springa på en kontrollerad känsla runt 4:50 och hålla mig där även om det känns bra, sluttiden var mindre intressant så länge det var sub 50, ville inte riskera det med att springa för hårt i början. Med facit i hand kunde jag sprungit hårdare, detta är lägsta snittpulsen jag haft på ett millopp någon gång! Positivt, för det betyder ju att jag har mer fart i kroppen. Tyvärr tråkig eftersmak då jag fick väldigt ont i baksida höger lår med 2 km kvar. Det gjorde så ont så jag faktiskt tvivlade på att jag skulle kunna slutföra ens, men vem bryter med mindre än 2 km till mål? Inte jag i alla fall. Nu efteråt gör det riktigt ont och det är ju inte utan att jag blir riktigt orolig för vad detta kommer innebära.

Sträcka:
10 km
Hastighet:
12,32 km/h
Tempo:
04:52 min/km
Maxpuls:
192 slag/min
Snittpuls:
186 slag/min
Kaloriförbrukning:
640 kcal

X-Axel:   Tid   Sträcka     
Utjämning:      Av  

Intervaller och varvtider

Tid Sträcka Tempo Hastighet Kommentar
00:04:48 1 km 04:48 min/km 12,5 km/h  
00:04:52 1 km 04:52 min/km 12,33 km/h  
00:04:44 1 km 04:44 min/km 12,68 km/h  
00:04:52 1 km 04:52 min/km 12,33 km/h  
00:05:01 1 km 05:01 min/km 11,96 km/h  
00:04:53 1 km 04:53 min/km 12,29 km/h  
00:04:56 1 km 04:56 min/km 12,16 km/h  
00:04:53 1 km 04:53 min/km 12,29 km/h  
00:04:57 1 km 04:57 min/km 12,12 km/h  
00:04:47 0,97 km 04:56 min/km 12,17 km/h  

Kommentarer på det här träningspasset:


Grattis!! Tråkigt med låret, hoppas det inte är allvarligt.
2015-03-15


Bra gjort! Jag gör ett försök på Seedningsloppet i Mantorp nästa lördag...
2015-03-15


Grattis till ett bra sprunget lopp. Hoppas att benet snabbt känns bättre.
2015-03-15



Skicka en kommentar på träningspasset: