En FunBeat-användare

Du är inte inloggad på FunBeat.

För att titta på den här personens träningsdagbok och profil så måste du logga in på FunBeat.


X-Axel:   Tid   Sträcka     
Utjämning:      Av  

Kommentarer på det här träningspasset:


Tråkigt att du inte får de resultat du vill ha! Hade du inget pulsband på dig? Som sagt var det bra väde och härlig bana!
2014-08-16


Aj ja nära till hands att skylla på förkylningen, sånt där har jag själv haft erfarenhet att det kan sitta i länge. Men du får jämföra de sista 8 veckorna ifjol och i år. Jag tycker iofs att tex långpass på grus och asfalt är bättre än att springa långpass i terräng för halvmara. Har även kört lite långa plattintervaller för att få in lite speed i löpningen. Dock inte lika "hårda" som de där 4x4 intervallerna.
2014-08-16


Just löpet är speciellt. Bra med träning sen maj men att hålla hög fart i över två mil sliter nåt grymt på ALLT. Jag tror du måste öka och underhålla löpningen året runt för att kunna lyckas med något mer än att underhålla den nivå du har.
2014-08-17


Ja, det känns tråkigt. Jo, jag hade pulsband men jag kunde inte ladda över passet. Inte min dag igår.

Jo, det var ju lång tid av utebliven träning. Sant jag har väl mest tränat med tanke på LL i sommar, men lite hade ju gärna fått spilla över på HM också. Men det finns säkerligen mycket att förbättra när det gäller min träning.

Öka och underhålla löpningen året om? Ja, det är väl det det handlar om. (Fast igår kväll hängav jag mig åt helt andra och betydligt omognare förklaringsmodeller som att det är ORÄTTVIST och FUSKIGT och att alla andra bara kan springa naturligt snabbt utan att knappt träna över huvud taget etc.) Men hur ska det då gå med skidåkningen undrar jag.

Jag vet inte om det är en förklaring eller en konsekvens men jag mådde verkligen jättedåligt i går kväll efter att jag hade ätit middag. Illamående, ont i huvudet och jättetrött. Halvslumrade i soffan hela kvällen tills jag orkade samla kraft för att borsta tänderna och gå och lägga mig. Sov som en stock i 8½ timme och nu känns det ung. som vanligt. Jag tror att solen påverkade mig.

Oj, långt svar.
2014-08-17


Jag tycker att simning i öppet vatten är buskul trots att jag inte verkar ha någon särkild talang och förmodligen aldrig kommer att bli särskilt snabb.

Men man blir likafullt snabbare (eller mer långsam) upp till en viss gräns ju mer man tränar på det. Men skulle det vara så roligt för dig att dra ner på t.ex. längdskidorna?
2014-08-17


Trist. :-( När jag persade rejält på halvmaran hade jag sprungit en hel del pass nära mjölksyratröskeln - på runt 13 km. Vet inte om det var det iofs.
2014-08-17


Minska på längdskidor är ju helt befängt. Tom Kristoffer Österlund kör en hel del längdskidor på vintern.

200 meters intervaller känns mer som finlir för att formtoppa än grund för att träna mot halvmaran. Men du persade så det är svårt att säga emot... :)
2014-08-17


Grattis till dig trots att du inte är nöjd! Man har helt enkelt bättre o sämre dagar så det är väl bäst att bara bryta ihop o komma igen.
2014-08-17


Minska på längdskidor kommer förstås inte på fråga. Var kom 200-metersintervallerna in i bilden?

Tack ändå Matilda. Ja, en dålig dag var det löpningsmässigt.
2014-08-17


Så du körde hårdare, halvlånga pass, Kristina?
2014-08-17


Ja Ingmari. Inga tvåhundringar alltså om det var mig som avsågs med det inlägget.
2014-08-18


Tvåhundringar verkar kul om man är två. Inget fel på att ha kul! Hundringar är ännu mer kul!! Nyttigt för halvmaran? Vettetusan ;)
2014-08-18


Oj, jag blandade ihop Jörgens tävling och denna. Han PB:ade och tackade sina 200 intervaller. :)
2014-08-18


Du kan kolla i min träningskalender för våren 2013 om du vill Ingmari. Vet inte om de passen gjorde något för formen men de vande mig vid att ligga på den ansträngningsnivån längre tid och gav mig självförtroende i alla fall. Jag visste att jag kunde i åtminstone 15-16 km och sedan är det ju nästan bara upploppet kvar. ;-)
2014-08-18


Jag anser (tror?) att IMB redan har uthålligheten. Där finns inga problem.

Det som saknas är grenspecificiteten vars enda bot är att springa mer, längre & fortare.

Det blir i så fall i konkurrens med de andra träningsformerna. Antingen äta kakan ELLER ha den kvar...
2014-08-18


Men har hon fartuthålligheten?
2014-08-18


Skulle jag säga är grenspecifikt. Vad tror du? Mitt svar: Njae... Nej? Vad säger IMB själv?

Det finns idag inget känt sätt att äta upp kakan och ändå ha den kvar. Vill man springa bättre - Träna då mer löpning. Punkt.

Sorry for party pooping ;)
2014-08-18


Tvåhundringar är kul. :-)

Jag ska kolla på dina pass, Kristina.

Nej, klart hon inte har fartuthålligheten.

"Vill man springa bättre - Träna då mer löpning. Punkt." Svårt att argumentera mot det.
2014-08-19


;)
2014-08-20


:-)
2014-08-20



Skicka en kommentar på träningspasset: