Marie-Louise Karlander

Längdskidor - Klassiskt - 2013-03-03 (söndag) 10:24:41

 Vasaloppet (2013)

 Visa tävlingens diskussion
 Visa fler tävlingsberättelser och resultat för det här loppet/tävlingen

Vasaloppet 2013. Det tog lååång tid, minst en timme längre än planerat. Spåren var av skiftande slag, från obefintliga till godkända. Det var tyngst på mitten av loppet Risberg till Oxberg. Hade trevligt många stunder. Konditionsmässigt känns det som jag kunde gått mycket hårdare, skallen var stark, inga planer på att bryta. Min bästa del av loppet blev mellan Oxberg och Mora. Jag hade jättebra glid, tack Stellan Granlund, det gjorde att jag kunde staka energisnålt. Vallade om fästet själv 2 ggr. Swix VR 55, gav lite. I Oxberg har de en trevlig valla service där tror jag de la VR70 också. Glad också för mina hembakta chokladbollar, de satt fint gav bra energi. Har aldrig stakat så mycket, inte saxat heller. I Skellefteå har vi så bra spår och fästet bra i vinter, bara en par meter högst upp på backen man saxat. Axeln kände jag av efter Hökberg och ännu mer idag. Ryggen klarade sig bra. I mål kom jag och blev inte avskräckt.
158 i snittpuls, högst notering 183 , vilket är den högsta notering sedan jag köpte denna enkla Garmin. Förstår inte riktigt när det skedde, blev väl uppskrämd ha, ha. Tyckte jag softade i 9 mil.

Sträcka:
90 km
Hastighet:
8,64 km/h
Tempo:
06:56 min/km

Kommentarer på det här träningspasset:


väl kämpat! men visst var det ett jäkla slit.. jag får erkänna att jag blev avskräckt!
2013-03-04


GRATTIS till första VL!!! Blir säkert flera för din del! du är stark! tar gärna recept på dina hembakta chokladbollar :-)
2013-03-04


Ja Sofia i Risberg slet jag, men jag är nog tränad att gå hårdare än jag gjorde. Har aldrig åkt längre än 45 km, så jag visste inte riktigt hur kroppen reagerade. Konditionsmässigt funka det. Åkte med samma teknik in i mål som efter första backen.
Hemska tanke är redan revanschsugen. Säg det inte till familjen bara.
Choladbollsiden fick jag från de som åkt VR, de är lättare att tugga i sig på cykeln än sega sportbarer som tenderar växa i munnen. Havregryn, socker, fett (hade smör, salt i smör), kakao och kaffe. De var goda till kaffet i Hökberg och Eldris.
2013-03-04


Klarts ska du har din revansch! Ok tack för tipset.... vila kroppen & planera revanschen :)
2013-03-04



Skicka en kommentar på träningspasset: