Bra mat

Kaloriräkning

Undrar om någon kan tipsa om ett bra gratis kaloriräkningsprogram på nätet? Var med i tappa.se förut och tyckte det funkade kanon. Vill nu bara åt kaloriräknaren och har ingen lust att teckna nytt medlemskap i tappa för den sakens skull.  

2007-11-26 13:06
Du var inte klart med om du menade kcal in eller ut
för ut kan du prova dig på detta
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88A...

Smiley

2007-11-26 13:20
overvikt.netdoktor.passagen.se

Gratis medlemskap och i matlådan kan man räkna hur mycket man förbrukat per dag (räknar dock lite i underkant skulle jag vilja säga) och lägga in vad man ätit. Så får man se hur man ligger till. Den visar också fördelning mellan kolhydrater, fett och protein. Mycket användbar tycker jag.

2007-11-26 14:11
http://caloriesperhour.com/  

2007-11-26 21:00
Vilka bra länkar, tack killar! Smiley Behöver också börja tänka på det där, m tar det efter jul, annars kommer jag bara bli deprimerad. Smiley

Jag gick m i Netdoktor Övervikt ett tag, men tyckte bara att deras matberäkningsprogram var det mest knepiga, jobbiga o pilligaste jag har sett! Stod inte ut mer än en vecka, det gick ju inte o hålla på o fixa o trixa varje gång bara för att de aldrig hade rätt matvaror inlagda, rätt mängder osv osv. Var med i Viktklubb också för ett tag sedan, men det hjälpte inte alls, o det kostar ju skitmkt så det är väl inget alternativ för din del. Smiley

2007-12-04 09:42
Jasså!? Jag tycker att det funkar utmärkt. Jag har satt till de livsmedel som inte fanns och jag använder. Jag tycker faktist inte det är pilligt. Men jag är ju utbildad datanörd och pillar med datorer dagarna i ända, först på jobbet/skolan och sen fortsätter jag hemma. Så det sjunker väl in i mängden för mig antar jag.

Men jag funderar dock på att göra ett eget program så jag får det exact så som jag vill ha det. Det fina med detta är ju att det finns på nätet och man kan nå det varifrån som helst. Jag fyller i frukosten hemma på morgonen och fyller på under dagen, från skola/jobb. Men jag får väl lägga upp mitt eget program på nätet då...
Smiley

Men, alla är vi ju olika och huvudsaken är att man hittar ett system som passar en själv. Ju. Smiley

2007-12-04 10:25