Löpning - Lopp och tävlingar

Hoppa till första olästa inlägget.

Upplagd av

2011-04-01 15:25

XTreme Running del 4 (2011)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2011-05-31
Plats: Sverige - Stockholm
Sträcka: 10 km, Halvmarathon, Annan
Typ av träning: Löpning - Terräng

Du anmäler dig direkt på plats vid starten intill Ursviks Motionsgård, som ligger vid E18 ca 700 m från Hallonbergens Centrum.

Du kan starta när du vill mellan kl. 17.00–18.30 och du väljer själv om du vill starta ensam eller springa tillsammans med andra löpare.
Startavgiften är 50:-/lopp som be- talas kontant när du anmäler dig.
Finalloppet 7 september

Har du deltagit i 5 av 7 kvallopp är du direktkvalificerad till finalloppet. Du är också kvalificerad om du har en av de 10 bästa tiderna totalt för herrar respektive damer.

Är du inte direktkvalificerad kan du anmäla dig genom att betala 150:- till Plusgiro 4620849-2 senast den 31 augusti 2011.

Du erhåller nummerlapp vid din första start för året. Samma num- merlapp har du även i följande kvallopp. Deltar du i finalloppet hämtar du nummerlapp vid start- området 1 timme före start.

Vätska: Vatten och sportdryck finns vid 5 km och 10 km.

Längd: 15 km terräng.

Resultatlistor: Anslås på informationstavlan vid starten dagen efter loppen och finns på klubbens hemsida www.sik.org

Övriga upplysningar
Får du genom Ursviks Motions- gård. Tel. 08-706 82 31
E-post: motionsgarden@sik.org

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

32 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Dags att börja tagga till nu. Själv är jag väldigt trött och har mycket slitna ben efter gårdagens urladdning på racern. Målet för kvällen får bli att överhuvudtaget ta sig till Ursvik och ge sig ut i spåret, det blir ett litet test för att se om löparknät verkar ha gett med sig.  

2011-05-31 10:23
Härligt Elin, insatsen går före PB-satsning.

Blir nog kanonväder. Jag skriver DNS i min bok efter lördagens urladdning. Hoppas ni blir många och njuter av skogarna. Önskar att läsa om era upplevelser efter denna fjärde omgång. Smiley

2011-05-31 10:36
För mig blir det intervaller med Running Sweden istället - kanske nästa gång...  

2011-05-31 12:42
Det är med lite sorg jag missar denna gång, jippo med jobbet. Funderade faktiskt seriöst på att prioritera annorlunda, men det får nog bli såhär. Elin får representera Bondegatan.  

2011-05-31 13:28
Bra där, äntligen en anledning att masa sig iväg dit. Jag hade förväntat mig massa pepp och folk som säger att nu kör vi hårt och vi ses där så att jag skulle bli mer sugen på att åka dit. Smiley Jag kanske kan ta både min och Fredriks nummerlapp på samma gång. Smiley  

2011-05-31 13:43
Målet idag är att springa snabbare än förra gången. Ser ut att bli bättre väder och lättare skor ska jag ha på fötterna.  

2011-05-31 14:20
Förra gången sänkte jag min tid några minuter trots att jag hade stumma ben redan från start. Jag var glad att ha sänkt min tid men jag fick verkigen förhandla med mig själv för att inte sätta mig på rumpan några km från mål..

I dag är benen fortfarande lika stumma, vet inte om jag behöver lägga in en vilovecka?! Jag har ökat träningsdosen under våren och det känns!!

Men jag ska försöka att inte titta på klockan idag, utan bara köra på känsla och NJUTA!!

Klart du ska springa Elin!! Desto större prestation om vi kommer runt som redan nu är trötta i benen!! Eller hur!!! (v)

2011-05-31 15:24
Ja jag ska ge det ett försök i alla fall. Ballar knät ut får det väl helt enkelt bli en lång och skön promenad i det fina vädret. Smiley Har laddat med konsultavslutningsfika från Muffinsfabriken, det kändes som att jag behövde något mer energirikt efter dagens salladslunch.

Snart dags att cykla hem och byta om, lite mer taggad nu även om benen inte är helt med i matchen. Smiley

2011-05-31 15:37
Och jag kör nog också på njutningsspåret idag, det blir inget jagande av tider, det sparar jag nog till efter semestern då man förhoppningsvis har bedrivit lite löpträning innan och inte bara kör de här grejerna varannan tisdag på ren vilja. Smiley  

2011-05-31 15:39
Det blev ren och skär njutning, kanske inte från början men däremot mot slutet. Grymt härligt väder och ett knä som inte sa stopp förens på promenaden till tunnelbanan. Vände klockan nedåt och sprang bara och hade det skönt. Lite osäker på mina tidigare tider, det kan gå varit en hårsmån från PB idag, nu jäklar är jag på G inför kommande deltävlingar. Smiley

//Något endorfinstinn

2011-05-31 19:25
Gud vad jag STAMPADE mig genom första milen. Tunga ben och jag lät nog som jag vägde dubbelt så mycket idag... stamp, stamp.

Försökte ta det lugnt och fick 3-4 min långsammare tid, men jag var ändå rätt trött.

Vad ska jag göra åt mina klumpedunsben!??!

2011-05-31 19:28
Elin: HÄRLIGT!!!

Jag ska också testa muffins inför nästa lopp!! Smiley

2011-05-31 19:29
Jag låter som en elefant när jag kommer stapplande nedför backarna i jämförelse med de som kommer tassande bakifrån och bara flyger förbi.

Kan tänka mig att löpskolning och backträning hjälper mot klampandet.

Muffins är bra grejer, det har jag konstaterat förut. Smiley

2011-05-31 19:38