Nyheter från FunBeat

Lyssna på Fredrik Sträng, FunBeat ger kampanjpris

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Finfint kampanjpris på föreläsning med Fredrik Sträng, för FunBeat-medlemmar!

Missa inte äventyraren Fredrik Strängs spännande och peppande föreläsning där han inte bara berättar om sina äventyr till bland annat 6 st bergstoppar över 8000 meter, utan även om hur du kan planera och genomföra ditt drömäventyr!

Med FunBeat får du förstås en finfin rabatt och betalar endast 135 kr om du går i Malmö, Stockholm eller Östersund. Göteborg en tjuga till (155 kr). Ordinarie pris är 190 kr!

UPPGE KAMPANJKOD "funbeat" (Måste vara små bokstäver/gemener).

Bokar gör du här: http://strang.se/index.php?action=page&article=1290838120&node=449

UPPGE KAMPANJKOD "funbeat" (Måste vara små bokstäver/gemener).

External image

Officiell information kommer här:

8000 meter - Planera, förbered och genomför ditt eget drömäventyr

En av våra mest kända äventyrare, Fredrik Sträng som bland annat klättrat upp för sex 8000-m berg är i farten igen. Denna gång åker han ut föreläser om ämnet "Planera, förbered och genomför ditt eget dröm äventyr".

Bokning
Du bokar via länken: http://strang.se/index.php?action=page&article=1290838120&node=449

Efter föreläsningen vet du hur, var och när
Efter en Fredriks tvåtimmarsföreläsnign lovar han att publiken kommer, att till skillnad från många andra inspirationsföreläsningar där man får en vitamininjektion, här även få veta vad man vill göra, veta när man vill göra det och ha en plan för hur man ska gå tillväga. "Dock är inte föreläsningen för dem som inte gillar förändringar. Om du vill uppnå dina drömmars mål kräver det arbete och träning men det är ju bara kul", säger Fredrik.

Mental inställning
Allt har inte alltid gått på räls men han har lärt sig av sina misstag eftersom han hela tiden haft den mentala inställningen att lyckas.
"Det finns inga misslyckanden, bara feedback" säger Fredrik och menar att vi ofta ger upp våra drömmar för enkelt. Fredrik är övertygad om att det finns massor med människor där ute som drömmer om ett mål men att de stoppåas av att det finns hinder i vägen.

Här är några vanlig hinder för drömmen enligt Fredrik

Du står ivägen för din egen förmåga på grund av dåligt självförtroende och har inga referenser eller mentorer som kan peka ut riktningen.
Du tror att det kommer att kosta skjortan vilket är fel eftersom med lite tålamod hittar du priser som de flesta klarar av och dessutom behöver ingen ha de nyaste prylarna.
Det klassiska knowing-doing-gap. Man vet vad som ska göras men tar sig inte tid för att det finns för många ursäkter. Det handlar om prioritering, drivkrafter samt att hitta motivationen.
Struktur o diciplin. Många börjar i helt fel ände och söker stora sponsorer och tröttnar medan andra aldrig lägger tid på projektet och lever i dagdrömmar och så går den upp i rök.
Mer om Fredrik Strängs föreläsningar kan du läsa på www.strang.se och du kan även se hans trailer om föredragen här http://www.youtube.com/watch?v=p_k0F7id-gU

skämtar de? Jag försöker boka en biljett till åt en kompis och får det här svaret:

The fraud cheks performed by us and the bank has determined that this purchase is a fraud.

The purchase was terminated, and no money was transferred from the credit card.

To contact us, please call +46 771 47 70 70, or send an email to support@tickster.com.

jag har aldrig varit med om nått liknande, inte ens när man köper väldigt dyra cyklar eller elektronik på nätet har jag fått det här.

2011-02-01 20:35
Du får sluta göra dina egna kreditkort!  

2011-02-01 20:36
kul, Christer,men det är konstigt att det funkar ena gången men när jag försöker köpa en biljett till så tycker de att jag är en bedragare.  

2011-02-01 20:43
Hur ofta köper du en dyr cykel för att sedan köpa en till...på samma dag och med bara några minuter mellan varje köp? Smiley  

2011-02-01 20:53
på första köpet var svaret att de skulle göra en manuell kontroll som tog 24 timmar, inga pengar dragna men bokade. Så nu vet jag inte om jag har 0, 1 eller 2 biljetter och jag vet inte om jag har betalat för någon av dem heller.

Jag har köpt biljetter på SF, t ex, med några minuters mellanrum och det funkar.

2011-02-01 21:00
Håkan, ring ditt kortföretag, de bör kunna svara på frågan om biljetten är bokad eller ej eller ev. köra igenom köpet manuellt.  

2011-02-01 21:13
Har precis kommit hem från föreläsningen i Malmö... gott... natti-natti :)  

2011-02-08 23:25
Bokning u.a. Föredraget utmärkt! Smiley  

2011-02-09 09:00