SINGEL

How 2 succed in the dejting-side-träsk

External image

Hi folks,

jag har läst i ett en del andra trådar om hur killar INTE ska ragga på dejtingsidor men nu vill jag veta vad som funkar.

För att något ska hända i mitt ack så glamorösa singelliv (ironi) så
tänkte jag köra ett varv på en eller kanske två sidor inom kort. Denna gång tänkte jag försöka göra lite mer än något litet med vänsterhanden.

Jag kommer så väl ihåg känslan när jag väl satt där och hade väl sett ut ett par sötnosar. eeehhhh jaha vad ska jag skriva till dem nu då?????
Lägga ut bombmattor med frågor som, Hej vad gör du ikväll?
känns ju som en rätt risig idé.

Så tjejer vad säger ni, vilka lines fastnar ni för?

Vill gärna också ha tips i från grabbarna på sidor som ni kan rekommendera. Av kompisar har jag hört bäst om Mötesplatsen och ev Match.com (vilka jag aldrig varit reggad på). Jag har ingen lust att betala in pengar till en site där det är 80% män.

Hälsar
Hasse

2010-05-12 22:43
Man kan skriva ngt i stil med:
"Hej!
Jag tycker din presentation är jättetrevlig! Särskilt att du skriver XXX, det håller jag helt med om. Jag tycker också att ZZZ. Jag skulle gärna ta en fika på stan med dig och prata lite mer.
Vänliga hälsningar
Hans"

2010-05-12 22:51
Alltså, man kommer väldigt långt på att skriva trevligt och stava rätt.  

2010-05-12 22:54
Jag skulle reagera positivt på humor. :) Skämta lite lätt om dig själv så att hon höjer på ögonbrynet och tittar igen. Funkar på mig i alla fall. Smiley
Och att du sedan fortsätter höra av dig. Känner du sedan att du inte vill mer så säg det till henne. :)

2010-05-12 23:00
Jag kan i stort sett säga att bästa sättet måste vara att läsa deras presentation och ställa följdfrågor på den.

Jag är medlem på en dejtingsida, jag kontaktar ingen. Jag låter folk kontakta mig och så får man en utsållning redan där på vilka som verkar intressanta att fortsätta en diskussion med.

Folk som skriver en rad till mig fångar ej mitt intresse, folk som stavar fel berör mig inte då jag inte vet vad som ligger bakom.

(Jag är dock bara en brevvän på denna sajt, inget som uppskattades av tjejerna här har jag förstått :)

2010-05-12 23:30
Jag tycker det känns rätt så hopplöst. När man väl hittar någon som är attraktiv (händer inte ofta och utseende har inget med saken att göra) får man sällan svar vad man än skriver känns det som. En otäck känsla av att alla som är något att ha blev tillsammans innan 25 infinner sig.

Själv skriver jag bara när jag hittar någon jag verkligen vill skriva till, och det är alltid välformulerade meningar på korrekt svenska.

Och Björn, av det lilla jag sett av dig (är inte här så ofta) att döma är du supertrevlig, men det kan väl ändå inte lysa igenom i en profil? Har du en bild på dig själv också? Vad jag undrar är alltså hur du bär dig åt för att bli kontaktad? External image

Någon som provat Elite Daters? Jag läste en artikel som jag inte gillade och själva konceptet att vissa människor skulle vara bättre än andra kan jag inte ställa upp på, men är det en seriös sajt är det kanske värt att prova?

2010-05-12 23:58
Jag har provat Elitedaters (och alla andra sajter med). Tyvärr är det väldigt få på Elite, o ännu färre tjejer. Jag var typ enda tjejen i hela Linkeboda just då.  

2010-05-13 00:02
Det ska tydligen vara FLER tjejer på ED enligt artikeln. Jag gillar inte själva elitidén - jag skaffade en utbildning för att det var kul, nu har jag ett jobb som är kul men jag är inte förmer än någon annan för det.

Jag har förresten aldrig sett dig på sidan där jag själv håller till för då hade jag skrivit något trevligt på korrekt svenska External image

2010-05-13 00:15
Jag har precis avreggat mig från de sajter jag var kvar på. Det kan man läsa om i Guidelines för killar, har jag för mig att det var...  

2010-05-13 00:17
Bra tips so far, jag tror det här kan bli en intressant tråd
Smiley

Maria, texten du skrev lät ju faktiskt väldigt trevlig
Smiley

Nina, välkommen förresten
Smiley

2010-05-13 00:19
Mattias: Vet inte riktigt hur jag bär mig åt för att bli kontaktad. Min presentation är väldig dålig, (enligt mig själv) la inte ned någon tid alls på den. Har några bilder på sidan dock.

Kanske är det att det står att jag söker vänskap och inte seriöst förhållande som gör att jag blir kontaktad. Jag vet inte. Hmmm.. har till och med blivit kontaktad av en okänd tjej i grannkommun via facebook som la till mig som vän för att hon tyckte jag var söt :) Smickrande men lite udda tycker jag.

Sedan så tror jag på den gamla klyschan att är du upptagen eller inte vill ha någon så rasar förslagen över dig. Men när du väl står där och är redo för att bli någons pojkvän så är man ensammast i världen :)

den roligaste och trevligaste bekantskapen (endast virtuell) jag fått är av en tjej som frågade chans på mig och 5 andra :) Hon och några kompisar gjorde visst ett test och se hur folk skulle reagera vid en chansfrågning. Tog ett bra tags skrivande innann det kom fram att jag var en testperson :) Men det tyckte faktiskt jag var helfestligt, så vi har fortsatt skriva. Sedan har hon en härlig blogg som jag följer.

2010-05-13 00:25
Får man ett brev som enbart ger komplimanger på utseendet så utgår man iskallt ifrån att personen som skriver enbart har tittat på bilderna och inte läst presentationen. Det går bort direkt.
Att Björn blir kontaktad beror nog mer på utseende än presentation. Kvinnor selekterar ju också på bilder även om vi (förmodligen) är bättre på att dölja det än vad män är. Smiley
Det kan även bero på att den i viss mån signalerar "rädda mig", (stark chick magnet-faktor för ett förvånansvärt stort antal kvinnor) men eftersom Björn inte tror mig på den punkten så har jag givetvis fel? *himlar med ögonen*

Edit: no more of this bullshit på fb for me!

2010-05-13 03:07
Eidt: Diskussion framstår hårdare än den var. Tillförde inte tråden någon relevans.  

2010-05-13 03:57

2010-05-13 07:43
>Denna gång tänkte jag försöka göra lite mer än något litet med vänsterhanden.

Byt hand.

2010-05-13 08:22
Jessie: Eidt: Diskussion framstår hårdare än den var. Tillförde inte tråden någon relevans.  

2010-05-13 08:36
Björn: Det gjorde faktiskt jag med. Tog illa upp på riktigt alltså. Jag menar inte alls att du HAR ett dåligt vardagsliv i veckorna utan dina barn! Jag försökte bara titta på din presentation rent konstruktivt. Herre gud människa, till och med det lilla vi känner varandra borde göra att du VET att det inte var sådär jag menade. Smiley

2010-05-13 08:45
EDIT: Diskussion framstår hårdare än den var. Tillförde inte tråden någon relevans.  

2010-05-13 08:56
Björn: Jag sa inte att din presentation inte fungerar, det gör den ju om du blir kontaktad. Jag bara svarade på vad jag trodde det var som gjorde ATT de kontaktade dig, vilket väl är vad ts också vill veta?

Det jag vet om dig är det du själv valt att berätta. Jag pressar inte ur någon information utan väntar tills den andre är redo att berätta. I övrigt får dina observationer stå för dig själv.

2010-05-13 09:01
fint.. då anser jag att denna diskossion lämnas åt sidan. *Ttar fram svartpennan och stryker ett streck över den* För jag gillar ju dig och tycker du är trevlig och jag har trivts de två gånger vi träffats. Keep on being Jessie.

EDIT: försoningen får stå kvar. Smiley

2010-05-13 09:17
Min erfarenhet är att det nästan alltid är killarna som kontaktar. Eller så var det bara jag som var en slöhög?  

2010-05-13 09:22
Maria: Japp! Du är en slöhög. Smiley Precis som den största andelen kvinnor på dejtingsiter, helt simpelt för att de inte MÅSTE ta kontakt för att få kontakt.

Tyvärr är det (enligt MINA erfarenheter) bara de män man inte tycker verkar intressanta som tar kontakt Smiley så därför ger jag mig oftare ut och kontaktar de som jag tycker ÄR intressanta, med mycket varierande framgång. *skrattar*

Men nu är vi tillbaka i diskussionen där män tycker att kvinnor inte tar tillräckligt med initiativ och kvinnorna som GÖR det upplever att det ligger dem i fatet varenda sabla gång... Att det ska behöva vara så svårt? Smiley

2010-05-13 09:27
Men Hans, du undrar vad som funkar.
I presentationen är det bra med:
* Ett par tre fotografier, bra fotografier. Inget foto = inget svar.
* Försök skriva något som gör dig UNIK. Skippa det där med vin o mysiga hemmakvällar, det gillar ju alla.
* Inget gnäll

2010-05-13 09:35
När jag kontaktar killar på dejtingsajter, får jag svar av ca 10%...  

2010-05-13 09:36
Ah - mer tips till TS:

1) Man KAN le på bild även om man är man. Jo, det är säkert. Jag lovar. Det är helt sant! *nicka intensivt*

2) Presentationer får ALDRIG, under INGA OMSTÄNDIGHETER innehålla dessa ord:

"svårt att beskriva sig själv"

eller

"om du vill veta nåt så är det bara att fråga"

Kom igen! Ge oss en ANLEDNING att VILJA veta mer istället..

3) Bilder där du GÖR något är alltid roligare, men minst en bild ska vara en ansiktsbild där du är dig så lik som det bara går (kameror är knepiga saker ibland, tar bilder så man ser sig helt olik ut hur nu det går till?!?).

2010-05-13 09:41
Ahhh, hade skrivit ett riktigt långt svar men sabbade bort det.

Bilder! och då inte på en solnedgång, vacker strand eller grannens hund. Inte heller en allvarlig min i badrumsspegeln, även om kroppen är värd att visas upp. Men en leende och aktiv person är attraktivt och fångar iallafall mitt intresse.

Har bilderna fått mig att stanna till så läser jag presentationen och det där med träning, matlagning och umgås med vänner är rätt onödig info i mina ögon. Skriv något personligt och gärna något som sticker ut lite. (med betoning på lite) Då kommer jag ihåg dig och får förhoppningsvis något naturligt att börja prata om.

Sen tror jag faktiskt att tajming är allt. Har jag fått kontakt med någon intressant så missar jag andra kandidater tyvärr. En vecka senare kan det vara helt annorlunda och när jag går tillbaka och kollar så undrar jag hur jag kunde missat/tappat bort Han. Så det är faktiskt inte fel att komma tillbaka och skicka ett meddelande till.

2010-05-13 10:16
Appappapp Anna. Det KAN vara fel att komma tillbaka med ett meddelande till. I början (när jag var dejtingsiterookie) var jag så snäll (och försynt? Smiley) att jag tyckte att jag skulle svara till ALLA som skrev något till mig. Om inte annat så av ren artighet och hyfs.
Många Käre John-brev blev det och det intressanta är att jag kunde skriva precis vad som helst i dissningsväg, ner till "sorry, men du är för gammal och för fet och för ful för mig", men jag fick ändå ALLTID ett glatt svar från mannen i fråga och sen slutade de bara inte skriva? Hur tänkte de nuuu då? External image

2010-05-13 10:42
Erkänner, det var klumpigt formulerat. Det kan vara rätt att skicka ett meddelande till.... Smiley

Men sen måste jag säga att jag är rätt trött på alla dissningar av datingsidor. Många skriver om vilka puckon det är osv, men min erfarenhet är precis tvärt om. Jag tycker de flesta är vettiga, normala och mycket trevliga som jag väljer att ha kontakt med. Smiley

Udda människor finns såklart även där, precis som i bilkön, på tunnelbanan eller ute i naturen, men det tar inte lång tid att sålla bort de som inte ger mig goda vibbar.

Edit: förstår inte riktigt hur du får ihop artighet och hyfs med den kommentaren du skickat till någon. Hoppas jag missuppfattade dig nu. Smiley

2010-05-13 10:55
Nejnej Anna. Självklart var det där inte mina artiga kommentarer. Det var mycket senare när jag försökte svara igen men ändå skrämma bort dem. Det var mest som ett experiment och det funkade inte heller.  

2010-05-13 11:02
Jessie, artighet och hyfs va, det artiga svaret är naturligtvis "sorry, du är inte min typ men lycka till i framtiden" och efter det kan du med gott samvete ignorera. Det där du skrev är.. nej, jag ska fan inte nedvärdera mig till din nivå nu. Hoppas det inte stämmer att du skrivit så.

Att somliga män kan bete sig som svin är ingen ursäkt för att sänka den personliga nivån.

2010-05-13 11:06
Kalle: Jag LOVAR att jag BÖRJADE med den sortens mening som du skrev, men det sågs ju ofelbart som uppmuntran (?!?). Då testade jag kylighet. Samma sak. Då testade jag att vara rejält otrevlig (som i exemplet ovan) och det ledde till - exakt samma glatt positiva respons. Eh? Smiley

Vill även tillägga att det var på den tiden när min kravspec på vad jag sökte för man var OTROLIGT tydligt uttalad i min egen presentation också. De som svarade var alltså dels utanför mitt önskade åldersspann och LÅNGT ifrån det jag talat om att jag sökte.

Note to self: Måste bli TYDLIGARE på forumet.

2010-05-13 11:10
Björn: Gotta Smiley our editskills! *kram*  

2010-05-13 11:13
Jag har tyvärr huvudsakligen samma erfarenheter som Mattias från sådana sajter, men jag är ju typ enda Norrlänningen här så det säger kanske inget om hur tjejer i er ända av landet är där. Smiley Men hur som helst, att välja ut de som verkligen skriver något och verkar vara intressanta för just mig och skriva något personligt om varför jag fastnade för just deras beskrivning, gemensama intressen e dyl har nog faktiskt aldrig någonsin gett något svar (misstänker att de tjejer som skriver en riktigt intressant presentation får typ 500 meddelanden innan de hinner säha 'hej' och sen flyr fältet direkt eller åtminstone sållar bort slumpartat eller alla långa eller nåt direkt?), utan alla kontakter jag kan komma ihåg starten av startade med att hon läste profilen och kontaktade mig, eller att jag skrev något kort (eventuellt sköämtsamt) i förbifarten och letade vidare. Men några trevliga kontakter har det lett till om än aldrig mer än kompisar. (Tar ju en mindre evighet att hitta rätt om det är uppemot ett år mellan dejterna.) Så jag har i första hand skippat det som tagit mest tid och gett minst utdelning och istället övergått till att mest bara logga in någon gång per vecka och stanna till de gånger någon skrivit något.

De flesta jag fått kontakt med har varit på Norrlandskontakten dock. Jag skrev mer på Mötesplatsen och Match.com till en början, men insåg till slut att (åtminstone på en av dem, kanske båda?) var det så att i princip alla tjejer från min landsända inte ens kan läsa vad man skriver till dem eftersom de inte är betalande medlem. Så se upp med det om även ni har något gratisalternativ på "hemmaplan" för då kanske damerna registrerar sig på t ex Match.com eller Mötesplatsen, upptäcker att de inte kan läsa meddelanden och lämnar kvar profilen (så ni kan skriva personliga meddelanden som ingen läser Smiley ) medan de lägger upp ny beskrivning (eller ett sånt där ack så vanligt "vill du veta något så får du fråga" som jag brukar tok-ignorera Smiley ) på någon sajt där de kan läsa inkommande meddelanden gratis. Tror jag insåg det själv första gången då någon skrev på NK att "dig har jag sett på match.com, men jag kan inte läsa meddelanden där". Smiley

Men nu skiner solen, så nu skall jag ut och träna, tjoho! Smiley

2010-05-13 11:15
Nu ska jag power walka på fältet. Enda"dejt" jag kan finna där är väl en och annan snok/huggorm.  

2010-05-13 11:26
Jessie: Jösses! Milda makter, hur kan någon få en sån avspisning utan att fatta vinken?

Kan det ha varit någon korttänkt typ som inte läste ett ord du skrev utan bara författade ett svar och skickade till precis alla i inboxen?

2010-05-13 11:28
Niklas: I första läget ja? Men inte efter att jag svarar väl?  

2010-05-13 11:34
Fler tips till TS:
3) Oavsett hur less du är på att författa personliga brev som du inte får något svar - skriv aldrig ett mallbrev och skicka till alla som verkar intressanta. Det märks direkt när det är ett sånt brev.

2010-05-13 11:35
Håller med Jessie, får jag känsla av standard brev/massutskick så går inte nyfikenheten igång.  

2010-05-13 11:44
Speciellt om man får samma mall brev från samma person med ca 1 månads mellanrum.
Vet inte om man ska skratta eller gråta

2010-05-13 12:36
Om det ändå tog en månad...
...byter man bild får man brev från ALLA man fått brev från förut.
External image

2010-05-13 12:40
Jag har ingen bild på mig eller något annat.  

2010-05-13 12:43
Trevligt, här var det livat
Smiley

Det kanske finns lite hopp kvar för singelforumet i alla fall.

Fler tips och glada tillrop emottages tacksamt. Jag får väl göra någon sorts "Jessie-sammanställning" sedan.

Jag noterat humor, glada fina bilder, inga allmänna intressen, UNIK,
få tjejen att vilja veta mer, personliga meddelanden som väcker nyfikenhet mm. Det känns ju plättlätt det hära minsann
External image

Fast vem har sagt att det ska vara lätt tänker jag och ger mig en spark
Smiley

2010-05-13 12:48
Precis. Det kanske inte SKA vara lätt att försöka sammanfatta sig själv och vad man söker på några få tecken? Jag brukar ha några kompisar som kritiker innan jag lägger ut en ny presentation. Då får man "glada tillrop" som:

Men sådär kan du ju inte skriva. Du framstår ju som en iskall psykotisk bitch?!

*hepp!*

Oh.. ett till nono. Att låta någon annan skriva presentationen. Man kan ta input från sina vänner, men är det inte skrivet med dina egna ord kommer det bli konstigt sen när man börjar kommiunicera och din stil inte stämmer med din pres.

2010-05-13 12:53
Visst är det fint med ärliga vänner
Smiley

2010-05-13 12:58
Jag har fått exakt samma mail från olika nick med några dagars mellanrum. Kan man nisstänka att någon kör med mass-nick?Smiley  

2010-05-13 13:18
Egentligen skulle man haft en algoritm som slumpat fram dejter utifrån de data man matat in. Då hade allting varit mycket enklare...

2010-05-13 13:40
Jag ledsnade på alla maila fram och tillbaka i evigheter och med massa konstiga mess sidor, och gick med i en singel klubb baserad på aktiviteter istället, helt otvunget, massa olika typer av aktiviteter och inte det jobbiga 'blind' datandet, utan man går på olika aktiviteter där man vet att alla är singlar, kan vara AW, vandringar, konserter etc etc .

Ska sägas att jag inte ännu träffat min prins, men jag har fått 3 riktigt goda tjejkompisar på köpet.

www.shakemyworld.se

Bra 'option' för oss som bor i någon av storstäderna , jag vet att alla inte gör det, men för er som bor nära en större stad.

2010-05-13 13:43
Finns en singelklubb som heter New Friends oxå, men de har åldersgräns!  

2010-05-13 13:47
Hans skrev:
> Fler tips och glada tillrop emottages tacksamt.
Tjohej!

2010-05-13 17:17
Bra där Niklas Smiley  

2010-05-13 17:20