Löpning - Lopp och tävlingar

Upplagd av

2010-03-23 15:47

Xtreme running (2010)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2010-08-11
Plats: Sverige - Stockholm
Sträcka: Annan
Typ av träning: Löpning - Terräng

XTreme Running är en tävling för Terränglöpare som gillar tuffa tag.

Distansen är 15 km. Banan går på en av de mest krävande löpslingorna som finns i Stor-Stockholm. Start och mål är beläget vid Ursviks Motionsgård.

Tävlingen med start onsdagen den 21 april omfattar 7 st lopp och avslutas söndagen den 8 september med gemensam start.

2010 är det tre tisdagar 4/5, 18/5 & 1/6 och fem onsdagar 21/4, 16/6, 11/8 och 25/8 total inklusive finalen 8 sept.

Loppet är officiellt seedningslopp inför lidingöloppet.

Pris: 50 kr/lopp

Länk: www.sik.org

Välkomna!

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

17 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

Den här onsdagen tänkte jag slita mig från Hammarbybacken och köra Extremen istället. Det är nog ungefär lika jobbigt och nyttigt. Jag misstänker att det blir rätt så blött i spåret....  

2010-08-09 17:15
Nu ska det bli intressant att se hur mycket träning som har förstörts under semestern.
Att det har kommit en hel del regn de senaste dagarna borgar också för att det kommer att bli en tung afton i Ursvik imorgon.

2010-08-10 10:02
Testade i slutet av juli två varv då var det torrt. Tror inte ni behöver vara så oroliga. i sänkorna är det högt gräs som tar hand om regnvattnet, men lite lera lär det bli. Lycka till och missa inte att njuta av den senaste bansträckningen mellan 11-12 km.

mvh d

2010-08-10 11:44
Jag tror tvärtom att de här skyfallen som kommit de senaste dagarna i kombination med att marken är så torr att den knapp förmår suga upp nederbörden gör att det blir rejält blött i spåren.

Jag var ute i Åva i söndags och provade löpspåren där. De gick knappt att känna igen. En del hade förvandlats till bäckar.

2010-08-10 11:56
har banan ändrat sträckning sedan senaste Xtremem innan sommaren?

2010-08-11 12:56