Skador och besvär

Ont under foten

Hej alla,

jag har ont under foten och lite ont i fotleden, jag har inte ondare på morgonen, senan som går under foten är öm på mitten typ, när jag trycker på den från hälbenet och fram så gör det inte ont vid hälen utan i mitten av fotvalvet, jag är ganska plattfot. När jag ansträngt mina fötter en dag och jag ligger på soffan och try kramar i hop foten så får jag alltid kramp i just stora senan under foten(har varit så i många år).
Jag prövade att vila 5 dagar förra vecka till ingen som helst nytta.

Som sagt inte ont vid hälbenen utan mera mitt på senan, jag försöker nu att massera så med boll eller händerna så ofta jag kan, köra balansplatta morgon och kväll, och tå hävningar med vad strech.

Osäker på om detta kan vara PF eller starten till hälsporre?

/Christian

2010-03-22 13:11
Nu har jag klämt och kännt lite mer, det är licksom inte ont på stora senan som går fram till tårna denna är bara pytte lite öm, det onda sitter högre upp på insidan av hålfoten

Det smärtar mest under knölen på det "köttiga"området, väldigt känslig för tryck.

External image

Även gör det ont om man trycker vidare på foten

External image

Jätte tack om någon känner igen sig eller vet nått!

2010-03-22 13:48
Påminner om detta:
http://www.foothealthfacts.org/footankleinfo/pttd.htm

2010-03-22 15:04
Det hoppas jag värkligen inte!  

2010-03-22 15:38
Såg att det var en foppatoffla där på bilden.. Jag går mycket i mitt jobb, och jag hade foppatofflor under ett och ett halvt år men helt plötsligt så började jag få riktigt ont ungefär på samma ställe. Testade att byta skor och det försvan lika plötsligt som det kom. Min smärta kom dock på slutet av arbetsdagen och gick över när jag bytte skor när jag gick hem...  

2010-03-22 18:18
Snacka inte skit om FOPPATOFFLOR!!!

Skämt åt sido, dra åt helvete!!

Jag har faktiskt börjat använda dom när jag fick ont för att avlasta Smiley
Men tack för tipset.

Jag har fått en tid hos en ?podiater? på fredag, han kommer säkert bli jätte impad när jag säget att jag springer en del minimalistiskt, NOT.

Hoppas det fram gick att jag skojjade här ovan...

/Christian

PS: Om podiatern alltså.

2010-03-23 12:15
Hej, såg att det var ett bra tag sen du skrev i tråden, men jag kände igen mig väldigt mycket i din beskrivning, så jag e väldigt nyfiken på hur det gick för dig? Vad sa podatern till dig, och hur är det med fötterna nu?  

2010-11-28 22:25