Nyheter från FunBeat

Ny funktion: Vilka har dig på sin topplista?

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Nu finns det en ny flik på sidan "Min träning" som heter "Min topplista". Där kan du dels se samma topplista som på startsidan, men också vilka personer som har valt att ta med dig på sin lista.

External image

Mycket bra! Det ska jag genast kolla in. Smiley  

2006-04-14 16:13
Ojoj, det var överraskande många som tävlar mot mig som inte jag hade en aning om Smiley  

2006-04-14 19:40
Jag har då ingen som har mig på sin lista, fastän jag har flera på min.  

2006-04-14 20:09
Vad kul det var att se. Jag hade några oväntade, måste jag säga. Smiley  

2006-04-14 20:10
superbra funktion Smiley  

2006-04-18 12:02
Tackar!  

2006-04-18 18:59
2,3 km gång idag med hund som sällskap Visa rundan  

2006-05-15 13:59
Jag har nyss börjat här och undrar om det är meningen att jag själv stå på min egen topplista? Om inte, så hur får jag bort mej?
Smiley

2006-05-18 20:04
Jo du ska ju stå med på din egen topplista, hur ska du annars jämföra dig med dem du "tävlar" mot?  

2006-05-18 21:53
En fråga; flera stycken av Er har mig på sin topplista, vilket jag tar som en komplimang. MEN, jag undrar vad syftet är? Hur tävlar man mot personer som har så vitt skilda mål och träningsalternativ? Gäller det en viss "gren" eller antalet minuter eller vad?

Måtte vara trög som inte fattar!

2006-06-09 21:38
Det behöver ju inte vara så att man "tävlar" mot dessa personer utan det kanske bara är personer som man vill ha koll på. Chatt-kompisar, träningskompisar, gamla kolleger etc.

Du brukar ju skriva inlägg så jag antar att de som brukar svara och "prata" med dig även vill ha koll på vad och när du tränar. Ta det som en komplimang!

2006-06-09 21:42
OK!Smiley Jag älskar komplimanger...likaväl som att jag älskar att ge sådana...  

2006-06-09 22:51
Sylvia: och så kan det vara så att man låter sig inspireras av någon med sådan energi som du... (du finns ju med på min topplista, som du kanske sett...)  

2006-06-10 11:18
Tack snälla Louise!!!

Om jag kan inspirera flera till ett sunt och njutningsfullt leverne (glöm inte bort att njuta av livet också...) så blir ingen gladare än jag.

Att jag har sådan energi beror nog på att jag kombinerar sundhet med njutning, vilket i sig inte motsäger varandra, och att jag är tacksam över så små saker som att jag och min familj kan stiga upp varje morgon och vara friska (vi är mycket sällan sjuka, nämligen), att solen skiner, och att jag kan ge mina förvärkta arbetskamrater pausamassage ibland...lycka för mig är således inte pengar, välfärd, materiella ting, utan det är vad jag kan göra för min omgivning, hälsa, att min familj och jag lever i harmoni i detta stressade samhälle...Bitterhet och gnällighet ger tyvärr negativa vibrationer som sprider sig som ringar på vatten. Är man en positiv och glad person som älskar att leva och njuta och fylla åren med liv (i stället för liv med år) blir man kanske en så´n som jag, vad vet jag!

Usch, vad jag flummade ut nu...fick tydligen för mycket sol på stranden i dag, där jag och mina älskade söner har tillbringat dagen. Förlåt, detta hörde verkligen inte till ämnet!!!

2006-06-10 17:07
Kör hårt Sylvia. Det är uppfriskande att höra nån som inte bryr sig om Jantelagen och tar sitt eget liv i sina egna händer. Jag kanske skulle lägga dig på min topplista också Smiley Fast jag har ofta varit inne och kikat på din träning i alla fall SmileySmiley  

2006-06-10 19:40
Hejsan!
Det var verkligen inte flummigt. Jag tycker det var väldigt bra sagt. Alla borde leva på samma sätt och bry sig om varandra, istället för att som du säger vara bittra och gnälliga och man kan ju lägga till mer negativa sidor som finns hos oss människor, tyvärr. Visst är inte livet alltid en dans på rosor, men å andra sidan så får man inte ge upp även då man har stunder då mycket känns motigt. Ett leende är lika smittsamt som en sur min. Vilket vill du helst bli mött av?

2006-06-10 20:16
Sylvia, du verkar vara en härlig människa! Smiley  

2006-06-10 21:53
Ni är för rara...jag blir nästan generad!

Härlig och härlig, Mr Carving, jag är inte härligare än någon annan människa. Däremot har livet lärt mig ett och annat. Saker som oplanerat har hänt i mitt liv, har gett mig insikt om att livet är för kort för att vara negativ, för kort för att inte njuta av livets goda (vilket ter sig olika för olika personer), för kort för att inte leva i nuet. Det finns kanske inget "se´n"! Då kanske man ångrar allt man inte har gjort/sett/hjälpt/stöttat/träffat...

Att vara positivt inställd till livet trots svårigheter gör att man inte oroar sig så mycket för "tänk om", man vill inte slösa energi på att oroa sig för det leder ingen vart. Jag lägger energi på saker som gläder mig, om det så är träning, förkovring inom mitt yrke, engagemang i min familj och "min" förening. Alla negativa saker försöker jag att bortprioritera, t ex möten jag EGENTLIGEN inte har någon glädje av att gå på, arbetsrelaterade saker som jag INTE kan påverka ödslar jag ingen oro på osv...

Nåväl, nu har jag verkligen flippat ut...och jag tillhör heller ingen konstig sekt som man kanske kan tro när jag filosoferar, men som jag brukar tänka; "livet är som en väldigt krokig väg, det går att köra på den bara man försöker räta ut kurvorna lite. Visst kör man ner i diket ibland, men det är bara att ratta upp sig på vägen igen, stanna upp ibland och tanka lite energi och fortsätta".

2006-06-10 22:46
Tack Sylvia! Du har verkligen satt ord på många av mina tankar!
Du får förlåta mej, men jag kopierade dina ord till en vän som verkligen behövde dom! Hon uppskattade dom mycket!
Jag talade om att jag tagit dom härifrån, från en tjej på FunBeat!
Hon blev glad, och jag blev glad för att hon blev glad...

Tack!! skickar en viruell ros till dej!!

2006-06-10 23:42
I think it's really cool to look at some other people who I've been out training with to see what sort of training they're doing. If they're faster is it because they're doing more training than me, or maybe they're more effective? It's cool either way.... /Mic  

2006-06-11 01:34
Visste inte riktigt vart jag skulle skriva den här frågan men testar väl här. Jag har en person på min topplista som har gått ur funbeat. Men hon försvinner inte från min topplista. När jag försöker gå in på hennes sida för att ta bort henne står det bara att personen inte finns kvar. Hur gör jag?  

2006-11-13 13:49
Den stora frågan är väl egentligen: Varför vill nån gå ur? Smiley  

2006-11-13 17:54
Denna funktionen kan jag inte se någonstans. Är det något som tagits bort eller? Synd i så fall, för det verkade intressant...  

2011-04-25 14:39
Testa att gå till "Min startsida" och leta efter något som heter "Min topplista (x dagar)".
Du kan ha tagit bort den och då får du lägga till den igen.

Om du vill se vilka som lagt till dig på sin topplista så kolla på fliken "Träningskompisar": http://www.funbeat.se/friends/

Inlägg från 2006 riskerar att ha fått inlägg efter sig som förändrar det som stod då Smiley
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=29044

2011-04-25 14:58
Jo, jag insåg naturligtvis att mycket måste ha hänt sen 2006, men jag orkade inte söka för att se om jag hittade info som pratade om när just denna funktionen ändrats. Tack för hjälpen!  

2011-04-25 15:13
Tänken är väl att utbyta ideér och träningstips mellan medlemmar! Jag förstår inte problemet. tycker man inte om medlemmar så behöver man väl inte lägga dom som vänner. Men jag skulle rekk så kan man utbyte erfarenhete inom t ex löpning.

Se det som en möjlighet! Smiley

2011-05-07 19:21
Jag vill nog inte ge mig in i just DEN diskussionen - med all respekt. För mig är olika tekniska funktioner bara just det: tekniska funktioner. Jag menade naturligtvis ingenting illa mot dem som jag har på min topplista o.s.v.  

2011-05-07 19:26
Jag måste göra något fel för jag får inte upp fliken min topplista. Jag har listan på startsidan men ser inte fliken under träning.. Nån som vet vad jag ska göra?  

2011-05-07 21:04
Nä, den finns alltså inte mer. Detta är en jättejättegammal tråd. Smiley  

2011-05-07 21:09
Jo - fast man klickar alltså på toppfliken "Träningskompisar" [bredvid fliken "Min träning"] och klickar sedan på länken "Visa vilka som har mig på sin lista". Denna länk finns ovanför den rusa i vilken DINA träningskompisar räknas upp med namn och avatar.

Förlåt skräpig beskrivning men det är sent och jag är trött ... Smiley

2011-05-08 00:52
Hittar varken toppfliken "Träningskompisar" eller"Min träning". Någon som vet hur denna funktion fås nu?  

2012-09-13 21:32
Klicka på "Mina vänner".  

2012-09-13 21:40