Nyheter från FunBeat

Förbeställ nya Outside Träning!

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Förra årets succétidning är här igen!

Förra året gjorde tidningen Outside och FunBeat ett gemensamt temanummer om träning. Det var en megatjock tidning på 132 sidor som blev mycket väl mottaget. Nu är det dags igen.

Här är en tidig prototyp för framsidan som kanske inspirerar till förbeställning. (Obs att innehåll och utseende kan komma att ändras)

External image

Beställ före den 18:e mars så får du tidningen för bara 69 kr inklusive frakt. Läsa mer och beställa går att göra här:
http://www.funbeat.se/offers/outside_traning.aspx

Kul! Däremot verkar det ha blivit något fel i samband med bokningen av fotograferingen för omslaget, har inte fått någon kallelse ännu, men det löser sig säkert, än finns det mycket tid kvarSmiley  

2010-02-04 15:45
Hehe...

Kan tilläggas att "personerna på bilden inte har något med personerna i verkligheten att göra". Typ. Fotona är inte på rätt personer.

2010-02-04 16:27
Nu har jag beställt den. Smiley  

2010-02-04 18:45
Har de rätt kön? Smiley  

2010-02-04 18:54
Faktum är att det inte är bestämt ännu. Och det fina är att vem som helst har möjlighet att påverka just detta.

Så gå genast hit och läs mer och nominera Sveriges mest vältränade doldis:
http://outsideonline.se/diverse/ovrigt/sveriges-mest-valtranade-doldis/

2010-02-04 19:20
Jag har inte heller fått nån kallelse till fotografering för omslaget?

Smiley

2010-02-04 19:58
min tanke också..... ingen kvinna????  

2010-02-04 21:18
Som jag sa, det är bara ett testfoto. Smiley Det finns ingen anledning att tro att det inte kommer vara någon kvinna med bland Sveriges mest vältränade doldisar.  

2010-02-04 21:51
tänkte väl *s*  

2010-02-04 22:13
Varför inte 4 killar...? Hade det varit 4 tjejer så tror jag inte att någon hade kommenterat det...

2010-02-05 08:42
Jodå, jag bl. a.  

2010-02-06 15:39
Katjing, men jag är inte säker på det.  

2010-02-07 07:15
Fick faktura för specialnummret av outside idag, dock så var sista inbetalningsdatum igår! ?hm svårt att fixa.
Men det tråkigaste av allt är den andra fakturan på 269kr som oxå skulle betalas igår, men frågan är för vad?
Jag har ju bara beställt specialnummret!, inte är dom så fräcka att dom försöker lura på mig en prenumeration??

Fler som har fått 2 fakturor?

2010-02-25 20:10
Det var samma visa förra gången, betala bara de 69 direkt så blir det bra.

Det borde ju fundera på att skriva lite bättre, som ett erbjudande på den andra fakturan, tycker man.

2010-02-25 20:45
Så är det ofta. Inbetalningskort för det man köpt och så ett erbjudande att börja prenumerera. Kolla längst upp (till höger tror jag det var) så ser du att det ena är något du beställt, och det andra ett erbjudande.  

2010-02-25 20:47
hmmm, jag har inte fått ngt, kan iof bero på att jag huserar i Schweiz... *väntar*  

2010-02-25 21:01
Som så riktigt redan konstaterats är det en faktura på den beställda tidningen + ett (ganska generöst faktiskt) _erbjudande_ om man skulle vilja passa på att få lite fler Outside till bra pris.

Men det verkar ha gått galet med betalningsdatumet och/eller när fakturorna skickas ut. De borde inte ens ha gått iväg ännu, tanken var att de skulle komma ungefär samtidigt som själva tidningen dvs i början av april.

Måste kolla med vår leverantör vad som hänt här egentligen....

mvh
/Jonas - som har lite insikt i frågan

2010-02-26 00:50
Det där med faktureringsdatumet får mig att undra om Outside har samma ursprung som Utemagasinet?

Hade en prenumeration på den sistnämnda som löpte ut i april månad, men varje nyår och framåt började fakturor och påminnelser om ny prenumeration att rinna in i brevlådan, trots att jag hade flera nummer kvar. Vet inte hur många samtal jag hade med prenumerationsavdelningen, men de klarade inte av att ändra datum. Så till sist avslutade jag prenumerationen, trots att jag ville ha tidningen...

2010-02-26 04:31
Nu har jag kollat upp vad som hänt.
Fakturorna har trillat ut för tidigt och med fel förfallodatum, riktigt varför forskas det fortfarande kring. Kort sagt har någon klantat sig.

Till de som redan fått faktura: ni kan lugnt vänta en månad med betalningen tills tidningen kommer (det var så det skulle funka egentligen)

Till er som inte fått faktura: simma lugnt, både den och tidning kommer senare.

Till Erik: njae, det är både ganska långt och vattentäta skott mellan Outside och den andra tidningen. Men, de flesta större tidningar har snarlika (och outsourcade) prenumerationshanteringssystem så faktureringsmetodiken är nog ganska lik (även om vi brukar vänta med att skicka förnyelseerbjudande tills prenumerationen närmar sig slutet ca 1-2 nr kvar).

Fler frågor?

Jag hoppas det klarnade lite..
mvh
/Jonas

2010-02-26 14:28
Problemet löst! Betala bara 69kr och skippa den andra fakturan.
MEN:
Då jag mycket precist bara beställt ett special nummer av tidningen outside blir jag irriterad av att 2 fakturor dyker upp, en som väntat på 69kr, och en oväntad på 269kr
Och i brevet eller på fakturan står inget om vad den andra fakturan på 269kr handlar om? Och som inte det vore nog så är inbetalnings datumet 24 februari när jag får fakturan den 25 feb.

Ett bra försäljningsknep är ju precis detta som har hänt, skicka med en obeställd prenummerations faktura utan info och med sent eller utgånget inbetalnings datum på, ingen vill ju ha inkasso på sig, mycket smart må jag säga....
Det är alltså bristen på info om den andra fakturan som är det irriterande.
Jag är glad att jag fortfarande är ung och och har energi och är förhållandevis klar i huvudet för att tjäbbla imot sånt här ruffel och båg, tyvärr kommer detta gå ut över tidningen outside, för oavsett hur bra special nummret är kommer jag aldrig prenumerera på den! Trött på att det alltid ska försökas med nåt skit.
Och tidningen outside kan tacka Titeldata/www.Prenservice.se för denna definitivt förlorade kund.

2010-02-26 15:36
Det har blivit förvirrande fel, vi är ledsna för det.

Avsikten var att det skulle vara en faktura (69kr) och ett (tydligt markerat) alternativerbjudande (269kr) för den som så önskar.

Nu verkar det som att vissa fakturor ramlat med a) fel förfallodatum och b) ingen förklarande text alls. Alldeles åt skogen förvirrande.

Det kommer att vara tydligare på de som går ut från och med nu och jag ber å förlagets vägnar ödmjukast 1000 ggr om ursäkt för allt det obehag detta var vållat Thomas och andra.

Men för alla som läser detta:
Betala 69:- om du endast vill ha Outside Träning.
Betala 269:- om du vill ha Träning och ytterligare 5 nr (helt valfritt).

Förfallodag: när du får tidningen.

2010-02-26 17:00
Det här med flera fakturor med "erbjudande om prenumeration" körde Outside med även förra året som sagt. Inte bara ett "erbjudande" har dykt upp utan liknande fakturor har med jämna mellanrum kommit under förra året. Fasligt irriterande och dessutom känns det som om de försöker lura till sig nya kunder när det enda de skickar är en faktura. Pga detta avstår jag från detta och kommande träningsspecial. Jag vill inte bli spammad på det sättet! Smiley

Ledsen att dra ner stämmningen i tråden! Smiley

2010-02-26 17:02
Oj,
Det verkar som att det finns mer att undersöka här.

Anna kontakta gärna mig så får jag höra vad som hänt (skicka ett pm om du vill ta det privat). Jag är mycket intresserad av din feedback kring detta.

Jag kan försäkra att vi vill göra det rätta och vara så lite irriterande som det bara är möjligt.

mvh
/Jonas

2010-02-26 17:32
Fick nya Outside Träning idag.
Blir kul att kolla i den efter träningen ikväll.
Jag hoppas innehållet är lika spännande som det verkar när jag läser rubrikerna på omslaget.

2010-04-07 16:48
jag fick den i förra veckan. Kul med en klubbkompis på förstasidan! Och den där pryldiskussionen känner jag också igen på nåt sätt Smiley  

2010-04-07 18:50
Jag fick också min förra veckan. Det var jätteroligt att läsa prylsidan. Stina Boxvin var med flera gånger. Undrar om någon tror att jag heter det på riktigt Smiley

Det var också superkul med doldisreportaget!

2010-04-08 09:24
Box-vin? Är det sådant vin som man blir sugen på slagsmål av?  

2010-04-08 09:50
Jag slåss bara mot demoner, med eller utan (box)vin innanför västen.  

2010-04-08 12:19
Jag älskar tester så jag kastade mig över testet som var med - det gick väl bra fram till delen styrka...

Är den delen verkligen anpassad för kvinnor?

Bänkpress för mig (om jag räknat rätt) är 50kg - hur ska jag som kvinna fixa det?

Benböj med min egen vikt - kanske kan jag fixa det.

Är jag extremt svag?

2010-04-08 19:49
Hur många repetitioner med 50 kg i bröstpress ska du göra då? Eller går testet ut på att se hur många man kan göra?  

2010-04-08 22:47
Tror det var 10 repetitioner. (tidningen är hemma kan inte dubbelkolla).

2010-04-09 13:09
Citat från tidningen "10 strikta lyft på 85% av din vikt"  

2010-04-09 13:12
Jag hittade brandmanstestet för bänkpress som kvinnor enl artikeln har svårt att klara av.

Saxat ur artikeln:
I storstadstestet ingår ett test i bänkpress:
tförs liggande på bänk med 30 kg belastning. Skivstången ska lyftas i jämn takt av 25 hela lyft/minut.

Åldersrelaterat krav:
* <35år=35st.
* 35-39år=35st.
* 40-44år=30st.
* 4549år=30st.
* 50-54år=25st.
* >54år=25st.

2010-04-09 13:18
Tråkigt test! Kan man inte få vila emellan? På tex raka armar?  

2010-04-09 20:58