Löpning - Lopp och tävlingar

Upplagd av

2010-01-28 09:10

Skälbyloppet (2010)

OBS! Den här tävlingen har passerat. Titta efter nästa års tävling istället.
Tävlingens datum: 2010-04-10
Plats: Sverige - Småland
Sträcka: Annan
Typ av träning: Löpning - Snabbdistans

Sträckor: 4.140m och 8.040m, plus ungdomsbanor.
Plats: Skälby Loge/4H-gården, Kalmar

http://www.hogbyif.se/friidrott

Logga in för att lägga till tävlingen i din kalender.

3 har tävlingen i sin kalender:

Logga in för att se namnen

Tävlingsberättelser och resultat

Visa tävlingsrapporterna för det här loppet.

DNS. Har småkänningar som 'vandrar runt' mellan knän, skenben, hälsenor, vrister & fötter sen ett långt snabbt pass för två veckor sen och en Alvars-tur (som ju mest gick på framfötterna) för en vecka sen. Allt fokus måste nu ligga på Växjö 21 km och jag ska därför inte hitta på några tokigheter alls. Alltså inte ändra nåt i min träning, varken på Alvaret eller Skälby eller nåt annat heller för den delen. -Fokus, fokus och ännu mer fokus.  

2010-04-09 08:45
Lycka till ni som skall springa, det lär säkert bli bra löpväder +4 grader och mulet.  

2010-04-09 08:51
Pga någon nylagd rabatt eller vad det nu var kommer vi inte kunna gena över gräset direkt efter starten, vilket gör att banan blir lite längre. När den ändå ändras kommer start/mål också flyttas lite. Exakta längder (mätta med mäthjul) kommer inom kort, men handlar nog om ~100m längre.

Själv är jag precis hemkommen från ett femdagars träningsläger i Polen (97km under lör-ons) och ser nu fram emot morgondagens lopp, som nog går bra efter vila/tors och lätt distans/idag.

2010-04-09 09:45
God löpning ni som ska springa!  

2010-04-09 10:07