Nyheter från FunBeat

Glöm inte: Du kan anpassa ditt FunBeat!

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

För alla nya FunBeat-medlemmar, och för alla gamla som kanske glömt bort detta, så tänkte jag bara påminna om att man själv enkelt kan välja vad som ska visas dels på sidan "Min startsida" men också på sidan "Min Träning (Översikt)".

På de sidorna kan man lägga till, ta bort och flytta om vad som kallas för "Boxar". En box är helt enkelt en ruta som innehåller olika saker.

Här är de boxar som ni kan välja och vraka bland just nu:

Artiklar - Senaste i FunBeat
Blogg - Mina kompisars senaste inlägg
Blogg - Mitt arkiv
Blogg - Senaste inläggen i FunBeat
Forum - Olästa diskussioner jag deltar i
Forum - Pågående diskussioner
Forum - Senaste inlägg
Fotografier - Mina kompisars senaste fotografier
Fotografier - Mina senaste
Fotografier - Senaste fotografier på FunBeat
Gästbok
Karta - Här bor jag
Lopp/Tävling - Mina planerade
Lopp/Tävling - Mina senaste
Lopp/Tävling - Nedräkning
Min nyhetsström
Min topplista
Min träning - Diagram senaste 30 dagarna
Min träning - Inplanerad
Min träning - Senaste
Min träning - Vanligaste träningsformer
Min träningsutrustning
Mina grupper
Mina mål - Alla hastighetsdiagram
Mina RSS-flöden
Mina träningskompisar
Mina träningskompisars senaste träning

Vissa kan man bara ha på Min startsida, och vissa bara på Min träning.

För att lägga till boxar: På Min startsida, klicka på länken som finns i den smala vänsterkolumnen. På Min träning, klicka på länken längst ner i högerkolumnen. För att flytta om eller stänga boxar, använd de pyttesmå knapparna till höger om rubriken för respektive box.

Träna flitigt!

Det är bra med Repetition ibland. Smiley  

2009-11-20 11:42
Blir det förhör med examen sen?
Jag skulle vilja bli Diplomerad Funbeat-användare!

2009-11-20 11:48
Jag har som vanligt en önskan om utvidgad fotohantering.
Ev. med omskalning av stora bilder så servern sparar minne.

2009-11-20 11:49
Omskalning av fotografier sker redan faktiskt.  

2009-11-20 11:50
Ok.
Då återkommer önskemål om utvidgat "Nya bilder", till exempel 24 timmar tillbaka?
Bilder på bifogade reklambilder av träningsutrustning som är kopplade till träningspass känns, för mig lite onödigt.

2009-11-20 11:55
Bland bilder känns tränings redskap och kopior på program onödigt!
Bilder är kul!
för övrigt är Funbeat en drog.

2009-11-20 21:15
Hej Olle!
Funbeat till twitter funkar inte för svenska tecken för mig:

tränade Löpning, 44 minuter 8,43 km. Sprang bort till elljusspåret och ett varv och sen hem. http://bit.ly/71HG6m #funbeat

Så blev mitt senaste pass. Till fb blir det bra.
mvh
Mats

2009-11-22 15:48
Jag skulle vilja kunna ställa om visningen av träningstid till timmar i stället för minuter.  

2009-11-26 21:08
Jag vill inte att FB ska summera mina simmade km med mina cyklade (tex) - separat redovisning vore fint.

Dessutom: Ta bort alla konstiga varianter av en sport (tex "Cykling hit", "Cykling dit", "Cykling på trainer", "Cykling i uppförsbacke"Smiley och kalla allt för "Cykel" och lägg sen till ett fritextfält där man själv kan klassifiera vilken typ av cykling det var fråga om... Till det krävs div. ändringar så man kan använda fritextfältet för skumma summeringar av "Cykla till faster Bertha" tex.

OBS. Cykling var bara ett exempel...

2009-11-26 22:36
Tycker precis som Christer. Summering av distanser per träningstyp. Men då måste man ju göra nåt åt träningstyperna... som sagt.  

2009-11-28 12:12
Amen.  

2009-11-28 12:13
Amen, vaddå?  

2009-11-28 12:45
Jag tror Robert menar 'Amen' och inte 'Ja men...'

Ni får nog reda ut det där vid nästa familjeråd!

2009-11-28 23:02
Smiley  

2009-11-29 13:05
fast olästa diskussioner som jag deltar i fungerar fortfcarande dåligt för mig. har rensat allt i dator och funbea5 ändå ligger jätte gamla trådar kvar som olästa. tummen ner!  

2009-11-30 23:03
Johan: Kan det vara så att diskussionerna har flera sidor och du inte har besökt alla sidor i diskussionerna?  

2009-12-01 10:05
Jag gick in på http://www.funbeat.se/discussion/unreadthreads.aspx och markerade alla som lästa, men det var fortfarande några kvar under "Olästa diskussioner som jag deltar i".
Det är diskussioner jag skrivit i som jag markerat som ointressanta. Det var som Olle skrev, diskussioner med flera sidor. Jag gick in i diskussionen och klickade på sista sidan och vips var den borta från "Olästa diskussioner som jag deltar i" Smiley

2009-12-01 11:22
Men mening är väl vara när man tömmer diskussionerna via att klicka i rutan och sedan knappen som gör de markerade från olästa till läst? D.v.s att alla trådar blir lästa och därmed töms min startsida från alla(också). Eller?
Edit: oavsett hur många sidor den tråden består av.

Det verkar så att synkningen mellan min startsida och forumdelen inte fungerar(för bara mig?).

2009-12-01 11:39
Har du markerat de diskussioner som ligger kvar på startsidan som ointressanta? Det var de som låg kvar på min startsida. Resten försvann.

Där är ju ett problem. Om jag gjort inlägg i en diskussion och sedan markerat den som ointressant så är jag inte intresserad av att se att det finns olästa inlägg i den på min startsida.

2009-12-01 11:43
svar nej det har jag ej gjort.  

2009-12-01 12:39