Allt om tennis, badminton och annan racketsport

Tenniskurser Malmö

Hej!
Jag är väldigt intresserad av att lära mig spela tennis.
Kan spela badminton, squasch men har alltid velat träna tennis med.
Behöver göra annan träning än den jag gör för mer variation och undrar om någon har tips på bra klubbar i Malmö, vet att det finns ng men svårt om man inte känner till dem.
Alt om någon ger privatlektioner?

mvh Isabell

2009-11-11 12:07
Jag vet inte om du tagit reda på detta själv redan, men som Malmö-tennisspelare sedan 22 år tillbaka kan jag nog hjälpa dig (och jag ska även försöka vara opartisk).

De klubbar som finns att välja på i Malmö är:

Fair Play TK - störst och bäst (kanske inte så opartiskt). Som motionär kan det dock vara väldigt svårt att hitta strötider här och träningsavgifterna kan vara i högsta laget även om man man får en hel del för pengarna, så som interna tävlingar, frukosttennis mm.

Malmö-Bellevue TK - stadens andra klubb, som jag inte känner till lika väl men där det är lättare att få plats. Inte lika stort tryck i den hallen.

Kronprinsens TK - många motionärers främsta val då denna klubb är mer inriktad på motionstennis än tävlingstennis.

Vidare hittar du även Ingrid Bessfeldts tennisskola som drivs i privat regi, men som huserar på Fair Play stadion och som inriktar sig på motionstennis för alla nivåer och åldrar.

Om du är intresserad av privatlektioner så är det bara att ta kontakt med någon av de fyra ovanstående så kan de hjälpa dig att hitta en bra tränare. Googla klubbnamnen så får du upp allas hemsidor med mer information också.

Lycka till!

2010-01-21 10:31
Jag brukar tillsammans med en nära vän spela en hel del tennis på http://xn--malmtk-zxa.se/. Skrev nyligen ett blogginlägg om det om ni är intresserade! Hur som helst så har de tränare, om de är privat eller inte, det vet jag tyvärr inte. Ring och kolla!  

2016-04-08 09:51
Jag brukar spela dubbelmatcher med ett gäng vänner hos ligan på http://gameset.net/ Dom har bra banor, det ingår bollar och rack om man inte har egna och för en liten summa kan du få privat tutoring innan du spelar där dom ger enklare tips osv.  

2016-05-18 10:39