|
Jaha... DEN drömmen... *spricker upp i ett gigantiskt smile*...
|
|
|
|

2009-10-21 21:17
|
|
|
visslar lite och plockar diskret ner massagediplomen från väggen så jag kan bada ifred på lördag...

här finns inget att se, passera, iiiiiiiiiiiiiiinget att se... passera...
|
|
|
|

2009-10-21 21:43
|
|
|
Men vafaan HÅKAN!
|
|
|
|

2009-10-21 21:44
|
|
|
Omvänd psykologi i all sin prakt! Vackert, Håkan, men det biter inte på mig.
|
|
|
|

2009-10-21 21:48
|
|
|
...okej, jag har inga diplom... det var mest som jag sa för att bli populär.
Men jag har varma, mjuka, starka händer och mycket god vilja
|
|
|
|

2009-10-21 21:51
|
|
|
Det brukar räcka!
|
|
|
|

2009-10-21 22:08
|
|
|
Hej mina älskade singlar! Mycket bra Commando-röst där Håkan, den skrämde iväg mig till Combat-passet. Så iväg kom jag, och ja det var bra, men jeflar vad jag hellre vill slå på någon som håller upp mitzar e g e n t l i g e n. Det ger ju så mycket bättre känsla och man känner ju så mycket bättre när man gör fel... 
Nu: Dusch!
|
|
|
|

2009-10-21 22:14
|
|
|
Håkan . Jag kommer att vara så frusen och stel på lördag
|
|
|
|

2009-10-21 22:28
|
|
|
Jag kom iväg på min crawlkurs också och jag överlevde den utan några hostattacker (de man får om man andas fel räknas INTE! *stränga blicken sveper över folket så att ingen törs säga emot...*) och jag var inte ens snörvlig!
Däremot har jag börjat tvivla på att jag någonsin kommer att lära mig simma på riktigt? Menmen.. jag har ett nytt motto för simningen nu:
Det ska inte VARA lätt - då kan ju vem som helst ta 8 OS-guld vid ett tillfälle.
|
|
|
|

2009-10-21 23:27
|
|
|
Nu har jag fått sätta mig ner i min egen ursköna soffa efter dagens pass som slutade 19.50 och ett viktigt besök hos en god vän.
DJÄVULSONSDAG har jag börjat kalla den och ser den som en dag jag ska vänja mig vid då fler dagar kommer att bli som denna framöver.
Har fått ett rejält kostschema att följa slaviskt av min PT nu med som behandlar mitt minimumintag av protein och kolhydrater.
Nu ska jag ropa in hårbollarna och sen ska jag gå i koma.
Kudden
|
|
|
|

2009-10-21 23:42
|
|
|
Hihi...tycker du är duktig ja! Jag är kass på att simma faktiskt men har lyckats med bedriften att ha kommit tvåa i en simtävling i USA när jag var 12! Haha...
|
|
|
|

2009-10-21 23:48
|
|
|
Längre beskrivning av mitt huvuds kaos under dagens crawlkurs finns numera i min blogg. För den som orkar läsa lite mer..
|
|
|
|

2009-10-21 23:51
|
|
|
Kanske ska tillägga att efter nuvarande träningsmängd så fattar jag att jag kommer att klara en Ironman 31 juli nästa år, därför blir det så!
Basta! Godnatt!
|
|
|
|

2009-10-21 23:54
|
|
|
Koolt! :) Grattis!
|
|
|
|

2009-10-22 07:52
|
|
|
Precis hemkommen från gymmet och är nu i chock. Det var tjejer där som tränade nått annat än ben och rumpa! Det tror jag aldrig jag sett förrut, hehe. Ok...nån enstaka gång kanske, men inte mer. Fast idag var det 5st där! Det kändes som att det är större chans att nån lägger ner 10 000kr i min postlåda. Bör man känna sig hotad? Tänk om jag blir utklassad i bänkpress eller biceps-curl av massa brudar i framtiden! Nu lär det bli 5 styrkepass i veckan, råa ägg till frukost och blodig biff 3 ggr om dan
|
|
|
|

2009-10-22 19:24
|
|
|
Vadå, vadå vadå??????????????
Kom igen, SÄÄÄÄG! 
Edit: jag-är-en-pojke!
|
|
|
|

2009-10-22 22:22
|
|
|
Thomas- vad är det för gym du går på egentligen? På "mitt" gym finns en hel del tjejer som tränar överkropp och armar också, även om jag förvisso tycker att många tjejer (men även en del killar) är alltför ofokuserade när de styrketränar- får ju liksom inte samma effekt om man har för lätta vikter och står och tänker på något annat under träning. Jag kör sällan ben på gym numera, sen jag började med spinning o springa lite mer regelbundet. Mest överkropp, bål..men idag blev det marklyft också.
|
|
|
|

2009-10-22 22:35
|
|
|
(Bara för att återgå till trådens ursprung lite...) Jag sitter och plöjer igenom lite blandade Foo Fighters-låtar och är sjukt nöjd med mig själv efter att ha "jobbat" för andra gången den här veckan, och andra gången sen den 6 mars... Om jag nu bara kunde få mitt anställningskontrakt så vore det ä n n u bättre... 
Nu får ni återgå till er diskussion igen...
|
|
|
|

2009-10-22 23:08
|
|
|
Tipsa gärna om du hittar fler bra låtar... Je suis en manque.
|
|
|
|

2009-10-22 23:09
|
|
|
J: Vad saknar du? Och sen måste jag (som stor Foo-nörd) hävda att de mesta är bra, sen har jag självklart favoritlåtar... Vad är du mest sugen på? Hårt och röjigt eller lite softare?
|
|
|
|

2009-10-22 23:13
|
|
|
Ojojoj, Mats... Du har _mycket_ kvar att lära dig om franska språket! Du kan ju prova med att säga vad jag skrev till någon när du är där och se hur de reagerar... Hehe...
Men jag vet inte riktigt vad jag saknar för typ av musik. Kanske mer lugnt och mysigt just nu än annars?
|
|
|
|

2009-10-22 23:15
|
|
|
Jenny: De kan reagera på olika sätt beroende på kontext. Jag anar dock vad du syftade på...
|
|
|
|

2009-10-22 23:26
|
|
|
Hjärtat: Jag har s t ö r t mycket att lära mig om det franska språket... (Kanske för att jag aldrig har läst det? ) Educate me? 
Mjukt och mysigt eh? Big Me, Next Year, My Hero, Once & For All, February Stars, Long Road to Ruin... En del av de är väl halvrockiga (eller alla är det), men bra och lagom mysiga... 
Edit: Wheels också så klart...
|
|
|
|

2009-10-22 23:26
|
|
|
Fredrik: Jasså? Värst vad du vet mycket... Nämn en kontext där det skulle tolkas annorlunda?
Edit: Nä, du skrev faktiskt _reagera_... Och visst. Du har rätt... Människan som står i båset för att ta emot mynt på motorvägen kanske inte reagerar på samma sätt som jag hade gjort till exempel... Det är lite som ambulanspersonalen som snäste åt Bruses skämt medan sjuksköterskorna på sjukhuset småfnissade?
|
|
|
|

2009-10-22 23:27
|
|
|
Det torde vara vanligast att man avser (saknad av) någon drog. Allehanda missbrukare använder uttrycket...
|
|
|
|

2009-10-22 23:32
|
|
|
Ok. Point taken. You win. :)
Ok, för att Mats ska hänga med innebär alltså "je suis en manque" inte bara "jag saknar" som kanske Google skulle vilja påstå utan ligger mer åt "jag har abstinensbesvär" hållet...
|
|
|
|

2009-10-22 23:33
|
|
|
Är det någon som läst p och vet vad FOO fighters egentligen kommer ifrån?

Kolla! nu blev jag så där djup igen! Ert fel! Saugt WA!
|
|
|
|

2009-10-22 23:35
|
|
|
Och jag kan franska. Båda språken!
|
|
|
|

2009-10-22 23:38
|
|
|
Manne: ta det ett sup nu så du lugnar ner dig! Det kommer att gå BRRRRAAAAA på din date. Inget att oroa dig över! Du kanske ska ge henne en tidig julklapp? Kanske något i stil med den du länkade här nånstans häromdagen? Den är så du på något sätt? ;P
|
|
|
|

2009-10-22 23:41
|
|
|
Nix! Jag har inte läst på, men jag har hört Dave Grohl berätta om det i en intervju för ett par år sedan...
|
|
|
|

2009-10-22 23:41
|
|
|
Viveka, jag går på ett gym kallat "biffgymmet". När jag tränade där regelbundet för några år sen så var det mycket muskelknuttar där och bara nån enda tjej som tränade ofta. Nu 5 år senare har jag börjat gå dit igen, men jag tror saker har förändrats. Ser knappt en "biff" nuförtiden och det är mycket mer tjejer där. Jag brukar gå på tider då det är lite folk där men idag lyckades jag time:a in rushen. Galet mycket folk var det!
Och som sagt massa tjejer. Tror tjejernas attetyd till gym har förändrats lite här faktiskt. Eller så är det så att alla tjejer blivit för fattiga för att gå till "fin-gymmet" där dom höll till förrut. Där kostar det 6(!) gånger så mycket för ett årskort där mot "biffgymmet" som endå är ett riktigt bra gym. Men jag klagar inte på det . Kanske har deras attetyd även ändrats gentemot överkroppsträning, och det är bra! För förrut tränade "vanliga" tjejer alltid bara ben/rumpa och ibland mage
För att lägga mig i Foo-fighters diskussionen: Dom är jävligt bra. Gillar många av deras låtar skarpt, men lyssnar man på några livelåtar på youtube låter sångaren som en påse skit! Låter inte alls som på skiva. Jag blev riktigt besviken, hade velat gå på en konsert med dom men blev genast osäker om det är värt det. Han kan ju ha haft en dålig dag iofs...
|
|
|
|

2009-10-22 23:45
|
|
|
Jenny: Du menar "hanteln" ?
Nänänä ALDRIG i livet hahaha
|
|
|
|

2009-10-22 23:46
|
|
|
Tomas: lite snabbare får du vara! Nä nu ska jag torka golven! Fråga inte! Jag stör INGEN i min bunker!(Jag bor i ett gammalt skyddsrum! Hur mysigt som helst!)
|
|
|
|

2009-10-22 23:49
|
|
|
Nämna hanteln och säga att du ska torka golvet strax efter varandra skapade nog inte avsedd bild av vad du sysslar med i din bunker i min hjärna i alla fall... :S
|
|
|
|

2009-10-22 23:50
|
|
|
Thomas: Det kan vara kvaliteten på ljudupptagningen också... På de live-upptagningar jag har har hört tycker jag att Dave är grymt bra och rockig... Men, det är ju så klart en smaksak... 
http://www.youtube.com/watch?v=u1BUzoiA1Kc (För övrigt en av mina k l a r a favoritlåtar... )
|
|
|
|

2009-10-22 23:52
|
|
|
Åh, det är ju Silent Bob ju!
|
|
|
|

2009-10-22 23:59
|
|
|
Haha! Syftar du på Dave nu? Jag har aldrig ens reflekterat över att de har vissa likheter...
|
|
|
|

2009-10-23 00:07
|
|
|
Silent Bob är ju tjock, men annars var de väldigt lika! Sätt en bakvänd keps på den där killen och klipp lite av skägget, et voilà! Fast klart... Silent Bob är just det. Silent alltså, så då måste Dave sluta skrika också...
|
|
|
|

2009-10-23 00:15
|
|
|
Det hoppas jag att han aldrig slutar med... Skrika alltså... (Eller jo... Kanske innan han blir Mick Jagger-aktig... ) Men då var han mer som Silent Bob under Nirvana-åren, fast utan skägg och utan att vara tjock. Men han var silent i alla fall!
|
|
|
|

2009-10-23 00:21
|
|
|
Vad du vill älskling! Nu ska jag nanna min ömmande rygg i min gosiga säng tillsammans med mina sju kuddar... Säg nattinatti!
|
|
|
|

2009-10-23 00:23
|
|
|
God natt hjärtat! Dröm sött...
|
|
|
|

2009-10-23 00:25
|
|
|
Jenny: Den här är till dig och då tänkte jag dig som en av de till vänster! 
|
|
|
|

2009-10-23 00:58
|
|
|
Mats, kan vara så. Här är iaf den jag lyssnade på
http://www.youtube.com/watch?v=a-98DQdaTqs&feature=related
Tycker den låter rätt kasst. Men det kan ju vara dålig ljudupptagning som du säger. Sen kan såklart alla ha en dålig dag. Ska inte klanka ner på dom allt för mkt eftersom dom är helgrymma musiker som gjort en hel hög med bra musik :)
|
|
|
|

2009-10-23 01:02
|
|
|
One of my favourites: http://www.youtube.com/watch?v=PGQAfolOJUI
|
|
|
|

2009-10-23 08:20
|
|
|
Manne: tack... (tror jag) Menar du att jag är _för_ sexism nu eller? Förstod inte riktigt?
|
|
|
|

2009-10-23 08:24
|
|
|
Thomas: Jag är nog faktiskt benägen att hålla med dig om att den versionen låter rätt kass... Även fast jag tycker att det delvis är kvaliteten på ljudupptagning som spökar så låter inte Dave som att han är på topp heller... 
Emelie: Everlong är en sjukt fin låt! Jag gillar hur den (egentligen) bygger upp till refrängen, framförallt framåt slutet av låten (även fast det går lite förlorat i den akustiska versionen... )
|
|
|
|

2009-10-23 09:34
|
|
|
FÖR alla som byryr sig så kör jag After Work på Anglais i Stockholm ikväll! Varför inte ha en Spontan FB befolkning där då???
|
|
|
|

2009-10-23 09:42
|
|
|
(för att det var aptrist ställe sist vi var dit?)
|
|
|
|

2009-10-23 10:54
|
|
|
flinar...nja...jag brukar trivas där...eller var det sällskapet som var aptrist...Var ni inte där på vår /sommar...dvs när alla Stockholmare har flyttat ut till Gerdas typ...
|
|
|
|

2009-10-23 11:13
|
|
|
Tacka vet jag Köpenhamn...Vår huvudstad! Dubbelt så stor och dubbelt så trevlig!
|
|
|
|

2009-10-23 11:23
|
|