| |
|

Om det händer att man måste, trots man har gjort allt som finns i sin makt för att undvika detta, måste byta bana mellan deltävlingar så får man skriva in sig i denna tråd. Så vet dom som ligger runt dig i tabellen att du springer en annan bana.
Endast EFTER att du har bytat bana!
|
|
 |

2009-10-18 09:08
|
|
Jag erkänner härmed och med stor ånger att jag har joggat 2 olika rundor under VUs första 2 månader & ska aldrig göra om det. Det var en miss från min sida.
Bra så?
|
|
 |

2009-11-24 23:06
|
|
Jag har skämts sedan i oktober då jag viste att alla mina rundor kommer bli på olika banor. Jag erkänner, jag missköter mig å det grövsta. Men, jag springer i vart fall och det är ju ändå grundtanken. Dessutom får jag ju möjligheten att missionera om vinterutmaningen i en massa länder Försöker även att få banorna att bli tuffare för varje gång för att kompensera lite i vart fall.
|
|
 |

2009-11-25 05:12
|
|
Valde ju i oktober en bana som jag visste jag skulle vara i närheten från december och framåt, bättre med en skampåle i november än en skampåle vare runda för resten av vinterutmaningen. Så förlåt mig, idag har jag syndat, jag hoppas ni kan ha överseende med mig.
|
|
 |

2009-11-28 17:32
|
|
|
Bättre o förlåta... än att döma ;-) Eller?
|
|
 |

2009-11-28 17:37
|
|
Ja jag hoppas på mina fellow vinterutmanares godhet så här i juletider och allt.
|
|
 |

2009-11-28 17:49
|
|
Fariseerna häcklade då Jesus ref hans maning att förlåta. Hur många gången skall man då förlåta....ska det räcka med sju....Å Jesus svarade: " Nej inte sju utan sju gånger sjuttio". Å sen lade han faktiskt till dom här smileysarna    
|
|
 |

2009-11-28 17:57
|
|
Enligt reglerna ska jag skämmas, tydligen, men det vägrar jag! Jag gick hemomkring idag och möjligen kommer jag att gå samma nästa månad men vi får se - har alltid gillat att inte göra riktigt som man ska.
Hade ju önskat att jag kunnat springa men men mitt knä ska ännu inte utsättas för detta - väntar på tid hos ortoped fortfarande.
|
|
 |

2009-11-29 13:53
|
|
|
Erkänner att det inte blev samma runda, i så fall skulle jag ha gjort den innan jag lämnade Sverige i början på månaden. Det är besvärligt med samma bana då jag har två hem, ett i Sverige och ett i Buffalo, USA och är ca halva tiden på varje ställe.
|
|
 |

2009-11-30 23:50
|
|
|
Ja det är bara att erkänna jag bytte bana pga av ett tankefel när jag sprang första gången, första banan kommer att bli skidspår förhoppningsvis.
|
|
 |

2009-12-01 07:33
|
|
Jag anmäler härmed att jag skäms som en tok för att jag råkade springa novemberrundan på fel plats. Och dessutom på orekad bana, så jag fick springa runt i cirklar för att få till det, men vad ska man göra när man är virrpanna  Fast att jag sprang på fel plats var inte pga vimsighet, det var högst medvetet. Men inte vill jag göra om det för det...
|
|
 |

2009-12-01 20:45
|
|
|
Ajajaj, jag har gjort det. Jag sprang fel idag och trots att tanken var att köra exakt samma bana som sist så blev dags bana ytterligare lite längre.
|
|
 |

2009-12-16 22:43
|
|
|
Blev ny bana nu, men jag skäms inte så mycket eftersom det var pga flytt. Dessutom straffade jag mig genom att lägga in några långa uppförsbackar.
|
|
 |

2009-12-24 12:52
|
|
|
-19 grader så det fick bli tråkiga löpbandet i det varma gymmet istället för DNS.
|
|
 |

2009-12-29 22:26
|
|
|
Är hemma i Billdal över helgerna och passade på att genomföra VU här i st.f. i Umeå där jag har min "originalbana". Problem med en hälsena hela hösten har tvingat mig till försiktighet och jag gläds mer än skämms över att jag kom runt. Banan är f.ö. inte snällare - den har någon slakmota precis som uppe i Umeå.
|
|
 |

2009-12-30 21:21
|
|
Igen har jag använt en annan runda. Förra gick jag ju pga. knäskålsseneinflammation men nu har jag kommit igång att jogga och den förra banan var för mkt snö i så..... men några korta avsnitt blev ändå samma.
Jag är så jätteglad att jag springer igen trots att jag inte vet hur det kommer att sluta med inflammationen......
GOTT NYTT ÅR TILL ALLA!
|
|
 |

2009-12-31 11:57
|
|
Jag VÄGRAR stå vid skampålen för att jag nu har återgått till min ordinarie VU-bana. Det är ju på den jag SKA springa min VU för tusan. Tuffare än nödvändigt är den också, sådeså.
|
|
 |

2010-01-01 04:24
|
|
Jag skulle ställa mig vid skampålen varje VU om jag fick springa den i +20, lätt bris med värmande sol i ansiktet 
|
|
 |

2010-01-03 11:52
|
|
|
Jag har också gjort det. Bytt bana. Kan ju inte springa i Domaruddens fina skidspår. Trodde inte på en så vit vinter när jag valde bana. Tänker inte skämmas, jag är glad för varje mil jag springer, men regler är regler så jag gör väl ett inlägg här.
|
|
 |

2010-01-14 13:38
|
|
Blev en skampåle för mig denna månad.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=5464664
|
|
 |

2010-01-24 16:40
|
|
En skampåle till, så går det när man reser... Kompenserar med en förkylning i kroppen. /Chris
|
|
 |

2010-01-28 19:03
|
|
|
Jaha, 3:e gången gillt nu då. Men nu har jag lyckats trimma banan så att den är 10 km och inte 11 eller 12 km. Det är fortfarande samma banan, bara lite förkortad på mitten.
|
|
 |

2010-01-29 15:25
|
|
Och här står nu jag också.. men inte tänker jag skämmas för det.. i stället erkänner jag att jag inte är dummare än att jag njuter av skidåkningen nu när snö i tillräcklig mängd har landat i skåne 
Jag ska vilket ögongblick som helst messa Erik med tiden från den första milen på mitt senaste långpass
|
|
 |

2010-01-29 20:00
|
|
Jag ställer mig skamsen, men nöjd, vid skampålen.
Skamsen för att planen inte gick att följa. Nöjd för att vädret inte en enda gång har hindrat mig att springa i vinter. Ha - in your face Skånska vinter! 
I uppsnacket till VU i höstas menade jag kaxigt att det med att finna en snösäker bana icke var nåt problem här i Malmötrakten. Snön ligger sällan mer än ett par timmar. Denna vinter fick jag fel.
Det innebar att jag denna månad inte lyckades göra min VU i Torups bokskog utan i stället sprang en landsvägslöpa kring hemtrakterna i Malmös södra förorter. Vill dock påpeka att det inte heller bjöd på nån barmark. Hårt jobb. Men medioker tid jämfört med hur VU började för min del. Jag tänker dock att det har jag tjänat in när det blir varmt och barmark. Håll i hatten i Mars och April. Då blir det pers på 10K.
|
|
 |

2010-01-31 14:51
|
|
Mikael skrev; "Håll i hatten i Mars och April. Då blir det pers på 10K."
Oj, har vi VU i April också! Det har jag missat! Men DÅ behöver jag inte känna mig "stressad" över min målsättning! 
|
|
 |

2010-01-31 17:30
|
|
|
VU = Vinter och Vårutmaningen???
|
|
 |

2010-01-31 17:32
|
|
Mars? April?
Vad vet jag?
Men i vår kommer det att vina om öronen. Så det så!
|
|
 |

2010-01-31 19:52
|
|
|
...och ska man vara petnoga skrev jag inte pers på VU, utan på 10K. Så det så!
|
|
 |

2010-01-31 19:53
|
|
|
Ah, du har så rätt så! Jag tolkar visst lite som jag själv tycker här! ;-)
|
|
 |

2010-01-31 20:28
|
|
Nu får jag ställa mig vid skampålen. Hade hoppats hinna springa rundan i helgen men det hanns inte med, 2 barnkalas och simskola tog all tid. Jag fick ta en annan runda jag sprang i onsdag som VU för januari, dock 10 km :)
|
|
 |

2010-01-31 21:44
|
|
|
Skampåle på mig.
|
|
 |

2010-02-08 15:11
|
|
Pga av höftproblem vill jag inte springa mer i snömodd och gör därför avvikelse från min ordinarie bana. Väderutsikterna visar på mer snö så innan februari är slut kommer inte snön att vara borta. Det skäms jag inte för, har däremot nu gjort min plikt och står ett tag vid skampålen ändå
|
|
 |

2010-02-14 16:05
|
|
Nu har jag genomfört VU februari. Dock blev det på löpband denna gång så jag får ställa mig här vid skampålen och hänga lite med huvudet,,,,,men bara lite för jag är så nöjd att den är genomförd så jag är mer nöjd än skamsen 
Hur blir det nu om jag återgår till min ordinarie bana i mars? Ska jag då stå här en stund då också för att jag bytt bana jämfört med februari? Eller står man bara här när man avviker från den ordinarie banan?
|
|
 |

2010-02-26 20:19
|
|
Jag gjorde som bullen, och tog en inomhusrunda, så jag ställer mig bredvid henne och hänger lite med huvudet jag också!  Var ute och försökte för 2 helger sen, men efter ca 2,5 km springande i snöslaket var både andningen och knäna helt slut, så det blev DNF. Förra helgen var det snöstorm, och för eländigt väder t.om med för mig. Denna helgen var det, om möjligt, ännu mer slask så jag åkte inte ens bort och inspekterade min runda utan tog fegt löpbandet! Men nästa månad hoppas jag kunna springa min kära runda igen!
|
|
 |

2010-02-27 15:16
|
|
Trevligt med lite sällskap Susanne,,,,men visst har vi skämts klart nu? Nu är skammen över och det är snart melodifestival
|
|
 |

2010-02-27 18:10
|
|
Nu har vi skämts klart, definitivt!  Och jag tycker att vi kan vara lite stolta som inte bara ställde in, utan genomförde på alternativt sätt!
|
|
 |

2010-02-27 18:12
|
|
Precis. Man säger väl att stolthet får före fall? Alltså att man är stolt innan man faller (oftast hårt). Men om vi byter betydelse lite så kan vi ju säga att stolthet går före skan så nu har vi färdig-skämsna
|
|
 |

2010-02-27 19:08
|
|
|
Skampåle på min februariutmaning. Så grymt svårt att spring min mil runda hemma, men snart har det isat av. Hur går det för er andra?
|
|
 |

2010-02-28 17:01
|
|
Ställer mig här då och känner mig rätt nöjd faktiskt. Ajöss löparknä!!  Löpband fick det bli. Snöslask nej tack. OS på gymmet Ja tack.
|
|
 |

2010-02-28 21:19
|
|
|
Det är bara att erkänna bytt runda men inte var det lättare i snösörja och modd, men jag tar och skäms lite jag också.
|
|
 |

2010-02-28 22:21
|
|
|
Det blir trångt i skampålen. Även jag valde löpbandet. Hade jag tagit min vanliga runda hade det blivit VU med dopp.
|
|
 |

2010-03-01 07:42
|
|
Skäms lite, men bara lite, för att jag bytte min ordinarie milbana till bergspasset i Monte Gordo. Ska inte göra så mer
|
|
 |

2010-03-31 23:08
|
|
Med huvet högt vid skampålen jag står så här såg VU-banan ut i år:
 Hunden räcker inte riktigt till som förlöpare... 
 Ja, det är mitt KNÄ som just sticker upp ur snön på bilden... och då är jag ändå 175cm lång!?!
Så här såg det ut från december till sista mars... eller okej. Snön var kanske något mindre djup i mars, men då var den istället blöt (på slutet av månaden) eller med en skare som varken bar eller brast? Till och med löpband blev ett bättre alternativ då. *nickar allvarsamt*
|
|
 |

2010-04-02 08:47
|
|