Pulsbaserad träning och pulsklocka

SDF (Suunto) -> TCX (Garmin / FunBeat)

Jag har gjort en konverterar från SDF till TCX som jag hittils tycker fungerar bra.

Från Suunto får man inga GPS-koordinater men de behövs för att importen skall fungera, därför lagrar jag ett påhittat värde där, det blir alltså inte rätt på kartan men man man kan välja runda precis som vanligt efter importen.

Den ligger just nu inte ute som nån webapplikation men om det finns ett intresse kan jag nog skriva om den så att det blir en webapp.

Bara pip till :)

2009-10-04 17:48
Oj, det var snabbt!  

2009-10-04 20:35
Det är inte så avancerat att göra ett textformat av ett annat :)  

2009-10-04 21:31
Det är ju precis vad jag har efterfrågat, men inte har prioriterat tid till att ta reda på hur jag kan göra detta. Smiley

Du får jättegärna göra det som en webapplikation.

2009-10-12 14:29
Fick scriptet av Andreas igår och det fungerar utmärkt. Man bugar och tackar Smiley  

2009-10-12 20:35
Såja, nu finns den på http://www.raven.nu/tcx se det lite som en beta även om det precis nyss funkade perfekt för mig :)

1) Scriptet du fick Stefan är nu föråldrat men du får gärna behålla det om du vill :)
2) Numera hanteras höjddata
3) Eftersom Suuntos gps inte lagrar lat/long men det krävs av funbeat lägger jag oblygt in hela rundan nära där jag bor, det går över när man väljer vilken runda man faktiskt sprang.

Hör görna av er med feedback

2009-10-14 22:52
Jag har just lagt till en liten option att normalisera höjden kring 0, dvs om den är ikryssad (default) justerars alla höjdvärden så att man startar rundan på 0.

Jag använder det istället för att behöva justera klockan efter hög och lågtryck men jag misstänker att om jag gör ett alplopp någon gång kryssar jag ur den i det loppet :)

2009-10-17 21:59
Hej Andreas, det här var ju ännu bättre. Tack igen för den tid du har lagt ner för att få det här att fungera. Kanske inte så svårt för dig men för mig hade det varit det Smiley  

2009-10-18 21:02
Jag har kört den några ggr nu och tycker den funkar. Jag har flyttat den till http://www.raven.nu/funbeat men den funkar exakt lika dant där :)  

2009-10-21 07:30
Jag hittade en bugg. Om man hade ett pass som började för 10 UTC så blev det fel, det är nu fixat :)

Om någon nu använder detta mer än jag.

2010-06-29 21:29
Vart just medlem på Funbeat, skall genast testa konverteraren Smiley  

2010-08-02 12:32
Konverteringen fungerar inte för mig längre. Måste vara efter att de lagt till support för nya Garmin och Polar som det krökade ner sig...

Nån annan som har problem? Får inga felmeddelanden, funbeat kör på och håller masken som om ingenting är fel men det dyker inte upp något i Kalendern...

-Jesper

2010-08-04 09:42
Kan du få ut en zipfil från min site men sen när du laddar upp den funkar det inte?

Om det är så så har säkert Olle ändrat något som krävs i Garminfilen och då har det nog med uppdateringen att göra.

2010-08-04 13:43
Just så, jag får Zip-fil som vanligt men sen när jag laddar upp den till FunBeat så händer ingenting.

2010-08-04 13:55
Försöker desperat få din app att fungera med min Suunto T6d men lyckas ej. Vad kan vara fel? Toppen om detta fungerade.  

2010-10-04 15:07
Skicka en sdf-fil som inte fungerar till andreas -@- wederbrand.se så skall jag se om jag kan se något fel. Jag använder inte min konvertering själv längre sen jag bytte till garmin men jag ser gärna att den fungerar ändå :)  

2010-10-04 16:50
Andreas, du har mail Smiley

-J

2010-10-06 18:59
Jag har tittat snabbt.

Bosses fil ser konstig ut, den innehåller endast R-R värdet, inget annat om rundan. Gör man en export (iaf alltid när jag gjort det) från STM följer det med mer information som behövs.

Jespers fil ser rätt ut, likadan som mina gör. Däremot går de inte att läsa in i funbeat längre, inte mina heller. Något har ändrats i hur funbeat läser in filer.

Jag skall göra ett försök att härma en av mina egna filer från min Garmin, borde inte vara så svårt att få dem identiska.

Återkommer.

2010-10-06 22:45