Pulsbaserad träning och pulsklocka

Byta batteri i polar pulsband`?

Är det någon som har koll om man kan byte batteri i polars pulsband som det inte finns någon öppning på. Och i så fall vilket batteri är det man ska ha. Och hur går man till väga för att öppna det?

Tacksam för hjälp

2009-09-09 15:50
Jag frågade på löplabbet och de sa att man måste lämna in det och att det skulle kosta typ 600 spänn har jag för mig.  

2009-09-09 16:05
Prislista: http://www.polarpuls.com/sv/support/service_price_list  

2009-09-09 16:23
Köp det mjuka pulsbältet.  

2009-09-09 16:39
Okej!
Men är det ingen som har provat att öppna på bandet.
Jag har som inget att förlora, går det söder så går det sönder. Men med lite tips kanske jag kan få ihop det att funka igen.

2009-09-09 17:04
Då får du inte rabatten på ett nytt pulsband, med viss säkerhet.  

2009-09-09 17:25
Jag försökte öppna mitt band och det gick inget bra.
Gav upp när jag märkte att det skulle gå åt pipan.

Om du försöker så tänk på att inte repa plasten som är mot bröstkorgen.
En liten repa och det blir väldigt irriterande att bära bandet.

M.a.o så rekommenderar jag inte att försöka.

/Brz

2009-09-09 17:40
Har nyligen lämnat in mitt Polar pulsband för batteribyte på Intersport som skickade klockan och bandet till Polar - kostade 250 kr. Tydligen behöver den trycktestas i samband med batteribyte..
Mvh Therese

2009-09-09 18:44
Problemet för mig är att jag befinner mig utomlands och min lilla pulsgivare har lagt av. Tror inte det är batteriet som är fel på. För klockan funkade från en dag till en annan dag. Och när jag mäter batteriet i pulsgivaren så visar den 3.01volt. Så det borde räcka tycker jag eller så borde jag kunna få pulsslag från den ibland.

Det är därför jag funderar på att massakera den gamla pulsgivaren. Men det skulle va bra om man viste vilket batteri man ska beställa. Innan man bryter upp den gamla stora givaren.

2009-09-10 06:47
Nu har jag i och för sig det mjuka bandet, men jag kommer inte att lämna in det till Polar någonsin igen.

Min klocka började varna för dåligt batteri efter ca 1 år, och efter det använde jag klockan aktiv tid ca 100 timmar innan den lade av, vilket är väldigt lång tid.

Batterier köper man på Clas Ohlson för ca 50:- för 5st (olika batterier i klocka och bandet), och det är mycket enkelt att byta själv. Klockan öppnas genom att lossa 4 skruvar, bandet öppnas med ett mynt.

Reservpackningar fick jag med klockan, de kan man ju byta om man är osäker på om packningen är skadad, men är man varsam och noggrann ser jag inte att det är något problem.

Besparingen på 380:- är absolut motiverad tycker jag.

2009-09-29 12:47