| |
|
Nu har jag försatt mig i ungefär samma sits som inför november- och decemberutmaningen. Jag är förkyld, har en fullspäckad helg och kan egentligen bara springa på måndag - om jag är frisk då, vilket jag väl bör vara. Men det känns lite nervöst att spara eländet till sista dagen. Fredag kan vara en möjlighet också, men har förkylningen hunnit gå över då?
Nervöst, nervöst...
|
|
 |

2009-02-03 22:59
|
|
Hellre att Du kör på måndag och säkert är fri från Din förkylning. Tycker jag iaf. Förutsättningarna för att lyckas bättre är ju också annorlunda om Du är helt OK.
Jag drar iväg min mil imorgon, då jag springer långpass på helgerna. Ser dock ingen möjlighet att toppa min senaste tid dagen efter ett intervallpass. Men jag ska göra ett försök.
Lycka till Ingmari och alla andra.
|
|
 |

2009-02-03 23:10
|
|
Och lycka till du med! Och alla andra.
|
|
 |

2009-02-03 23:13
|
|
Jag är också i valet och kvalet när jag ska springa VU. Helgen är fullbokad så det går inte. Fredag är möjligtvis ett alternativ - jag brukar bara känna mig så himla seg och trött efter arbetsveckan. Skjuter jag upp det till måndag så hinner jag ju garanterat bli smittad av barnens förkylning 
... velandet fortsätter...
|
|
 |

2009-02-04 07:44
|
|
Jag har en överbelastad vrist som förvisso inte är så allvarligt och klart bättre nu, men lätta skor, mer löpning åt framfotahållet och 10km-fart, det påfrestar ju vristen mer och jag vill ju inte få tillbaka problemen nu när de är påväg att försvinna (har inte sprungit något snabbt på en hel vecka nu).
Upplägget ser ut som så att jag har ett lopp på söndag. Ska jag dra en mil i maxfart innan loppet skulle det vara senast imorgon, och det känns lite för tidigt för vristens skull. Skulle kanske kunna köra i tröskelfart på fredag, men så långt som en mil känns fortfarande lite riskabelt. Söndagsloppet kommer jag springa i vilket fall och då vore det dumt att få tillbaka lite ont i vristen, som då kommer bli sämre av söndagens lopp.
Nej, det bästa vore att ta det ganska lungt fram till loppet. Kanske ett kortare tröskelpass på fredag för att kroppen ska få lite fart i sig inför loppet. Återstår gör alltså måndagen. Känner jag det minsta av vristen i eller efter söndagens lopp, vore det fortfarande dumt att köra 10km asfalt i hög fart dagen efter.
Så det blir VU på måndag OM jag inte känner något av vristen på söndag. Då har den sannolikt hunnit bli helt bra nu under den dryga veckan jag tagit det lungt. Fast personligt rekord sätter man väl kanske inte dagen efter tävling? OM jag känner av vristen blir det faktiskt som så att jag får hoppa över VU denna gång :'(
|
|
 |

2009-02-04 08:41
|
|
Jag kör i kväll,o hoppas på mindre blåst än nu
|
|
 |

2009-02-04 09:08
|
|
|
Min ordinarie VU-runda är till stora delar täckt av is. Och eftersom jag ska åka på skidresa på fredag vill jag inte riskera att halka och bryta armar, ben eller nacke.... Därför tänkte jag springa en alternativ runda i eftermiddag. Har helt enkelt mätt upp 5 km hemifrån utmed en större väg, så får jag springa dit och vända. Lite tristare men förhoppningsvis säkrare!
|
|
 |

2009-02-04 09:56
|
|
Någon vill mig väl, en av de gropigaste och lerigaste delarna av min VU-runda har senaste veckan fyllts med någon form av stenmjöl(?) Hårt och jämnare så nu ska det satsas för sub50 så det står härliga till *sneglar helt orimligt på Fia-Lottas tid och funderar starkt på att lägga in henne som VP i min FR405*
|
|
 |

2009-02-04 10:50
|
|
Vilket härligt flyt -AT- !! Kör så det ryker stenmjöl!
|
|
 |

2009-02-04 10:55
|
|
|
Vad är VP, AT? Och lycka till, också!
|
|
 |

2009-02-04 10:58
|
|
Virtual Partner.
En slags Mållgan som bor i klockan och som man "tävlar" emot.
|
|
 |

2009-02-04 11:02
|
|
ja sorry, jag glömmer att alla inte är lika insnöade som jag själv  Som Sylvia skriver så är det en virtuell löppartner i klockan och man kan se hur mycket man ligger före eller efter både i tid och sträcka...
|
|
 |

2009-02-04 11:05
|
|
Ja, just ja. Det var så det var.
Helt OT: En av mina få, väl dolda, talanger är annars att jag är bra på att uttyda förkortningar. För många år sedan satt jag och en kompis och läste i varsin bok. Hon: Vad är GBS? Jag: George Bernard Shaw Imponerande, eller hur? Jag hade ingen aning om vad hon läste för bok.
Jag kanske inte springer så fort men jag är i alla fall bra på att uttyda förkortningar.
|
|
 |

2009-02-04 11:07
|
|
Glashalt i Rocklundaspåret. Jag blir tvungen att flytta min runda till Björnöns 2,5 km-spår där de både plogar och sandar. Får trängas med pensionärerna.
|
|
 |

2009-02-04 12:44
|
|
Känns rätt lugnt för min del. Har möjlighet att springa Vinterutmaningen både i morgon, på lördag och på måndag. Bara att välja en dag
|
|
 |

2009-02-04 19:09
|
|
Går också valet och kvalet. Funderade på att göra det redan den gångna helgen, när det var så bra väder. Men suget efter långpass tog överhanden. Och så vill jag ta långpass i helgen också, så jag tror att det blir i morgon torsdag för mig. Ser ut som bästa vädret. Reservdag är lördag, men då faller långpasset.
För dig som bara har måndagen kvar rekommenderar jag start strax före åtta på måndagkvällen. Så brukar jag göra. Då är man motiverad att springa på så man hinner regga innan Lars samlar ihop resultatlistan. Har man seg dator som jag, gäller det att slå på den innan man springer ut.
|
|
 |

2009-02-04 20:56
|
|
Hmm ... med en dryg timme tid till löpning, reggande o allt annat får jag nog verkligen ha bråttom ...
Nämen förresten, jag har ju en extra timme tid på mig - klockan är ju tio hos mig då den är nio hos er!
|
|
 |

2009-02-04 21:14
|
|
AT: Till din tjänst!
|
|
 |

2009-02-04 21:36
|
|
Dessa val. Och kval. Ska givetvis springa på lördag så jag får springa i dagsljus, men frågan är: -Ta det lugnt och bara lufsa milen och spara sej till Långpassdöden #1 dagen efter eller -Följa upp min idiottemporunda från igår (med sex km i 4:50-tempo) och satsa på nytt PB för Vinterutmaningen.
Decision, decisions...
|
|
 |

2009-02-04 21:42
|
|
|
Följ upp din idiottemporunda, Peter. Dö ska vi alla ändå, förr eller senare.
|
|
 |

2009-02-05 00:06
|
|
jag röstar ju också på idiottempo då, Peter
Själv körde jag 7 km i 4:53-tempo förra veckan men jag är livrädd för att gå i väggen helt om jag sätter upp det tempot från start och hoppas kunna pressa mig 3 km till  Sprang 4,5 km i samma tempo i tisdags och var helt död efteråt - vet inte vad jag gjorde annorlunda? Startade för hårt kanske?
|
|
 |

2009-02-05 10:35
|
|
Då är jag övertygad. Spring som en tok på lördag, jogga loss dom stela vaderna över ett par mil på söndag
Helgen är räddad
|
|
 |

2009-02-05 10:39
|
|
Möjligen kan det ha med uppvärmingen att göra eller dagsformen helt enkelt -AT-. Bra, Peter!
Lyckan står den djärve bi, sägs det ju.
|
|
 |

2009-02-05 10:44
|
|
Uppvärmning? Hur menar du nu?
|
|
 |

2009-02-05 10:45
|
|
|
Vi hade en tråd tidigare om uppvärming. Nån tyckte att lägga in en snus räckte bra som uppvärmning. Rock & roll.
|
|
 |

2009-02-05 10:50
|
|
|
Jag gör inte ens det, är jag mer eller mindre rock & roll då?
|
|
 |

2009-02-05 11:18
|
|
Till vardags gäller snus och P1. På VU lördagarna gäller snus och Rock n' roll.
|
|
 |

2009-02-05 11:35
|
|
|
Själv går jag i valet och kvalet om jag ska byta rundan mot löpband (ogillar löpband skarpt, mest för att jag tycker det är tråkigt) eller hoppas på att jag kan göra ett vettigt pass ute innan måndag. Hade planerat in det idag men kraftigt snöfall och upp till 1dm lössnö på valda ställen gör att jag ändrat de planerna. Kommer ändå inte ge någon vettig tid utan mest kalla fötter och att jag springer och är rädd för att halka. Vilket jag än väljer lär det alltså inte bli jämförbart med tidigare VU tyvärr.
|
|
 |

2009-02-05 16:11
|
|
|
Snön som kom idag här i Umeå gjorde verkligen denna tävling till en vinterutmaning som heter duga :P
|
|
 |

2009-02-05 19:37
|
|
|
Ja fast var faktiskt ute en mil förrut bara någon timme efter mitt pessimistiska inlägg. Inte sprungit sen förra VU så var så jäkla sugen och snöfallet lättade iaf något. När jag fick låna sambons Garmin 305 så kunde jag ju inte motstå att testa. Fick ändra rundan lite för oskottat var jag inte så sugen på men kunde springa rätt lika på bara ett par cm lössnö ovanpå det skottade. Var jätteskönt att komma ut. Tack VU för det. Tyvärr blev ju inte tiden i paritet med senaste gången i Umeå så återstår att se om jag hinner ett nytt försök före måndag eller om detta får bli mitt lopp.
|
|
 |

2009-02-05 22:18
|
|
|
Sprang och sneglade på min bana, där fanns både snö och is. Funderade om 2 pass räcker sen förra månaden?
|
|
 |

2009-02-05 22:52
|
|
Sprang vinterutmaningen i januari för första gången men fattade inte då att man skulle regga sig till gruppen för att få in resultatet, nybörjare som jag är;-) Har lagt in tävlingen i min kalender nu, men är så snorförkyld att jag får hoppas på att det har gått över till måndagen för det var väl sista dagen man kan springa väl?
Jaja, annars får jag väl vara en av de nybörjare som inte fullföljer
|
|
 |

2009-02-06 09:24
|
|
Hade planerat in Vinterutmaningen till idag på eftermiddagen. Men nu är vattnet avstängt på obestämd tid så det går ju inte. Vill ju inte ge mig iväg när jag inte vet om jag kan duscha efteråt eller inte.
|
|
 |

2009-02-06 14:10
|
|
Har precis kört VU i Billdal söder om Göteborg i mycket lugnt tempo för att sakta men säkert bygga muskelfästen och allt vad det är som skall byggas upp efter skador. Jag sprang i förrgår kväll i Umeå i ymnigt snöfall och i dag i lätt duggregn längs västkusten. Det är ett avlångt land vi lever i men ombyte förnöjer. Lycka till alla som skall ut imorgon
|
|
 |

2009-02-06 17:15
|
|
@Ann-Charlotte 41 00:59:42 Holgersson, Ann-Charlotte (NY) http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=358275
@Sara Finns det snö som du kan smälta?
|
|
 |

2009-02-06 19:55
|
|
|
Ok tack Lars!
|
|
 |

2009-02-07 08:53
|
|
Task mörtrar Någon kunde talat om att jag inte lämnat in en gissning Nu när jag visste svaret :'(
|
|
 |

2009-02-07 09:43
|
|
Lars -, du får väl ta och lämna in en protest till tävlingsledningen? Men det kanske inte hjälper att ha bra kontakter där, den kanske är benhård 
|
|
 |

2009-02-07 11:05
|
|
Sub50!!!! Tror jag körde på rätt strategi och programmerade VPn på 5:00-tempo istället för på ouppnåeliga Fia-Lotta  Tror jag vikit ner mig då om den hela tiden sagt DU LIGGER EFTER MED xx:xx Nu hade jag istället hela tiden koll på vad jag hade tillgodo (och kunde förlora när jag kroknade på slutet) istället och orkade bita ihop hela vägen!
Resten av familjen ligger magsjuka så jag vågade inte chansa och vänta utan rundan avverkades redan 9 i morse!
|
|
 |

2009-02-07 11:28
|
|
Grattis -AT- Bra jobbat
|
|
 |

2009-02-07 12:01
|
|
AT - säger inget annat än ... IMPONERANDE...!
|
|
 |

2009-02-07 12:06
|
|
Fan vad värdekasst allt känns nu :'( Gjorde det taktiska misstaget att ge mej ut utan mina slipstoppers! Det såg ju ut att vara barmark. Hur kan man vara så korkad? Barmarken sträckte sej bort till andra sidan Årstabron. Där tog Lilla Istiden över. Fram till dess hade jag hållit 4:45-tempo men från 3 km till 8 km var det hockeyrink och alla tankar på att sätta PB var bara att lämna där i diket. Jag tappade 1 km på min virtuella partner över dom där 5km. Det fanns inte ett gruskorn på andra sidan Årstaviken. Mellan Eriksdalsbadet och Årstalunden var det så halkigt på gångbanan att folk fick dra sej fram längs staket och buskar.
Jaja, det blir fler tillfällen. Det var väl tur man inte slog sej gul och blå idag i alla fall.
|
|
 |

2009-02-07 13:26
|
|
Peter, du kan ju alltid springa en gång till imorn
|
|
 |

2009-02-07 14:49
|
|
Grattis -AT- !!!! Jag missade pers med 14 sek men har faktiskt redan kommit över det. Vill passa på att gratulera alla till fina lopp denna slaskiga och hala februari VU.
|
|
 |

2009-02-07 16:36
|
|
Nä, sa jag till mig själv i dag. Står det Februariutmaningen i kalendern så är det idag det gäller. Inga dåliga ursäkter alltså. Bara ut och slira i slasket.
Och det var det verkligen. Blötsnö och stora vattenpölar. Glansis på flera ställen. Redan efter 75 m var jag sjöblöt upp till knävecken. Det skvalpade rejält i skorna för varje löpsteg. Men, det är ju sånt här som vi vikingar ska tåla tänkte jag och rev av mina 10 km på 52:38. Efter omständigheterna ett godkänt resultat för att vara mig. Känns skönt att ha det gjort också.
|
|
 |

2009-02-07 21:37
|
|