Crossfit

Crossfitvänligt gym i Sthlm - morgontidig

Dags att börja leta efter ett Crossfitvänligt gym gärna med möjlighet för OL coaching. Börjar lessna på SATS, men dom har ganska bra öppettider för mej + att jag har dom i huset där jag jobbar.

Har kollat runt på områdets atletklubbar inkl STK i Sumpan, men inga öppettider som passar mej.
Optimalt vore en lokal efter blå/grön linje mellan Fridhemsplan och Globen som öppnar vid 0600. Coachingen inser jag kommer att behöva ske på normalare tider.

Ett vettigare alternativ är kanske att haka på en atletklubb och finslipa OL där och fortsätta köra på som jag gör nu. Det kanske är enklast.

Har ni några tips?

External image

2009-01-04 20:18
SATS Regeringsgatan är mitt tips (även om gymmet öppnar först 06:30). Extremt Crossfitvänligt - jag skulle tro att du hittar allt som du kan önska för de flesta Crossfit WODs (med undantag för ringar...) Till exempel en hel serie av KB-par från 4 till 40 kg som står framme!

Jag KB-tränar bara på Regerigsgatan och då är det nästan bara jag som rör vid prylarna - gott om plats och takhöjd som är helt perfekt för det jag vill träna.

När det gäller tränare: Drew Stevens på SATS Regeringsgatan skulle jag nog utan tvekan lita på!

2009-01-04 21:02
Ok - tack för tipset. Får hasa förbi och kolla in anläggningen.

Testade att googla "Drew Stevens" men hittade inget relevant. Har du mer info om honom? Jag kanske är fördomsfull, men sats-folk och tyngdlyftningsteknik känns ganska långt ifrån varandra.

2009-01-06 20:52