Den kompletta mötesplatsen för dig som gillar att träna.

Vinterutmaningen

Att komma ut ...

Att komma ut och träna är inget konst när det varmt och vackert i naturen. Det stora MÅLet ligger inom räckhåll. Tidningen skriver om inför Varvet/Marathon/Lidingö och ens vänner är stolta över att man skall snart skall stå på startlinjen. Allt känns lätt och skoj å man längtar till nästa pass, medans man fortfarande är ut på det nuvarande.

MEN nu är det inte så. Det är kallt, blåsigt, grått, ruggit, fuktigt och isiga backar. Inte så att jag längtar efter nästa pass. Jag hoppar över pass eller kortar av dom, trotts att jag vet att det blir skillnad på formen till Våren.
Detta var anledningen till att jag funderat fram VU. Nu blir det upp till bevis för gruppen nu när kylan/isen kommit, för att hjälpa varandra att hålla igång under Vintern. Hur ser det ut på dina konkurenter's kalender? Blommar den över eller börjar den sinna som plånboken efter jul?

Har du hjälp någon upp/igång/vidare ur mörkret?

2008-12-25 13:09

Svaret på den frågan kan ju bara andra berätta för mig.

Men sådana dagar som det är idag är underbara. Att få springa bort julmaten i ett par minusgrader, en värmande sol större delen av rundan, ingen vind, sen få stretcha ut och gå in i en varm dusch. Gör att att motivationen även de regniga och gråmulna dagar blir stark att ta sig ut springa de planerade långpassen eller tempopassen.

För alla vet väl att efter regn kommer sol. Så efter ett regnigt pass kommer väl solen? Eller? Smiley

2008-12-25 13:13

Jag tycker också det känns jobbigt just nu - inte nog med att det är jobbigt med mörker, snålblåst och halka - det känns dessutom som om "löpformen" skulle ha försvunnit helt Smiley

Men jag hoppas i alla fall att det vänder ... efter ett pass som känns riktigt eländigt så kan det ju bara bli bättre nästa gång, tror jag ... Smiley

Vinterutmaningen är i alla fall kanon - på ett eller annat sätt ska jag ta mig genom också januariutmaningen! Visserligen hoppas jag fortfarande på en tidsförbättring, men de senaste löppassen har känts så jobbiga så jag har svårt att tro på att det faktiskt kommer att gå så... Men så länge det finns liv finns det hopp! Smiley

2008-12-25 16:22

Jag har ju som mål här på Funbeat att jag ska nå ett visst antal minuter/vecka,,,,så det sporrar ju,,,,ska jag nå målet (och det ska jag ju, har inga missade veckor hittills i år) så måste jag ju träna Smiley  

2008-12-25 18:43

För min del så har jag Funbeat, Nike +, skånska milda vintrar som gör att det känns bra att ta sig ut. Mörkret är en negativ faktor men om prestationstänket kan minska något under vintern så underlättar det också. 1 runda mindre per vecka och inte tänka att det ska gå snabbare så har jag vunnit en hel del ändå när det våras. Nu var ju tomten här med en GF 405 Smiley så nu vill jag UT, inte sitta här med familjen och mysa. Får väl hålla mig tills imorgon. Tidpunkten är väl inget hinder....  

2008-12-25 22:50

(här kan man ju åka längdskidor om man inte vill springa ute annars..) Smiley  

2008-12-26 00:50

Ad