Nyheter från FunBeat

Viktigt om du vill visa din blogg/träning för så många som möjligt

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

På FunBeat kan man välja hur synlig man vill att sin blogg och sin träning ska vara för andra. Normalinställningen är att alla som är inloggade på FunBeat kan se information. Är man inte inloggad så kan man alltså inte se informationen.

Många som bloggar vill förstås att så många som möjligt ska kunna se sin blogg, och då måste man välja att öppna upp sin sida även för de som inte är inloggade.

Vill man att det ska vara så enkelt som möjligt för utomstående att se hur man tränar, ja då behöver man också öppna upp sidan för icke inloggade.

Ett litet fel på sidan Min profil har gjort att många som velat visa sin träning/blogg för icke inloggade har tappat den inställningen. Jag vill därför uppmana alla som vill visa sin blogg/träning för så många som möjligt att gå in på Min profil och se efter att inställningen är korrekt.

Tack Olle, kan det inte gå att förtydliga även i texten som tillhör den radiobutton man ska klicka i att det gärller blog _och_min_träning_?
Jag letade länge innan jag fattade att det var samma knapp som öppnade de båda sakerna...

2008-12-11 10:23
Då finns det alltså två ställen man ändrar inställningen för blogg. På min sida"min träning" och under profil.

Under "lägg till blogginlägg" till höger när man skriver bloggen finns valet, "Ja, vem som helst ska kunna se min blog." och "Nej, man måste vara inloggad för att se min blog."

Och den andra änrningen är i under Min profil; "Visa på internet så att vem som helst kan läsa min blog." och "Jag vill bara att de som är inloggade ska kunna läsa min blog."

Rörigt!

2008-12-11 13:42