Nyheter från FunBeat

Några mindre ändringar på FunBeat idag

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

I natt lades följande ändringar till i FunBeat:

* "Bubblorna" på Min startsida som visar att man har inplanerade pass som passerat är nu tydligare - många missade dem ofta.

* Kartan för att redigera rundor har enligt önskemål blivit en aningens större.

* Sökningen på namn är uppsnabbad.

* Några personer uttryckte irritation över at man efter att ha svarat på ett personligt meddelande hamnade på personens sida och inte tillbaka i "Inboxen". Nu är det åtgärdat.

* Några ytterligare mindre användarvänlighetsförbättringar: Nya besökare kan lättare se vad som döljer sig bakom en flik genom att hålla muspekare över den, när man inte är inloggad är det tydligare att fliken Min träning inte är tillgänglig, för att radera ett mål går man in på sidan för att redigera målet (och inte det lilla krysset i listan).

Det var nog allt! Träna flitigt!

Så blev Funbeat ytterligare lite bättre. Bra Olle!  

2008-12-11 10:14
Låter bra :)

EDIT: Och nu syns bubblan!

2008-12-11 10:14
Tack Olle!
Du kommer med förbättringar hela tiden - kanon Smiley

2008-12-11 10:16
Skulle det gå att ordna så man kan lägga en kommentar på en kommentar... nu om någon lägger en kommentar på en blogg tex, så kan man bara välja att lägga en egen kommentar eller att skicka ett privat meddelande till den personen. Skulle vilja kunna fortsätta lägga en kommentar på kommentaren så alla ser det och samtidigt går det ett meddelande till den som lagt första kommentaren att någon har skrivit något nytt... detta på både blogg och kommentarer på träningspass. Sen saknar jag att man inte kan ta bort det man själv kommenterat till någon annan, har man väl skickat det så går det inte att radera... vore kanon om detta går att ordna annars är sidan helt underbar!!  

2008-12-11 10:51
Vitalt skönt att du delger oss vad som händer i kulliserna. Det uppskattas. mvh d  

2008-12-11 16:06
Grymt bra med förbättringar hela tiden!

Håller dock med Johanna (yo) i det hon säger, bra förslag!

Måste säga att fb är nog den bästa sidan jag nånsin varit medlem i!

Tackar!

/johannes

2008-12-12 12:45
Hej Olle!

För ett tag sedan expanderade du utrustningsboxen direkt vid skapande av träningspass eftersom det var lätt att glömma bort att ange vilken utrustning som använts. Jag importerar alltid min träning från min garminenhet och när jag efter importen "går till första rundan som behöver behandlas" så är utrustningsboxen återigen kollapsad. Vore kanon om den var öppen även när man kommer från importen.

Tack!
/Erik

2008-12-13 11:43
Erik: Japp, jag upptäckte samma sak häromdagen. Jag skriver upp på listan!  

2008-12-13 12:01
Tänk om man kunde få sin Garminklocka kopplad till passet automatiskt när man importerar träning från den... Smiley  

2008-12-13 12:34
Bra jobbat Olle...Jag vill också ge dig en stor klapp på axeln för allt arbete och tid du lägger ner på siten....du gör ett toppen jobb....Tack OlleSmiley  

2008-12-15 22:16
Riktigt bra jobb, du utvecklar sidan och förbättrar den konstan! ^;^ Keep up the good work!  

2008-12-16 11:25
Snälla Olle kan du försöka fixa det jag skrev med kommentarerna?
Har även önskemål på att det man flyttar och lägger på i kalendern alltid kommer i den ordning man lägger in det, ligger det 3grejer på en dag och man lägger dit en till eller kopierar över en sak från en annan dag kan den ibland hamna först, mitt i eller sist. Skulle vilja att det alltid hamnar längst ner på dagen det man lägger på senast. Även önskemål om att kunna radera grejer direkt i kalendern utan att behöva klicka in på dom först.

Tack för en underbar sida, tror inte jag skulle klara mig utan denna sida!! Älskar den!!

2008-12-16 11:49
Stämmer in i Johannas önskemål här - det är nog de två saker jag skulle lägga högst i min egen prioritetslista över saker som borde fixas. Kommentarer på kommentarerna känns rimligt och logiskt, tycker jag - funkar kanoners i gästboksapplikationen så varför inte på resten av kommentarerna på fb?

Men framförallt är det ett (litet) elände att man inte kan hålla koll på kronologin när man kör flera pass samma dag.

2008-12-16 14:23
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kronologi vill jag oxå ha!

Visst kan man skriva när på dan man gjort det som jag gör idag men i kommentarsfältet vill jag skriva annat.

Vill man ha klockslag då passet började, eller både start och slut, eller kryssruta med morgon, förmiddag, lunch, eftermiddag, kväll, natt, vargatimme, snorotta? Äh, klockslag är nog bäst Smiley.

2008-12-16 20:00