Nyheter från FunBeat

Några justeringar

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Nu finns följande justeringar/förbättringar på plats:

* Om man redigerar ett passerat pass som man aldrig genomförde så tappar FunBeat inte flaggan för att passet inte var genomfört.

* Jag upptäckte att det var lätt att glömma bort att välja utrustning. Därför öppnas nu val av just utrustning automatiskt vid nytt träningspass, om man har någon aktiv utrustning.

* Sidan "Pågående diskussioner" är nu tillbaka, efter en tids uppehåll. Den hittas under egen flik under Grupper. Där finns även Mina olästa diskussioner, som är samma sida som man kommer till om man klickar på siffran för antal olästa ovanför flikarna.

Plus lite felfixar som behövts.

Låter bra :) Det händer mycket på funbeat just nu, kul!  

2008-11-19 12:17
Ja, det är bra att det händer saker. Det blir en levande sida då.  

2008-11-19 12:18
Och jag som nästan konverterat till olästa inlägg. Nu blir det att fundera vilken som är bäst. Det bästa med "Pågående diskussioner" är ju att man har koll om det skulle dyka upp något intressant i någon grupp man inte är med i.  

2008-11-19 12:24
Kanonbra med utrustningsvalet, har själv missat det några gånger.  

2008-11-19 12:25
Jättebra att man nu kan redigera ett pass som ej blivit genomfört utan att det ser ut som man genomfört det. Smiley  

2008-11-19 12:34
Jättebra det där med utrustningen för oss som är lite disträa.

Olle, jag tänkte lite på det där. Om man har några olika komponenter i utrustningen som man har med sig ofta så blir det ett väldigt klickande och omritande av sidan för att få med all utrustning. Lösning på det problemet skulle kunna vara att man kan välja all utrustning på en gång med ctrl-(v-klick) eller att man kan definiera grupper av utrustning.

2008-11-19 12:49
Fett med schysst att du håller igång med verktygslådan. Skönt att du bryr dig för det gör jag.

mvh d

2008-11-19 12:54
Oj!

Tänk om det gick så här snabbt och smidigt med annat, som man dessutom betalar för. Olle, du skulle inte kunna överväga att ge dig in i kollektivtrafiksbranschen?

2008-11-19 12:57
Det är så skönt med denna siten att det blir vettiga uppgraderinga. En annan site som jag ibland håller till på har precis lagt om hela layoten och hela organistationen, dessutom tagit i från en ens vänner utan att ens fått lagt till ngn förbättring av funktionerna. Man hittar inte där längre, och det jag behövde mest har dessutom försvunnit. Smiley

Så gör inte Olle på funbeat Smiley

2008-11-19 13:02
super att utrustningsvalet öppnas direkt, har själv också glömt bort att fylla i det och blivit irriterad över att behöva gå tillbaka och komplettera passen i efterhand. Smiley  

2008-11-19 13:13
Det går att kopiera pass och då följer utrustningen med, tack och lov.  

2008-11-19 14:08
Smiley  

2008-11-19 19:03
Smiley  

2008-11-19 20:14
Fast fixen gjorde en sak: Den tog bort "Olästa: X diskussioner" och ersatte det med "Olästa: X diskussionsinlägg"

2008-11-20 11:28
det händer inte mig... men det har hänt mig vid en annan uppdatering. bara att gå in och ändra. om du öppnar listan med olästa diskussioner finns den överst..  

2008-11-20 16:20
Hittar inga sådana inställningar längre, de är puts väck.  

2008-11-20 16:23
Lady G: Menar du uppe i den blå raden? Där står det "Olästa: 27 inlägg (och sen en böjd pil)" på min sida, inget har ändrats där vad jag reagerat på iallafall. Men du kanske menar nån annanstans?  

2008-11-20 16:28
längst ner var det visst!  

2008-11-20 16:29
Bullen: Det är där uppe jag menar. Tidigare stod det Hur många olästa diskussioner jag hade där, precis under namnet längst uppe, men nu står det antal inlägg jag inte läst och jag hittar inget ställe där man kan ställa om det.

Denize: Ah, NU såg jag det! Det var så svagt grått att det knappt syntes mot bakgrunden! Hade inte du sagt något hade jag nog aldrig hittat den!

Tack Smiley

Då var det mysteriet löst.
Fast undrar om det är så bra att ha en länk som knappt syns.

2008-11-20 17:06
Länken för att ändra denna siffra ligger numera längst ner på sidan för olästa diskussioner. Själv föredrar jag antal olästa diskussioner och inte antal olästa inlägg.  

2008-11-20 17:07
Högst upp står det något i stil med "Olästa: >129 inlägg" Klicka på antalet och gå längst ner på sidan, där finns det ett val mellan olästa diskussioner och olästa inlägg.

[Edit]: Ja, Olle beskriver det rätt bra, måste bli snabbare på tangenttryckningar...

2008-11-20 17:10
En annan sak: skulle idag testa den där nya funktionen med att koppla sin utrustning - men det verkar ju bara funka om man skapar nytt pass - vi som har passen redan inplanerade, vilket för mig är de allra flesta, har ingen glädje av denna nya fiffighet - går det att utvidga till redan inplanerade pass tro?  

2008-11-20 18:51
Om du byter från "Visa" till "Redigera" träning så går det bra  

2008-11-20 19:32
Lady G: Haha jag hade inte ens en aning om att man kunde ändra det Smiley  

2008-11-20 23:17
Det är inte så lätt att veta, länken är ju så otydlig att man nästan måste veta att den finns för att upptäcka den. Smiley  

2008-11-21 00:16
Jag vet inte om Peters kommentar var till mig, men om den var det så förstår jag den inte riktigt. Om man har ett planerat träningspass i vänstermarginalen som pockar på uppmärksamhet och klickar på det så hamnar man direkt i redigeringsläge, inte i visaläge. Och då är inte "koppla utrustning" öppnat så där fiffigt som om man klickar på registrera träning.  

2008-11-21 00:19
Planerat pass? Jag måste i alla fall klicka Redigera i överkant sen.  

2008-11-21 00:25