Nyheter från FunBeat

FunBeat tar grepp om styrketräningen

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

FunBeat kommer från och med nu att vara mycket bättre på att stödja styrketräning. Förhoppningen är att det kommer vara snabbt och enkelt att lägga upp styrkepassen.

Det har tidigare gått att lägga upp övningar, men man har varit tvungen att lägga upp dem som separata träningspass, vilket varken är särskilt sanningsenligt eller särskilt praktiskt.

På sidan Registrera träning finns nu en länk som heter "Övningar". Klicka på den så expanderas ett fält där du kan mata in precis de övningar du vill, inklusive set, reps och kommentar. Övningsbanken kommer att byggas på succesivt och det är vi som använder funktionen som bygger på (jag kommer att göra en enkel filtrering så att bara vettigt namngivna övningar dyker upp).

Så sätt igång och mata in styrkeövningar och glöm inte att berätta vad som funkar bra och vad som funkar dåligt. Möjligheterna kring styrketräning kommer att utvecklas en del framöver, så er feedback behövs!

Hurra!
Olle, du är bäst!

2008-10-17 03:03
Stämmer in i lovkören (just nu en liten en).
Kan man få Funbeat at4t även utföra övningarna ibland?

2008-10-17 07:40
Nice!
Smiley Smiley Smiley Smiley

2008-10-17 10:14
Härligt! Gillas skarpt! Smiley  

2008-10-17 10:15
Jättebra!! Nu kanske t om mannen hakar påSmiley  

2008-10-17 10:49
BRA! Smiley  

2008-10-17 13:22
Wow säger jag bara vilken järnkoll jag kommer att få på min sjukgymnastik!

Nu borde ju sets och reps på vänstra delen av sidan registrera träning, kunna tas bort... inte för att det är viktigt Smiley

2008-10-17 14:49
skitbra olle!  

2008-10-17 17:44
Har just testat det, de är ju kanonbra! Smiley
En intressant/rolig grej som skulle kunna läggas till är att få en summering om hur mycket man har lyft på ett pass. Dvs.
Bänkpress 40kg*10, 40kg*10, 40kg*10 Blir totalt 1200kg.

2008-10-17 18:00
Den här nya funktionen är verkligen helt underbar. Dock saknar jag uppgifterna när man exporterar träningen till excelfil eller att kunna köra statistik på övningarna. Det skulle vara väldigt uppskattat.  

2008-10-18 21:34
Riktigt roligt! Smiley

En fråga, det står ju i högra kolumnen där man väljer "övningar", "styrketräning t ex).

Jag skulle vilja kunna lägga in vikterna kopplat till mitt Bodypump-pass också! Går inte det? Det funkar inte när jag försöker iaf Smiley Det står ju "styrketräning t ex" alltså borde gå får till under fler träningsformer än just styrketräning?

Edit: hmm nu fungerade det, om jag först väljer i högerkolumnen "övningar" och sedan väljer bodypump i träningslisten till vänster. Men väljer jag först bodypump i listen, skriver in minuter och datum och sedan väljer övningar till höger så fungerar det inte. Så nu lyckades jag komma runt det iaf...

2008-10-21 12:32
Jättebra med möjlighet till detta.
Skulle dock gärna ha stöd för bokstäver i vikt-fältet. T.ex. markerar jag själv gärna med ett + eller - för att hålla koll om jag tycker jag ska öka/minska vikt till nästa gång.

2008-10-21 18:09
David: Kommentarsfältet är tänkt för just det. Funka?  

2008-10-21 22:49
Jag skrev + och - i kommentarsfältet igår när jag la in bodypumpen och det funkade finfint Smiley  

2008-10-22 12:37
Vet inte om det är på gång men vore underbart om man utifrån den här övningsbanken kunde bygga en flik liknande träningsrundor där man kan hitta övningar, tex utifrån att söka på en kroppsdel eller liknande, och få dem förklarade när man vill ha ny inspiration.

För övrigt måste jag säga att det här med att kunna registrera övningarna i samma pass är toppen. Har tidigare skrivit allt i kommentarsrutan men det här känns otroligt mycket mer lättöverskådligt.

2008-10-22 22:20