Nyheter från FunBeat

Nytt uppgraderingspaket på plats!

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Äntligen blev det dags att kicka igång de nya uppgraderingarna som legat på lur ett tag. Det är en hel del nytt den här gången och av ganska varierad art.

Här kommer en kort sammanfattning av det hela. Jag kommer göra ytterligare innlägg för att förklara några saker i detalj.

STORT UPPGRADERINGSPAKET NR 1:
Registrera styrketräningsövningar. (Se kommande nyhet)

STORT UPPGRADERINGSPAKET NR 2:
Håll koll på dina skor, dina cyklar och annan utrustning. (Se kommande nyhet)

MASSOR AV SMÅ (MEN NAGGANDE GODA) FÖRBÄTTRINGAR:

I gästboken:
* Nu kan du öppna upp din gästbok så att ej inloggade personer kan skriva i den.
* Du kan välja om du vill ha personligt meddelande när du får ett nytt inlägg.

I kalendern:
* Ett nytt alternativ för vilka dagar som ska visas: Denna månad.
* Dagar som bara har ej genomförd planerad träning har nu inte färgen som dagar med genomförd träning har.
* Lite tydligare var nya månader börjar.
* Summeringen under kalendern visar total tid både i minuter och timmar+minuter.

I bloggarna:
* Det går att ladda upp bilder direkt till blogginläggen (istf att använda BILD:)

Träningspass:
* Nu kan du äntligen kopiera träningspass. I kalendern (mfl ställen), klicka bara på Kopiera.

De valbara boxarna :
* Mer konsekvent länkning av pass i exvis Senaste träningspass, Planerad träning mm.

Min startsida:
* Meddelandena om inplanerade pass mm har snyggats till och lagts i den vänstra smala kolumnen.
* Dagens planerade pass har ett separat meddelande, så man slipper kl 08.00 slipper irriteras över att man faktiskt inte haft nån chans att genomföra passet ännu.

Det var nog allt. En hel del blev det!

Applåder!
Funbeat blir bara bätter och bättre.

SmileySmiley

2008-10-17 03:05
Låter fint. Smiley  

2008-10-17 06:06
Tackar!  

2008-10-17 06:13
Kanon!
Tack.

2008-10-17 07:28
Nice!!! Smiley  

2008-10-17 07:33
Fantastiskt bra !  

2008-10-17 07:38
Nice!  

2008-10-17 07:43
Har du D-vitamin brist Olle???  

2008-10-17 07:53
Snyggt jobbat...  

2008-10-17 08:11
"Du kan välja om du vill ha personligt meddelande när du får ett nytt inlägg."

Hittar inte den valmöjligheten!? För det är väl så att jag ska få ett meddelande när någon skrivit i min GB?

/T

2008-10-17 08:17
Kanon! Jättebra jobbat!  

2008-10-17 08:29
Förlåt att jag verkar otacksam, men jag saknar fortfarande summeringen av antalet reps i högra kollumnen av kalendern Smiley

Kollade tydligheten var ny månad började och den var ju kanon Smiley

2008-10-17 08:37
bullen71 > Du vill alltså att alla reps oavsett träningstyp ska summeras?  

2008-10-17 09:14
Fantastiskt!  

2008-10-17 09:21
Olle, är du medveten om hur exemplariskt du sköter Funbeat Smiley, jämfört med de som har hand om idrottsforumet Puls.se? Är du också medveten om att många "pulsare" under de senaste året "flytt" från sidan och istället bosatt sig på t.ex. Funbeat?

Puls.se är ett gamlat klassist idrottsforum med huvudsaklig inriktning på löpning. Detta kommer i sin tur kommer ifrån det ännu äldre forumet som fanns på Marathon.se för >5år sedan. Anledningen till att folk slutar BETALA 300kr/år (!) för att få ha en personlig sida, gästbok och träningscentra och flyr till andra internetforum är inte bara att gratisalternativ som t.ex. Funbeat dykt upp, utan faktiskt även en sådan pinsam anledning som att Admin och övriga som står bakom sidan behandlar forumets medlemmar dåligt genom att inte ens svara på vanliga mail eller interna såkallade "pulspostmedelanden". Denna arrogans från "ledningen" är det många som irriterar sig mycket på och vägrar då i ren protest att "betala till denna dåliga organisation", även om man kanske tycker personliga sidan, gästboken & TC:t är värt pengarna.

Under många år har t.ex. pulsfolket efterfrågat en funktions t-shirt med Puls.se -tryck på. Noll respons från Puls.se:s ledning. Utan att säga ett pip till folket på forumet har det plötsligt skapats en t-shirt ändå, och detta sprids bokstavligt talat som ett rykte på forumet, utan att någon egentligen vet hur man kan köpa tröjan. Man vet bara att en har skapats. Dock bara något enstaka exemplar och i BOMMULL så intresset var ändå inte så stort.

Andra saker har det också länge tjatats om, t.ex. att man ska kunna registrera sekunder i träningscentrat, utan att något hänt.

Nu senaste halvåret har det dock börjat "hända" lite saker på sidan, fast då inte förbättringar utan försämningar!! Först lägger man till REKLAM på sidan, som aldrig funnits förrut utan policyn har varit att Puls.se finansieras av de betalande medlemmarnas 300kr/år. Fast man blir såklart tvungen fortsätta betala även nu om man vill ha sida, gästbok & TC... Nästa grej kom för några veckor sen, ett tilläggsprogram "DotDefender" som kollar igenom den HTML-koden man kan skriva på de personliga sidorna, vilket varit mycket uppskattat. Nu spärras mycket rolig HTML-kod som egentligen inte är skadlig pga att Puls valde en extern klumpig "allt-i-allo-lösning" istället för att skriva om koden på själva Puls.se. Många som tyckt sin personliga HTML-sida varit toppen och en stor anledning till att pröjsa 300kr/år känner sig nu besvikna. Däribland jag själv, (även om jag kan fortsätta ha min sida precis som jag vill så länge jag inte uppdaterar den. Mitt bloggande och andra uppdateringar sker ändå externt då jag hämtar en sida från www.markus-andersson.se med hjälp av Iframe.)

I våras skrev Admin ett inlägg i forumet (mycket ovanligt!!!) och utlovade "uppfräschning av Puls.se" som ju inte förändrast något särskilt på flera år. Inget hände dock och tragiskt nog var det endast de icke erfarna & lättlurade Pulsare som blev förvånade. Ytterligare medelanden säger att det ska hända något på forumet innan oktober är slut, men Admins löften används snarare som skämt ute i forumen snarare än fakta. Jepp, kritiken mot Puls.se och Admin i synnerhet diskuteras helt öppet på forumet, utan att Admin m.f. verkar notera/bry sig.

Själv är jag en ganska välkänd och central "pulsare" då jag varit mkt aktiv på sidan i drygt fem år nu under nicket "tävlings-nörden". Att jag klagar på forumet är ju beklagligt och sorgligt bara det och jag är inte ensam bland de mer välkända pulsarna. Tyvärr känns det som att Puls.se skjuter sig i foten och inte kommer finnas kvar om några år, ja som ett aktivt och bra forum alltså. Så själv har jag "tyvärr" (får man väl också säga) anslutit mig till flykten och är nu aktiv här på Funbeat sen några månader tillbaka. Har inte lagt ner Puls utan kör båda sidorna parallellt, men det är ju solklart att det blir allt mindre Puls och mer Funbeat i fortsättningn...

2008-10-17 09:26
Olle, du rockar! Smiley  

2008-10-17 09:43
Anne, som ju åsså har förflutet som en Blondie på puls.se, uttrycker det som T-N Markus skriver. Fast lite kortare Smiley  

2008-10-17 09:56
Ytterligare en pulsare som instämmer i hyllningskörerna! Smiley

Kul att fått vara med som betatestare också!

2008-10-17 10:32
Underbart med all beröm! Tack allihopa!

Gary: Det kan man tro :) Fast jag ville bara minimera störningarna för besökarna när jag laddade upp nya grejerna.

bullen71: Förlåt. Jag hade slarvat bort att jag skulle göra det.

Markus: Intressant läsning!

2008-10-17 10:41
Ahh var det därför ni ville att jag skulle gå ur Fb inatt Smiley Undrar om Olle fått en blund i ögonen, FANTASTISKT vilket engagemang och vilket kvalitetstänk du har!!
Smiley Smiley Smiley Smiley Tack Olle!!

2008-10-17 10:47
Hallå Olle??! GB?  

2008-10-17 10:47
Kul Olle att det händer grejer! Bra jobbat! Smiley  

2008-10-17 10:48
Funbeat 4-ever Smiley  

2008-10-17 10:54
Innstämmer i lovorden, mycket bra jobbat! Smiley  

2008-10-17 10:57
So,
We've got the website and the t-shirt ... Now I want the mug, the poster and the movie! Smiley

2008-10-17 11:18
"My friend set up a website and all I got was this lousy T-shirt"?  

2008-10-17 11:40
Olle du är underbar Smiley  

2008-10-17 11:42
Tack Olle!  

2008-10-17 12:05
SmileySmileySmileySmileySmileySmileySmileySmileySmileySmiley

TACK Olle! Jag är så innerligt tacksam för att jag nu direkt kommer till första inlägget som jag tjatat om så många gånger.

Och alla de andra uppgraderingarna var också jättebra!

TACK Smiley

Nästa på önskelistan Smiley
Jag skulle vilja ha bättre översikt över den planerade träningen. Så att de kommer på samma sida så jag kan välja vilken jag vill regga resp vilken som kanske inte är genonförd än.

2008-10-17 12:20
Det blir bara bättre och bättre. Jättekul!! Smiley  

2008-10-17 12:56
Wow, mycket bra med att kunna visa månad för månad i kalendern. Och allt annat... Tack Olle! Smiley  

2008-10-17 13:21
Jag har varit med på funbeat länge och jag tycker fortfarande att det är en fantastiskt resa att följa med på! Smiley

Funbeat blir bara bättre och bättre Smiley

2008-10-17 14:41
Härligt Olle! Det blir bättre och bättre...  

2008-10-17 16:30
kanon olle! skitbra uppgraderingar! Smiley  

2008-10-17 17:35
Strålande jobbat Olle!! Smiley  

2008-10-17 19:14
Super, Olle :)

Men i vänsterspalten på min startsida är inte längre "43000+ medlemmar" osv klickbart längre..

2008-10-17 19:33
Smiley bra!!!  

2008-10-17 20:14
Anders: Ja så menar jag,,,,men nu när du skrev det så kom jag på ett det kan bli dumt om man har flera olika reps-mål. Jag har ju bara antal steg som jag reggar som reps och de vill jag ha sammanräknade i högerkollumnen ja. Får se om/hur Olle lyckas ordna det.

Olle: Du är förlåten Smiley

2008-10-17 21:21
Jag har också flytt puls. En sak som jag skulle vilja se på träningsformen intervall är kilometertiderna i min:sekunder/km för varje intervall. Det borde inte vara så svårt att få en kolumn till som automatiskt räknar ut detta. Blir bättre översikt då.

Kan bara stämma in i hyllningskören! Du är grymt bra Olle!

2008-10-17 21:49
Jag kom ihåg när jag en gång kom hem från gymmet och tänkte "det borde ju finnas någon schysst träningsdagbok på nätet som jag kan använda mig av". Sökte och hittade Funbeat. Att det sedan skulle bli en sådan här 10-poängare hade jag nog aldrig trott. Funbeat med Olle i spetsen är helt klart bland det bästa jag vet av alla sidor jag använder mig av på internet.

Olle: om du stod framför mig nu skulle jag krama dig! Smiley TACK!!

2008-10-17 23:29
Kan bara instämma. Drömde länge om ett ställe att regga på (innan jag hade en aning om att ordet "regga" ens fanns), och nu, jag blir glad bara jag öppnar FB och startsidan är så snygg! Just nu var det ännu inte genomförda pass som jag reagerade på: Snyggt!  

2008-10-18 00:48
Mycket hyllningar, och jag vill stämma in i kören: SmileySmileySmileySmileySmiley Smiley

2008-10-18 17:38
Tack, tack, tack för alla nyheter!  

2008-10-19 14:42
Gillar verkligen de nya ändringarna! :) Smiley  

2008-10-19 14:47
dubbeltumme!!! (Hittade inte den bland smileysarna, kan ju va nåt till nästa uppgradering?!) Funbeat rockar!  

2008-10-19 19:06
Olle!
När ska vi gifta oss? Smiley

2008-10-20 09:53
Summeringen av tiden under kalender så att tiden visas i både minuter och timmar och minuter är ju bra. Men den tycks inte räkna rätt. För mig vill den påstå att 3963 minuter är 18 h och 03 min.

Kanske det går att fixa?

2008-10-20 11:47
Tommy: Ska fixas!  

2008-10-20 12:07
G-man * - Det är inte bara löpare här.  

2008-10-20 12:18