|
...ha någon som masserar onda delar när jag tränat. Kan ju inte massera mig själv!
|
|
|
|

2008-08-23 16:30
|
|
|
Ja men jaaaaaaaaaaaa! Det har jag gått och tänkt hela dan idag.
Idag skulle jag ge nästan vad som helst för lite massage av nån jag tycker om bara lite grann. NÅN????
|
|
|
|

2008-08-23 16:36
|
|
|
...Mhm, massage.
Kom ner hit så kan jag massera dig, jag har ingen utbildning men folk brukar säga att jag är skitbra
|
|
|
|

2008-08-23 16:56
|
|
|
Man tackar fast jag formulerade mig visst fel. Jag gör nästan vad som helst om nån kommer _hit_ och masserar mig.
|
|
|
|

2008-08-23 18:26
|
|
|
Skicka över pengar så tar jag tåget upp(antar jag) imorgon!
|
|
|
|

2008-08-23 18:31
|
|
|
Göteborg är upp från ditt håll ja, men jag behöver massage innan loppet i morgon. Kan du inte slänga dig i din helikopter nu med en gång?
|
|
|
|

2008-08-23 18:33
|
|
|
Undrar om sjukgymnasten jag går till är singel. Massera kan hon och snygg är hon.. Måste kolla upp det på måndag.
|
|
|
|

2008-08-23 18:35
|
|
|
Cefar har några olika modeller som kan funka som substitut...
|
|
|
|

2008-08-23 19:49
|
|
|
Men jag vill ha oxytocin-kicken. Cefar är dåliga på det. Beröring sägs kunna frigöra detta ljuvliga hormon även om det inte är helt obestritt.
|
|
|
|

2008-08-23 20:15
|
|
|
Ha någon som håller mig vaken hela OS-maran så jag inte somnar ifrån halva loppet.
|
|
|
|

2008-08-24 03:11
|
|
|
...ha någon som vyssar mig till sömns när jag inte kan sova dagen innan ett lopp.
...ha någon att diskutera allt det där jag går och tänker på hela tiden med.
...ha någon.
|
|
|
|

2008-08-24 03:37
|
|
|
för att få sova på armen, alltid.
|
|
|
|

2008-08-24 18:37
|
|
|
ha någon som lagar middag när jag själv inte orkar.
|
|
|
|

2008-08-24 18:42
|
|
|
Eller att laga middag åt, det är ju så mycket roligare att laga mat åt någon mer än sig själv. Och att äta tillsammans med.
|
|
|
|

2008-08-24 19:25
|
|
|
just nu för att få snusa någon i nacken...
|
|
|
|

2008-08-24 20:57
|
|
|
Jag vill ha någon att dela de fasta kostnaderna och det fasta ansvaret med. För övrigt trivs jag ypperligt som singel
|
|
|
|

2008-08-24 22:43
|
|
|
Är det med fast hand?
|
|
|
|

2008-08-24 22:46
|
|
|
Åtminstone fast kropp
|
|
|
|

2008-08-24 23:04
|
|
|
... jag inte har något lokalsinne. Behöver någon som hittar!
... jag vill ha en smart person att snacka med när jag dricker mitt morgonkaffe.
... ibland vill jag ha frukost på sängen.
... det är trevligt att ha någon att mysa med!
etc etc
|
|
|
|

2008-08-24 23:21
|
|
|
.. Jag behöver någon som spöar upp mig när jag måste skärpa mig.
.. Jag kort och gott behöver känna mig omtyckt för att att få energi och glädje att göra saker (Omtyckt är man väl, men det är nåt speciellt med att känna sig så omtyckt som man gör när någon vill ha ensamrätt på en!).
..Göra mig av med all min överskottskärlek och romantik som annars ligger och ruttnar inuti i mig tills den slutligen förvandlas till svart galla.
.. Ha någon som vill gosa med mig... och massera mina axlar och fläta mitt hår!
.. Ha någon som vill bli gosad på av mig! I'm telling you, I've got magic hands and I dont want to waste them!
.. Jag vill äventyra tillsammans med någon jag älskar!
Osv.
Iofs så kan de flesta av de behoven uppfyllas av bra vänner... men ni vet, liksom.
|
|
|
|

2008-08-24 23:32
|
|
|
Jag gillar att ha en kvinna i livet, helt enkelt. På dom allra flesta sätt. Alla kvinnor jag hittills träffat har haft sina alldeles egna egenskaper som jag kan både uppskatta och reta mig på. Så det jag saknar mest är förmodligen överaskningen när man upptäcker just dom där grejjerna.
|
|
|
|

2008-08-24 23:47
|
|
|
Förresten.. Man kan visst massera sig själv. Funkar utmärkt!
|
|
|
|

2008-08-24 23:53
|
|
|
Det är en bra poäng Jonas.
Finns väl för många anledningar för att kunna lista av egentligen.
|
|
|
|

2008-08-24 23:56
|
|
|
för att jag vill vakna brevid någon...mer än gå till sängs med någon....
|
|
|
|

2008-08-25 13:06
|
|
|
Vakna med någon is the shit - om det är the one vill säga. Annars är det skit rent ut sagt.
|
|
|
|

2008-08-25 13:26
|
|
|
Det är väl mest så att man vill ha någon att dela sina framgångar med! :) Som nu, när jag börjat komma upp i 600min motion/träning i veckan! Så har jag liksom ingen jag kan vara glad över det med, eller visst vänner, men det är ändå inte samma sak!
Och kanske nån som kan erbjuda sig att laga mat åt en när man känner sig lite hängig. :)
|
|
|
|

2008-08-25 13:28
|
|
|
Nån man kan få datte av när man är sjuk (och tvärtom naturligtvis).
Ompyssling vid sjukdom påskyndar tillfrisknandet enormt, har jag hört.
|
|
|
|

2008-08-25 13:44
|
|
|
...ha någon att mysa med i soffan med ett glas vin nu när det börjar bli mörkt och lite ruggigt.
|
|
|
|

2008-08-25 14:35
|
|
|
...det är lite sorgligt att de mysstunder jag har visar sig vara bara en dröm. Drömde nämligen inatt att jag hade lite mys med en söt tjejkompis (note to self: berätta inte om denna dröm för henne....). Det hela drog ut lite på tiden och jag blev sen till jobbet. När jag plötsligt vaknade var första tanken: "Åh vad skönt att jag inte är sen till jobbet..." och sekunden efter: "...men det hade det nog varit värt!"
|
|
|
|

2008-08-25 18:05
|
|
|
Magnus: Jag hade en snarlik dröm om mys med en söt tjejkompis (note to self: she might be reading this...). Precis som i ditt fall blev jag alldeles för sen till jobbet, men trots att jag var vaken fick jag fortfarande gliringar om det av chefen långt efter lunch.
Skumt. Men det var det värt.
|
|
|
|

2008-08-25 18:49
|
|
|
...jag känner lite ensam denna måndagkväll
|
|
|
|

2008-08-25 19:25
|
|
|
Robert: haha... alltid ska någon vara värre.
Helena: Jag känner mig alltid som mest ensam på söndagar (inte konstigt att mysdrömmen skulle inträffa just inatt alltså), men måndagar tycker jag det kan vara ganska skönt att ha för sig själv. Efter en seg start på jobbveckan kan det vara "gött" att gå och lägga sig tidigt utan att känna sig som en tråkmåns...
|
|
|
|

2008-08-25 19:54
|
|
|
höhöh, jag har också drömt mysdrömmar om folk här... Fast iofs så var det nog ingen mysdröm, vi hängde under ett fönster ovanför en arg George W Bush i en swimming pool och hånglade, och hon var helt värdelös på att hångla. Elvisp!
Men det var inte i närheten av så mysiga drömmar som jag haft.. (Jag hade tillochmed mysigare med en brud som inte finns (ingen aning om vem det var!) i samma dröm. Jag blev så jävla förbannad när jag vaknade, för då visste jag ju att jag inte hade hennes telefonummer.
BAH.
|
|
|
|

2008-08-25 20:57
|
|
|
... ligga sked och snusa i hennes nacke på morgonen när vi är jättetrötta för vi har legat med varanadra hela natten ... och pratat ... i alla fall efteråt 
jag vill skaffa hus vid havet, barn och en drös underliga husdjur... jag vill ha volvo-villa-vovve-köret helt enkelt.
Vi män har nog en biologisk klocka vi med
|
|
|
|

2008-08-26 09:44
|
|
|
Oooh.. ligga sked, den hade jag glömt.
Det kan man iofs göra utan en partner också, det har jag gjort en empirisk undersökning i.
|
|
|
|

2008-08-26 10:11
|
|
|
Håkan, precis så. Ligga sked och snusa någon i nacken med allt vad det innebär.. så mysigt. Nu blev jag lite längtig igen.
|
|
|
|

2008-08-26 10:16
|
|
|
Skrattar detta evinnerliga sovaskedande....sen vaknar man mitt i natten och är svettig som om man varit i en bastu,,,,eler så har någon snott täcket..armen har somnat och det kliar i näsan av någons hår som flätat in sig i mina näshår.....
hum....jag kan tänka mig att göra något annat än att sova sked....
|
|
|
|

2008-08-26 12:14
|
|
|
Det verkar som att världen kan delas i två; skedsovarna och de som avskyr det. Själv längtar jag efter den dagen då jag får skeda igen.
|
|
|
|

2008-08-26 12:17
|
|
|
flinar pillemariskt...jag brukar ställa upp ....det önar sig i längden att sova sked
|
|
|
|

2008-08-26 12:37
|
|
|
You bet! Det finns inget som är så förföriskt som den närheten...
|
|
|
|

2008-08-26 12:42
|
|
|
Oi oi!... Lets not go there.... :P
... ha någon att väcka på morgonen med lagomt trevliga hyss.. :)
|
|
|
|

2008-08-26 14:10
|
|
|
Det är nackdelarna du listar Magnus, men mysfaktorn vinner över nackdelarna.
Man kan ju dock inte sova sked varje natt, för då kommer man vara tokigt trött efter ett tag.
Mysigt, men nån bra sömn får man inte av det. Kanske ligga sked på helgerna enbart?
|
|
|
|

2008-08-26 16:16
|
|
|
Sova på någons axel är inte för varmt och då kan man både ha mysfaktor och få tillräckligt med sömn
|
|
|
|

2008-08-26 16:25
|
|
|
Nu är ju inte problemet för de flesta av oss om jag har fattat innebörden i ordet SINGEL rätt att avhålla oss från att sova sked vareviga natt, utan att alls få sova sked. Jag skulle gärna ha nån att förhandla antalet skednätter med. (Men min erfarenhet brukar vara att sked passar bäst för insomning och uppvakning.)
|
|
|
|

2008-08-26 16:27
|
|
|
Sen måste vi ju komma till bukt med skönhetsidealen också förstås.
Sova axel på någon som ser ut som en pro-ana modell kan ju inte vara alltför bekvämt.
|
|
|
|

2008-08-26 16:36
|
|
|
Hittar man bara någon man är kompatibel med så funkar det utmärkt att skeda nätterna igenom, varje natt.
|
|
|
|

2008-08-26 16:38
|
|
|
Jag vill träffa en partner för att när jag ser kära par ute på stan blir jag så vanvettig avundsjuk och när jag blir avundsjuk brukar det vara ett bra mått på att det där är något som jag faktikst vill ha.
Och så lite annat som inte är rumsrent nog att skriva här.
|
|
|
|

2008-08-26 16:44
|
|
|
Jag somna likt en sked igår kväll och tänker göra så ikväll med. Tycker det är mysigt när man somnar men inte när man sover.
|
|
|
|

2008-08-26 17:24
|
|
|
...jag gillar 2-samhet med allt vad det innebär, fördelar, nackelar, gos, mys, meningskiljaktigheter, samtycke, ja allt
|
|
|
|

2008-08-26 17:39
|
|
|
Sked hit och sked dit, gör det så ofta Ni får tillfälle, för helt plötsligt så är vi där vi är nu: SINGEL-INTE-FÅ-SOVA-SKED-ÖVERHUVUDTAGET!!! Passa på för tusan ni lyckliga, inget varar för evigt. Jag längtar fasiken riktigt ordenligt! Det där med att bli glad av att se kära par på stan, hmm jaa det är lite trevligt. MEN jag var toastmaster på ett bröllop i somras, massor av bestyr som vanligt. Vid fotograferingen som vi hade innan de övriga gästerna kom till efterfesten, var totalt himla totalt omstörtande. Där stod brudparet och sken i både kropp själ och solljus, de var så ofantligt vackra att man kunde känna doften av hur kära de va. Jag skulle hjälpa fotografen med att hålla i en reflektorskärm. Helt plötsligt håller inte dammen längre, likt en norrländsk fors så strömmar tårarna ur ögon vrån! Bruden frågar lite förskräckt om jag är ledsen. -Näe, svarade jag, och försökte le som himla mycket det bara gick. - Ni är ju så förbannat vackra att jag inte kan låta bli att gråta, fortsatte jag. Egentligen så har man väl sådan aptit på kärleken och någon att dela sin vardag med att det brister vid sådana tillfällen. Konstigt men ganska skönt faktiskt. Det är vid dessa tillfällen man rekapitulerar minnen och känner av sina ibland ganska så trevliga dagar här i livet. Så jag säger det igen: Njut även om det bara är för en dag. MVH Micke
|
|
|
|

2008-08-26 17:53
|
|