Nyheter från FunBeat

På gång på FunBeat

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

Hej alla som gillar att träna! Det finns verkligen stora anledningar att träna och på FunBeat är det som bekant fullt av människor som gillar just det. Som vanligt märks det en ökning av antalet besökare på webbplatsen nu i mitten av augusti. Hösten kommer bli kul och full av träning!

Lite kort här om vad som händer från FunBeats sida.

Det strömmar in nya medlemmar, nya rundor, spännande blogginlägg mm och det ska bli riktigt kul att följa utvecklingen under hösten. För att inte tala om all träning vi kommer utföra!

Vad det gäller ny funktionalitet så vill jag inte nämna för mycket, men under hösten kommer en hel del superfiffiga saker att komma, som alla gör FunBeat enklare, roligare och mer kraftfullt att använda. Många bra hjälpmedel för oss som gillar att träna utlovas. Självklart lyssnar jag på alla synpunkter och idéer som mest hela tiden strömmar in. Fortsätt så! Jag jobbar också på att snabba upp en del sidor som ibland går långsamt.

Vad det gäller plagg så är det många som undrar om detta med tröjor, linnen, kepsar, muggar, vattenflaskor och alla andra roliga idéer som har cirkulerat. Just nu är tröjorna slut, men fler är på gång, tillsammans med linnen mm. Jag hoppas på att kunna ha dem klara inom några veckor.

För den som vill säga hej till mig och råkar vara i närheten av Gärdet i Stockholm på söndag så går det bra att komma dit, där är nämligen målgången för Ride of Hope, cykelstafetten till förmån för Barncancerfonden. Se vidare nästa nyhet.

Smiley  

2008-08-13 10:56
mmmm ... Trevligt! Smiley  

2008-08-13 11:42
spännande! Jag undrar så vad mm betyder i detta fallet Smiley  

2008-08-13 11:50
Mummmms ... mmmer ...
http://www.youtube.com/watch?v=o7vq9f84RbY
Smiley
eller Smiley? Smiley

2008-08-13 11:57
Mmmmmmmmmarabou  

2008-08-13 12:03
Yeeah detta låter bra! Smiley Och linnen, yeeeeeeeeeaaaaa! Ska bli spännande i höst, nu blev jag än mer motiverad att träna mer och hårdare.  

2008-08-13 12:42
Ingen brådska vettu Olle, :) Vi älskar dig i alla fall :)  

2008-08-13 13:34
Kram till världens bästa Olle!!!!! Smiley  

2008-08-13 13:55
Härligt!! Smiley  

2008-08-13 15:17
Tjohoo! Ser framemot nya tröjor å linnen. Hann inte med att beställa förra gången så denna gång satsar jag på att va förste beställare Smiley  

2008-08-13 16:19
Ja! Jag vill ha linne!  

2008-08-13 16:50
Funbeat Jockstrap!

Inte det nä...

2008-08-13 19:07
Coolt, kan man hitta de bilder på de gamla...?

JB

2008-08-13 22:12
Ett program till iPhone liknande det som finns till Facebook hade varit riktigt nice.

Man skall kunna regga sitt pass, skriva en kommentar om det och kunna ta ett foto att lägga upp.

I know you can do it!

a

2008-08-13 22:18
Håller med Andre!!

Läsa funbeat från Iphone där man inte har bra 3G täckning är låångsaaamt. Det är snygga sidoe men otroligt mycket info som skall över. Man borde kunna optimera en del där eller alternativt
kunna fixa en Iphone applikation. Varför? Jag kan leva utan forumen några dagar men det är skönt att kunna regga sin träning mens man kommer ihåg den...(säger gubben med teflonhjärna)

/B.

2008-08-14 07:52
Även jag skulle tycka att en iPhone-applikation vore kanon. Eller, i andra hand, en webbapp för iPhone (förmodligen lättare att utveckla, och behöver dessutom inte godkännas av Apple för att hamna i AppStore). Smiley

Främsta syftet med applikationen vore att snabbt och enkelt kunna lägga in nya pass. Övrig funktionalitet på funbeat är sekundär.

2008-08-14 10:27
Det skulle faktiskt räcka om det på första sidan fanns en lite större knapp för att komma till "registrera träningspass" och att man sedan optimerade den sidan för att vara så enkel och snabb som möjligt. Då skulle det funka även för alla andra som tillfälligt sitter via en långsam koppling
som tex mobiltbredband utanför 3G täckningen och som bara vill regga pass. Det skulle troligen också funka att regga pass från en stor mängd telefoner.

Jag fixade bredbandsmodem till laptopen och i stugan på semestern gick det inte fort... Man tryckte på en sida på funbeat tex för att regga träning, och sedan kunde man lugnt gå och hämta kaffe medan det laddade.

2008-08-14 11:08
Först borde man göra en undersökning om hur många av funbeats användare som har just en iphone till mobiltelefon. Det vore synd om vi med bara vanliga wap-telefoner skulle bli utan om vi inte vore i absolut minoritet!

2008-08-14 13:43
Även de som jag, som bara har en iPodTouch har användning för en sådan WebApp.  

2008-08-14 13:48
Klarar inte iPhone en vanlig java-app? Det vore bättre med något lite standard-anpassat än att bygga nåt för 1 telefon!  

2008-08-14 14:56
iPhone har väl ingen kamera? Smiley  

2008-08-14 15:27
Sebastian,

min Iphone har i alla fall en kamera. Det finns även en massa andra balla grejer... Smiley

Christer,

vi snackar Apple - inget Javastöd ännu.

2008-08-14 19:13
Jasså? Rätt tragiskt!  

2008-08-14 21:32
Apple är duktiga på design - att bygga grejer som folk vill ha. De är inte duktiga på innovation och de är usla på att följa standards och på öppenhet.

Men design är de bra på. Titta på MacOS. UNIX har funnits ganska länge men Apple lyckas paketera det så att även vanliga människor tycker det känns lätt och trevligt. Jag uppskattar att ha en laptop där allt (typ externt skärm, WLAN, patchhantering etc) bara fungerar men jag kan ändå få upp ett shell om jag verkligen behöver det. Sedan får man ta att det måste bootas om emellanåt med en frekvens som aldrig skulle accepteras i en server miljö...

Eller IPOD - en snyggt designad MP3 spelare och en trevlig programvara. Men det är ingen innovation. Det är inget nytt. Bara design, paketering och marknadsföring.

2008-08-15 08:23
"Eller IPOD - en snyggt designad MP3 spelare och en trevlig programvara. Men det är ingen innovation. Det är inget nytt. Bara design, paketering och marknadsföring."

Jag retar mig mest på det där "smarta" snurrhjulet på min ipod, ball design och hög wow-faktor (från början) men ett ganska värdelöst sätt att styra spelaren på.

2008-08-15 08:26
Thomas,

det är inte gjort för att vara bra. Det är gjort för att se bra ut så att du skall köpa produkten.
Men jag kan inget säga - jag har också gått på det. Har Ipod trots att jag sällan hinner lyssna så den är oftast urladdad när jag behöver den...

2008-08-15 08:28
Jag är fullt medveten om att det är ett marknadstrick, därav nämnandet av hög tidig wow-faktor.

Ibland ångrar jag att jag köpte den men den har ju fördelen av att vara så vanlig att det finns sjukt mycket tillbehör och mycket i MP3 värden är anpassat för Podcasts och liknande (det går ju oftast ladda ner som MP3 men det är inte lika automatiserat och praktiskt).

Men jag använder nog min Creative Stone mer ändå, den har ju ingen display och i rincip inga funktioner utöver dom man behöver (sen passar den ju himla bra i den där lilla fickan som sitter i ryggslutet på dom flesta tights...)

2008-08-15 08:41
Thomas, håller med dig om att Zen Stone är praktisk. Liten, lätt och man kan faktiskt klämma fast den i resåren på tightsen i brist på ficka också och den sitter som berget. Smiley

2008-08-15 09:02
Usch ja, man blir beroende. Skaffade min för max två månader sedan, när jag glömt ladda om den och fick springa utn den var jag ju helt vilse Smiley  

2008-08-15 12:20
Jag kan bli helt trött och ledsen om batterierna tar slut under löprundan iaf om jag hållit på ett tag. Kanske blir jag bara uppmärksam på att jag faktiskt är trött, men oavsett så saknar jag distraktionen mp3-spelaren ger.

2008-08-15 12:22
Jag bojkottar "kravet" på användandet av iTunes, därav bojkottar jag iX (X som i alla i-produkter heh).

Och ja, jag vet att det går att hacka skiten, men det ska gå out of the box att koppla ihop o föra över musik till en mp3spelare..

2008-08-15 12:36
finns ju en bunt andra program man kan använda annars :) Floola är helt okej :)
Jag har min Ipod nano, för att det fanns en Otterbox till den \o/

2008-08-15 13:04
Jag kanske måste kolla upp det där med alternativ till iTunes, jag har länge funderat på det men aldrig kommit till skott.  

2008-08-15 13:09
Jag använder Anapod, det fungerar kanon till Ipod.  

2008-08-15 22:44
Kanske en lite applikation som gör att man kan se lite fakta från funbeat på facebook???  

2008-08-19 10:25
Finns redan en sådan! Med den kan man se sina senaste reggningar på fejjan.

Logga in på facebook och lägg till applikationen: http://www.facebook.com/apps/#/apps/application.php?id=10226510553
Logga in i applikationen med ditt funbeat-login.

2008-08-19 10:47
Nu har jag haft min funbeat-tröja på mitt första lopp, blodomloppet i Örebro och det var ju kul.

Men det är lite synd att loggan sitter så den döljs av nummerlappen. Den bord flyttas inför nästa tryckning.

Och så undrar jag om det bara är min tröja som luktar aber redan efter några användningar trots att jag tvättat och sköljt den ordentligt.

2008-08-22 00:02
Min luktar inte äckligt och jag har nog använt den minst 2 ggr per vecka sedan första releasen på tröjor.

Men oavsett märke så tenderar ju funktionströjor att lukta om man låter den ligga för länge innan tvätt.
Ibland, som min mellandotters fotbollströja, hittar man ingen anledning till varför den började lukta illa.

Det som kan göra tröjan som ny är ett litet ättikabad i handfatet i 10-15 minuter, sedan tvätt som vanligt.

Edit:
ca 0,5 dl ättika i ett vattenbad i handfatet

2008-08-22 08:03
Tack för tips om ättika. Det har jag inte provat. Däremot frysen och Vanish Smiley  

2008-08-22 08:32
Om du dessutom har ett par skor som börjar att stinka, då kan du "strössla" ut bikarbonat i skon och låta det stå över natten. Sen luktar dom som nya, nästan.. Smiley  

2008-08-22 08:48
Har alltid ättika i sköljvattnet till mina träningskläder. Fungerar hittills.  

2008-08-22 15:27
Om sidan kodas enligt www.w3.org , så bör väl den känna av automatiskt om det är handhållen enhet, vanlig dator m m?  

2008-09-15 13:44
Richard - det är ändå jobbigare att scrolla upp o ner, klicka här o där på en tfn än vad det är på en dator med mus...  

2008-09-15 13:45
Jo, jag använder inte mobilen för surf, inte ens sms. Kanske börjar jag med sms om jag skaffar mobil med QWERTY-tangenter.  

2008-09-16 05:25
För de som surfar med mobilen kan Opera mini vara värt ett försök.  

2008-09-16 07:30
hej
Vad är det för adress till funbeat om man surfar via mobilen ?

/Kent

2008-09-16 09:29
www.funbeat.se Smiley

Alltså, samma som vanligt. Mobila browsers hanterar vanliga webbsidor.

2008-09-16 09:36
Hej
Jag testade nu med min Sony Ericsson M600i
Det var ej så snyggt och sidan är smal men typ 1 KILOMETER LÅNG.

2008-09-16 09:40
Ja för er med en Java-kapabel mobil, surfa till operamini.com
Resten är automagiskt

2008-09-16 09:41