|
Sessan: B-vitamin? Menar du bärs? Ja... Den insupes nu.
|
|
|
|

2010-03-19 21:23
|
|
|
Härligt Kenny! Skål på dig! *Sträcker fram vattenglaset*
|
|
|
|

2010-03-19 21:23
|
|
|
Skål med destillerat öl.
|
|
|
|

2010-03-19 21:25
|
|
|
*skål!* *höjer burken mot Sessan*
|
|
|
|

|
|
|
Sessan: Härligt med surprice visit. Då blir alla bara glada av att se en
|
|
|
|

|
|
|
Jupp, men jag tänker ju inte anstränga mig för att träffa så många heller om jag inte blir utkickad förståss
Så det kan ju även hända att de blir sura om jag inte hör av mig och träffar de också
|
|
|
|

2010-03-19 21:26
|
|
|
Jaha ja, här var ju en presentationstråd ja!
Jag hade visst skrivit en presentation för ett par år sedan när jag var med i den gruppen under en period.
Men livet förändrar sig ju så jag skriver en ny.
Jga är en kvinna med två vuxna barn (14 och 20) så nu är väl rätt tid att hitta någon att dela livet med. Barnens pappa dog för precis fyra år sedan och de första två åren kan man säga var väldigt jobbiga för barnen.
Jag kämpar och sliter med att få till träning som en vana. Periodvis går det bra men allt som oftast har jag alldeles för lätt att trilla ur vanan.
Jag har större delen av familjen, dvs mamma, pappa och två systrar, i Dalsland och därför vill jag flytta till Karlstad. För att det ska bli så nära att jag kan åka och hälsa på över dagen. Sen tycker jag väldigt mycket om Karlstad, från när jag läste Teknikinformation där och bodde där några dagar varje månad under ett år.
Sen har jag ju en Motalafamilj som består av mina barns storasyskon och deras mamma som vi umgås flitigt med på storhelger och födelsedagar. Också en anledning till att Karlstad ligger bra till, för då kan jag även åka till Motala över dagen.
Träningen jag har tänkt satsa på under våren är cykel och eventuellt simning. Promenader går bort eftersom jag har ett långvarigt problem med en häl.
Jag gillar musik, gärna hårdrock, och helst att sjunga med. Nu kanske inte det är någon vidare trevlig upplevelse för de runt omkring mig så det ägnar jag mig mestadels åt när jag sitter ensam i bilen ;-)
|
|
|
|

2010-04-02 10:45
|
|
|
hej och välkommen Sussi, hoppas du komemr trivas hos oss, det är bara att knö sig in
|
|
|
|

2010-04-02 10:47
|
|
|
Sussi: Ja, jag har ju redan hälsat välkommen, men jag gör det igen Precis som Emelie G sa knö dig in! Det är det enda som fungerar
|
|
|
|

2010-04-02 10:48
|
|
|
Välkommen Sussi här är taket högt och diskutionerna låga
|
|
|
|

2010-04-02 10:49
|
|
|
Hmm tror jag fyllde i denna för längesedan. Jag är 38 år , bor i Stureby och är sportfåne, gillar i princip all idrott men går inte på gym längre. Tränar för mitt eget egos skull och för att det är så förbaskat kul. Spelar innebandy i Hammarbys veteraner och blev förra helgen fotbollstränare i div 7 igen. Har separerat i januari och trivs just nu väldigt bra med att vara singel.
Däremot vore det kul att hitta träningskompisar ( oavsett kön) att springa, promenera och spela badminton med. Bor i Stureby och brukar använda högdalstopparna som plåga.
Önskar alla en trevlig helg, firar inte påsk men ledigheten är underbar!
|
|
|
|

2010-04-02 10:52
|
|
|
Robban välkommen du också, tror att jag känner igen din presentation.. hm... jaja bara att knö sej in
|
|
|
|

2010-04-02 10:53
|
|
|
Jajamensan, knö in er, här finns väl plats i soffan va? *makar lite på sig*
|
|
|
|

2010-04-02 10:55
|
|
|
Det är ju en självexpanderande soffa, så det är klart det finns plats. *Makar sig närmare Anna och Emelie*
|
|
|
|

2010-04-02 10:56
|
|
|
Hej Sessan, vad mysigt att du tränger dig på!
|
|
|
|

2010-04-02 10:57
|
|
|
Skönt med stor soffa!
|
|
|
|

2010-04-02 10:57
|
|
|
jajaj finns det hjärterum så finns det...
|
|
|
|

2010-04-02 10:58
|
|
|
Jamen dåså, då tränger jag mig ner och sätter mig och vilar en stund innan det är dags att ta itu med den där tråkiga städningen.
|
|
|
|

|
|
|
robban vadå vill du inte sitta nära oss eller?
|
|
|
|

|
|
|
*räcker en kopp kaffe till sussie, italienskt minsann!*
|
|
|
|

|
|
|
Mmm, precis vad jag behöver! Har du en skvätt mjölk?
|
|
|
|

2010-04-02 10:59
|
|
|
Emelie: Jag vill sitta nära er!
|
|
|
|

2010-04-02 10:59
|
|
|
mmm Mats du är så välkommen så
|
|
|
|

2010-04-02 11:00
|
|
|
*räcker fram schweiziskt mjölkpaket*
Edit: apapapap Mats, inte sitta där borta, inte längre bort än en armslängds avstånd från min rygg!
|
|
|
|

2010-04-02 11:00
|
|
|
Mätz: Äntligen trängde du dig ned också. Hur går tågåkandet?
*Räcker över lite mjölk till Sussie*
|
|
|
|

2010-04-02 11:01
|
|
|
Jo men bara om jag får plats, gillar att sitta bevämt! Nu skall jag äta och sedan är det dags att åka till Nacka forum, nya löpardojjor skall införskaffas. Satsar på midnattsloppet och Stockholmsloppet i år, börjar man i tid så går det som en dans!
Adjö!
|
|
|
|

2010-04-02 11:01
|
|
|
Tackar!
Det var en väldigt bekväm soffa det här.
|
|
|
|

2010-04-02 11:02
|
|
|
Japp, så bekväm att vissa har suttit här ett bra tag nu
|
|
|
|

|
|
|
Ja, jag tyckte det var på tiden! Just nu är jag vid vagnläge D, plattform 2, Älmhult... Och ser dessutom containrar som kommer rullande! Hmm, fanns det gott italienskt kaffe här?
|
|
|
|

|
|
|
Jag kan förstå det, det blir ju så varmt och mysigt när man sitter många och så nära
|
|
|
|

2010-04-02 11:03
|
|
|
*räcker en kopp till Mats också*
|
|
|
|

|
|
|
Mats: Tveksamt, det är ju knappt så att telia har täckning där i mörkaste småland
|
|
|
|

|
|
|
Tack fröken Anna! Mmm kaffe!
|
|
|
|

2010-04-02 11:06
|
|
|
Hejsan,
Har ju redan börjat spamma i lite trådar men man får väl ta och berätta lite om vem som sitter bakom spakarna.
Jag heter Richard, är 33 och bor i Lund. Jobbar som invecklingsingenjör, jaja, utvecklingsingenjör ska det vara, men ibland undrar man. Träning håller mig glad. Blir mest cykling (landsväg och liiiite mtb), löpning, lite simning och längdskidor. Har tränat en massa kickboxing tidigare men det blir bara lite sporadiskt nu och är nästan nedlagt. Det jag gillar bäst är vågsurfing och utförsåkning modell offpist. Surfar så fort det blåser året runt, blir sämre med skidåkandet, någon vecka per år. Har en liten grabb på snart tre varannan vecka, när han är här blir det roddmaskin för hela slanten.
Gillar att sporta själv men gillar inte att titta på andra som gör det (läs: inget stort tv-sportfan). Kollar ganska mycket på film, gillar all sorts musik utom dansband och schlager. Är 194 cm lång, skostl 46, åt yoghurt med fruktmüsli till frukost och har ingen personlig integritet 
Så där det var ALLT om mig...eller...?
|
|
|
|

2010-04-02 11:29
|
|
|
Jenny!! Vaaakna nu! En som kan försvara sig
|
|
|
|

2010-04-02 11:34
|
|
|
Välkommen Richard! Av nyfikenhet, var MTB:ar du i trakterna? Jag är galet sugen på att skaffa en skogscykel igen, men har ingen koll på var det är skoj att cykla i trakterna Malmö/Lund.
|
|
|
|

2010-04-02 11:51
|
|
|
Antingen med happymtb.org i genarp, ordnas så kallade happyrides, håll koll i forat. Eller med Malmö terrängcyklister i bokskogenkrokarna. Googla Malmö terrängcyklister för mer info.
|
|
|
|

2010-04-02 12:01
|
|
|
Richard, jag tycker att du kan utveckla det där med yoghurten och müslin: Vilken sort?  Och gillar du inte att kolla på sport så är det bara för att du aldrig har upplevt lyckan när DIF tar tre poäng (vilket iofs är väldigt länge sen).
|
|
|
|

2010-04-02 12:02
|
|
|
Bättre sent än alldrig Jag är första generationens invandrar barn (Kära far från danmark o mor från Findland) dom kunde inte bestämma sig vart bo så det blev Sverige.. Jag är perverst tokig i lök av alla slag o drev min far till bristningsgränsen med all vitlök en period.. Ja jag drev honom nog till vansinne med lite annat också!  Jag har tre yngre tonåringar (hur snabbt gick inte det) och är singel sen ett gäng år. Egen företagare och pluggar sen ett par år på dröm utbildningen. Uppskattar vardagen numera och behöver jag äns nämna att jag älskar träning..... Är väl kanske inte den som bara följer med i strömmen för att alla andra gör det utan försöker följa min egen väg i livet. Det kan förklara varför jag inte har presenterat mig tidigare utan bara glidit in liksom.... Är det något mer ni vill veta så är det bara att fråga.. Så kanske jag svarar
|
|
|
|

2010-04-02 12:02
|
|
|
Richard: Gött! Jag får kolla upp det, och kanske framförallt fundera på vad jag ska skaffa för skogsräser. 
Yvonne: Vilken är drömutbildningen?
|
|
|
|

2010-04-02 12:12
|
|
|
Mats- Psykosyntes Akademin i Stockholm har en 4årig utbildning som jag går nu. Riktig höjdare, två år kvar... Ställer ALLT på sin kant kan jag säga.. Har varit och är omvälvande minst sagt.
|
|
|
|

2010-04-02 12:18
|
|
|
Shoo!
Vem fan är jag då? Knappt så jag vet det själv men kortfattat:
"Travtokig Amazonfantast som köpt sig ett hus och fått upp ögonen för träning och inredning.."
Vidare utvecklat: Travtokig: Har ett eget företag inom travsport som innefattar sisådär 4 travhästar och en hel del inventarier. Amazonfantast: har 3st amazoner (kombiversion) som renoveras och sen glider vi runt på diverse utflykter. Köpt sig ett hus: Trivdes inte alls med lägenhet så jag sålde lägenheten och köpte mig helt enkelt ett hus men en liten tomt. Fått upp ögonen för träning: Allt började med en vadslagning om vasaloppet och på den vägen är det. Kör ca 3-4pass i veckan. Precis all möjlig träning utövas. Härnäst vätternrundan. ..och inredning: Känner mig tidvis som en kvinna när jag frossar och gottar mig i inredningsbutiker.
Motto: Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.
Typ det där är jag.
|
|
|
|

2010-04-02 12:24
|
|
|
Yvonne: Spännande! När jag blir "stor" ska jag försöka läsa min drömutbildning också, problemet för mig är att jag har så många drömmar...
|
|
|
|

2010-04-02 12:26
|
|
|
Härligt Mats!! Kan inte annat än att uppmuntra det om behovet finns. Enormt givande helt enkelt.
|
|
|
|

2010-04-02 12:32
|
|
|
Det är väl det som är problemet, jag har inte det behovet egentligen, jag älskar mitt jobb och mitt forskningsområde, men jag är galet intresserad av inredning och arkitektur så det är väl det som jag skulle vilja läsa till sen.
|
|
|
|

2010-04-02 12:34
|
|
|
En singel-man ifrån Lilla Edet vill på detta sätt lämna beskedet, att jag antagligen är för gammel, för att deltaga i allt ert svammel. Men jag läser ibland, för roligt e´det
Jag läste Jessies inlägg om Limerick-tävlingen, och fick lite inspiration. GLAD PÅSK!
|
|
|
|

2010-04-02 12:35
|
|
|
haha, powerpoints till Lars för presentation på rim
|
|
|
|

2010-04-02 12:37
|
|
|
Lars- MAN kan alldrig vara för gammal ju!!!! Välkommen. Och Per Välkommen till dig å, ni kan sitta brevid mig så ska jag ta hand om er,, Satte kaffet i halsen
|
|
|
|

2010-04-02 12:41
|
|
|
Lars, För gammal?
|
|
|
|

2010-04-02 12:42
|
|
|
Ehm, har tappat räkningen och glömt namnen, men välkomna allihopa!
|
|
|
|

2010-04-02 12:50
|
|