SINGEL

...diskussionen fortsätter från föregående sida:

Presentation av Singel-medlemmar

Ska vi våga oss på en vild chansning och anta att ingenjörer överlag är lite småaspiga och inte har lika lätt för det sociala spelet, och att det är därför de verkar vara överrepresenterade här?

Skulle vara intressant att jämföra andelen singlar bland chalmerister och studenter på pedagogen eller HDK...

2008-08-14 19:28
Glöm inte sportfånar Rasmus

Smiley

2008-08-14 19:32
Anna - Jag instämmer helt! världen vore bra mycket bättre om alla var som jag.

Erhm.. det kanske lät som nåt en framtida diktator skulle säga.. höhöh. Dessvärre har jag redan ett antal drottningar inbokade för mitt världsherravälde, men om nån här visar sig bra så kan jag alltid ta några fler.

2008-08-14 19:34
När jag tar över världen skall jag starta en reality show

The Emperor of Earth (The Bachelor)

Så det är bäst att ni jobbar hårt och förbereder er på en tuff tävling brudar.

2008-08-14 19:43
Jag klippte mig och skaffade ett jobb och se hur det gick för mig.
Singel igen Smiley

2008-08-14 20:07
Rasmus: När jag skrev det där så tänkte jag faktiskt mest på att det verkar finnas många ingenjörer på Funbeat. Jag blev själv tipsad av en kollega när jag var på Sony Ericsson, och ja.. det verkar finnas många fler som sitter och jobbsurfar på FB just från ingenjörsjobb.

Det är alltså en liten känsla jag haft, och nu späddes den på när det ploppade upp ingenjörer här i tråden.

2008-08-14 20:37
Jag tror det är en kombination av att den gruppen människor i högre utsträckning använder datorer på fritiden, och att de är mer analyserande och därför tycker om att registrera, mäta och annat sånt man kan göra här och på andra liknande sidor.

Känns också som att ingenjörer går det tretton på dussinet i HCK.

Själv är jag inte ingenjör, och det är jag glad för! Var på väg att hoppa på en sån utbildning, och ju mer jag hör från andra som läst där, desto mer inser jag hur extremt mycket jag skulle ha vantrivts på en sån utbildning. Trots att jag är en ingenjörstyp i själ och hjärta egentligen, men mer en intuitiv och konceptuell ingenjör snarare än en liten räknenisse som man utbildar på dagens ingenjörsutbildningar.

2008-08-14 20:46
Sällan att kassörskorna kan jobbsurfa i kassan.  

2008-08-14 20:47
Problem med särskrivningar verkar ge problem med rela tioner.  

2008-08-14 20:57
Höh.. jo, för språkfascister.

Men det är rätt jävligt när man springer på nån söt tjej på nätet och ser att hon skriver som om hon går i första klass. Personligen stör jag mig mer på folk som medvetet och systematiskt skippar bokstäver på ett irriterande sätt. Iofs skriver väl jag "e" istället för "är" nån enstaka gång. Fast annars har jag lärt mig leva med det..
En tjej som troligtvis är den enda jag någonsin har känt äkta kärlek för är typ... ofta full och kanske något dyslexisk, så hon stavar som en kratta för det mesta.

2008-08-14 21:07
Dyslektisk, stavas det!  

2008-08-14 21:14
Ja han sa ju det Smiley  

2008-08-14 21:38
:P  

2008-08-14 21:48
OK, dags att balansera upp ingenjörsöverskottet lite tror jag...... Här följer en ytterst ofullständig, men åtminstone för detta ändamål unikt ihopknåpad presentation!

Detta är jag:

- urskånsk bonnatös
- 38 år (på pappret)
- lagom långSmiley
- brunett (med lite hjälp på traven)
- född i oxen (ganska rastypisk sådan...)
- morgontrött
- luttrad singel (men lite less på det då och då)

Detta har jag:

- inga barn
- många hästar (en egen, resten inackorderade)
- en gård (i pågående sönderfall)
- (för) mycket arbete (yrke: juridik, se även punkterna 2 och 3 under denna
delrubrik)
- (för) lite pengar (se speciellt punkterna 2 och 3 under denna delrubrik)
- halvtaskig kondition (den jobbas dock på medelst f n joggning och
spinning)

Detta gillar jag:

- män (jaja, med vissa specifikationer kanske, men man ska ju inte snäva in
sökområdet för mycket från början!)
- Skåne (i första hand landskapet, men snapsen funkar den också)
- kaffe (starkt!)
- humor, gärna av engelskt ursprung
- hästsport (en viss logik i detta, va)
- ishockey, att titta på (RÖGLE, vad annars....?!) - att spela kan jag pga
bristande erfarenhet inte uttala mig om...
- längdskidåkning (något av ödets ironi för en djupt rotad NV-skåning, eller hur....)
- listor i punktform (gärna med tilläggsinfo inom parenteser) Smiley

2008-08-14 22:44
Här kommer lite om mig...

42 år, 177 lång och väger ganska kontrollerade 72kg.

Har alltid gillat att jogga/löpa men har aldrig satsat så mkt på det som sista året.
Sprang mitt första maraton i år och var nöjd med det.

Jobbar som elektriker och har tummarna på rätt ställe...

Har en underbar, söt och klok dotter på 7 år som bor mkt hos mig då hennes mor bestämde sig för att flytta till USA för 4 år sedan.

Pratar ibland för mkt och för högt, blir nervös när jag blir intresserad av en tjej.
Kanske därför som man är singel, hmm...

Hyfsat händig på datorer och är en hejare på att jonglera med käglor.
Just det...sen kan jag dansa också.

Skriver inte så mkt här men läser ganska mkt.

Kram och handslag till alla som förgyller min tid här på FB.

2008-08-14 22:52
Å en till...Smiley

Lotta, 29 år, 175 cm öh.
Bor i lägeneht i Örebro med 2 gamla, tjocka katter(förstår inte varför de är tjocka, har försökt prata med de om vikten av träning och bra kost)
Jobbar på läkemedelsföretag som bokningsansvarig.

Började träna regelbundet för drygt 4 år sen. Innan var det mest köp av träningskort, utnyttja det några månader å sen bara betala resten av året...smart som få Smiley
Nu blir det friskis 3-4 ggr/vecka och ridning 1 gg. Har inte ångrat att jag började! Nu har jag svårt att sitta still om jag inte får röra på mig tillräckligt.
Hmm...vad gillar jag förutom att träna då?.......nä jag har nog inget liv helt enkelt. Låt mig tänka....jo att resa långt å mycket är inga fel, umgås med mina vänner och familj, ta sig en sväng på krogen (men mest för att dansa så det ryker).
Ska man dra det där med mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader också? Näh det skippar jag Smiley

Är också en sån som mest läser och inte skriver så mycket här, men nu måste man ju passa på..hehe

2008-08-15 08:16
Lat, slö och likgiltig. 183 cm och 41 år.  

2008-08-15 12:24
Energisk, snabb och otålig. 30 år.  

2008-08-15 12:33
ooo, listor i punktform, samma fetischism som jag har Smiley

Gör du nånting av dina listor, Kerstin, eller är de mest till för attääää ... tja, jag vet inte, egentligen ... Smiley

Jenny:
ooooohhh, sicka fantastiska bilder på din presentation!! Och du bor nära mig, ta med mig i handbagaget nästa gång, jag lovar att inte vara till för mycket besvär och jag är en jäkel på att göra pinnbröd Smiley

2008-08-15 12:33
Hmmm, törs man berätta om sig själv här tro? Smiley

Är en grabb på 29 år, längd 187, vikt: 78. Bor i en stooooor tvåa i en mindre "town" i östergötland, inga barn....
Tränar hyfsat regelbundet och då är det mountainbike och landsvägsracer som gäller i första hand, men även en del badminton, löpning, kajakning och annat.

Dagtid spenderas tiden som konstruktör/tekniker på ett stort företag och på kvällarna ägnar man gärna tiden till vänner, familj, träning etc.
Gillar att hitta på utflykter och äventyr, ja - hmm, kanske lite rastlös....? Tillbringar gärna så mycket tid som möjligt utomhus, härligt!! Smiley

Ehhhh, ja... Det var en kortfattad story om mig! Smiley

2008-08-15 13:57
Härmed tar jag ledningen i längdkampen med mina 199cm och om vi lägger till skostorlek i listan över mått så ligger jag nog bra till även där med mina storlek 50.
I övrigt är jag är en 30 årig singel kille utan barn och husdjur.
Spenderar ofta träningspassen i något löpspår eller svingandes stora järnklot. (kettlebells alltså)

2008-08-15 22:20
Håkan: Ähum. Jag utelämnade nog en punkt under "Detta är jag", nämligen:

- en wanna-be, but-never-gonna-be, ordningsmänniska (dvs när/om jag skulle vilja kolla på någon av alla mina fina listor, så ligger de tyvärr ofta begravna i någon diffus hög av blandade papper, tidningar, räkningar m m....) Smiley

Men visst är själva listskapandet en fin sysselsättning i sig?!

2008-08-15 22:34
För att ytterligare späda på myten att ingenjörer är socialt inkompetenta så presenterar jag mig också.
38 årig östgöte utan barn o husdjur. 186cm, 90kg (en bra dag). För att hålla den kroppsliga pondusen något så när i schack spelar jag innebandy, simmar och när mina innebandy kamrater tar sommarlov försöker jag springa lite grand.

Jobbar som mekanikkonstruktör men den enda nördigheten som jag hänger mig åt är när det kommer till musik som är ett stort intresse, lyssna på alltså, är helt omusikalisk när det kommer till att musicera.

Ett annat intresse är konst som jag gärna kombinerar med en weekend resa till nån storstad. Men uppskattar även en solsemester.

Ägnar en hel del tid åt social samvaro med mina vänner på vårt stamfik.

2008-08-15 22:59
Ja kan omöjligen presentera mig för jag vet aldrig vad jag ska skriva...

2008-08-16 08:02
Ta förtsta halvan på min presentation. Den är allmängiltigt skriven och stämmer på de flesta.  

2008-08-16 09:44
haha, lat, slö och likgiltig? nix stämmer inte... !.70 m över havet.. 60 lätt i gumpen.. Ivrig, tokig (tolka det som ni vill), Gjorde nåt test där man räknade ut sin mentala ålder.. Jag var 16.. Det säger väl allt.. 16 år med en 36 årings erfarenheter. Perfect Smiley  

2008-08-16 10:21
Är du så energisk så kan du komma hit och putsa mina fönster.  

2008-08-16 10:32
Nej, sa inte energisk.. Ivrig.. jag gör inte fönster Smiley  

2008-08-16 11:17
Hahah

Min mentala ålder blev 10.4 :)

Fast sen blev jag 38 i ett annat test.

2008-08-16 13:10
Sanningen ligger, som alltid, någonstans mittemellan....  

2008-08-16 13:35
Jag är 33 enligt ett sån´t test, men tror inte så mycket på det. Det räcker att man skriver att man rör på sig lite och inte röker, så åker man ner flera år.  

2008-08-16 13:37
Här är en ingenjör till!! Yeay!!  

2008-08-16 14:21
Går det tretton på dussinet?  

2008-08-16 14:25
Jaha, vad ska jag skriva då? Lite siffror att inleda med verkar vara grejen...31 år fyllda, 173 cm lång, inte ingenjör.

Jag är snart klar sjukgymnast och vet ju då att det är bra att röra på sig. Nu är jag ju inte riktigt så hurtig som jag kanske borde vara om jag ska föregå med gott exempel. Men jag rör mig lagom för att må bra. Resten av tiden vill jag träffa roligt folk, äta gott och dricka vin.

Singel sedan tidig kritaperiod, men går ändå runt just nu med en känsla av att vara nykär. Jag antar att det är det som menas med att vara i harmoni med sig själv eller nå´t, jag vet inte. Men visst är det roligare att vara två, så är det ju. Ja, det är väl små bitar av mig...

2008-08-16 14:35
Alexandra: Ingenjör från Lund dessutom, så trevligt :) Vad jobbar du med för nåt?  

2008-08-16 19:18
Har svårt att tro att någon skulle ta sig tid att läsa min presentation när man kommer såhär pass sent in i leken, så jag hakar på trenden och klistrar helt sonika in min spraydatepresentation. Den är inte så långrandig.

"Bitter och banal."

2008-08-17 11:00
Jodå, den blev allt läst! Smiley

Och det blir många dejter via SD, gissar jag? Smiley

2008-08-17 11:10
Bitter köper jag, men jag ställer mig frågan hur banalt det är att ha en sådan presentation :)  

2008-08-17 11:20
Sen får man ju dessutom ställa frågan..

Hur banalt är det att ha en tratt på huvudet?

2008-08-17 11:21
Nog en referens till:
External image

2008-08-17 11:24
Jag är inte helt tappad bakom en vagn.

Får väl omformulera frågan:

Hur banalt är det att gå omkring utklädd till plåtmannen från öh.. trollkarlen i Oz eller vad tusan filmen heter på svenska.

2008-08-17 11:33
Det är ingen tratt, det är en lampa. Stor och väsentlig skillnad.

Och nej, det blir inte speciellt många spraydejter för mig, trots att jag har den där fabulösa presentationen och dessutom en fantastisk bild med röda ögon i mitt fotoalbum. Jag fattar ingenting.

2008-08-17 12:18
Det fattar inte jag heller.

Du verkar ju spexig.

2008-08-17 12:34
Pernilla, riktigt bra presentation du har. I likhet med min presentation är det svårt för någon och komma efteråt och försöka reklamera förhållandet.  

2008-08-17 14:24
Första riktiga färgfilmen! Den är guld värd! \o/  

2008-08-17 18:28
Jag finns också här, men kopierar inte all text jag har på annan sajt - känns inte riktigt rätt här! Är väl för att det här mer är en träningssida där singelstatusen inte har lika högt fokus.

Tror att mycket ändå framgår av den träningssida och text om mig själv som finns här. På den punkten kan jag förstås ha väldigt fel... Smiley

2008-08-17 22:11
Tänker lite som Katharina R.

Men ni är ju himla roliga här. Verkligen. Känns som om jag känner flera av er lite redan...

Det är bara att försöka flirta med mig så ser vi om jag kan flirta tillbaks...

2008-08-17 23:07
Här kommer en presentetion till:

Längd: 198cm
Vikt: hummm får nog gå till vågen har ite riktigt koll.........98kg inte riktigt matchvikt men snart så.
Sen var det skostorlek såg jag med: beroende på skor me runt 50 man vill ju stå stadigt på jordenSmiley
ja just det ålder var det med: 27år.
Jag är en ganska aktiv person som vill ha något att göra hela tiden. Gärna något som kräver lite så man får göra av med lite energi sen vad spelar inte så stor roll bara det är kul.
Jag är en ganska snäll person som gärna hjälper till och tål det mesta. Har inget emot äventyr så länge det inte stör mina planer.
Är mesta dels glad så länge det flyter på och när det kommer hinder försöker jag ta dom på bästa sätt.
Har inga barn. Skulle aldrig få för mig att röka, snusa eller testa några andra hälsoskadliga preparat.

Vill ni veta vad jag söker kolla in tråden " det här går jag igång på".

//Daniel

2008-08-18 11:55
Har ju faktiskt inte presenterat mig ännu, första impulsen var att kopiera min profil här, för den är lite allsidig så där. Men jag tar nog från scratch!

Hej! Marie Axelsson heter jag. Jag är 22år, bor i en liten ort som heter Forshaga, ca 2mil norr om Karlstad, utefter http://www.klaralvsbanan.se (för cykelintresserade).
Jag är ju singel då, annars hade jag inte hamnat här, men jag är ju sambo med min hund, såklart! :) Hon är en guldklimp på 9.5år men fullfart på henne mest ofta. Ibland värre än unghundarna som mamma har, och de flesta som träffar henne skulle aldrig gissa att hon är så gammal.
Jag är arbetslös, och sjukskriven på heltid, 1-2ggr/veckan går jag i Arbetsterapi. När jag för ett år sedan blev singel så bestämde jag mig för att släppa alla krav jag hade på mig sedan relationen, för att kunna börja om och få ett bättre liv, och nu i sommar så har det börjat ta rätt riktning igen.
Jag är väldigt social och en aktiv själ. Jobbar på att bli mer än bara en aktiv själ, och jag är på god väg! Nästa vecka ska jag påbörja fas 2 av min rehabiliteringsträning för knäna, och då blir det tillåtet med än mer aktiviteter vilket ska bli riktigt roligt!
Jag är lite av en cineast också, men jag kan inte så mycket som jag skulle vilja. Böcker läser jag en hel del emellanåt. Jag är väldigt intresserad av filosofi och vetenskap. En av mina favorit böcker är "The book of Nothing" av John D. Barrow.
Och just ja, jag tror jag är kortast i gänget med mina 158cm...

2008-08-18 15:48
Bra bok där, Marie!

2008-08-18 15:57