|
Jaaaa, jag vill ha en kajakträningsträff i Stockholm i vår, som en liten förberedelse inför den riktiga mareldspaddlingen.
Kallt i vattnet är inga problem, inte för mig, jag har ju som ni vet en våtdräkt av neopren
|
|
|
|

2009-11-16 20:19
|
|
|
Håller med Johanna, men inte om badtemperaturen...
|
|
|
|

2009-11-16 20:22
|
|
|
...och en badmössa med en fisk på... Eller? 
|
|
|
|

2009-11-16 20:22
|
|
|
Johanna du får skapa en singelpaddeltråd!
|
|
|
|

2009-11-16 20:23
|
|
|
Bohlin: Tanken har slagit mig. Bjuder du på en Dugges så!
|
|
|
|

2009-11-16 20:23
|
|
|
Inga problem!
|
|
|
|

2009-11-16 20:25
|
|
|
Skärgården är som vackrast när snön ligger som ett vitt puder på kobbarna. Då är det kanonfint att paddla. Att man sedan slipper alla motorbåtsmarodörer är en fantastiskt fin bonus.
|
|
|
|

2009-11-16 20:26
|
|
|
Det blir ju så kallt om man ramlar i när det är snötemperatur, burrr!
|
|
|
|

2009-11-16 20:28
|
|
|
Men då måste man väl ha en fäll att sitta på? Brrr så kallt om rumpan! Men kan tänka mig hur vackert det är....
|
|
|
|

2009-11-16 20:28
|
|
|
Schweiz må vara vackert, men ingenting slår skärgården! (Den på västkusten! Förstår inte varför ni ska envisas med att ha träd på era öar öster ut! )
|
|
|
|

2009-11-16 20:31
|
|
|
Kapell fungerar bra.
|
|
|
|

2009-11-16 20:32
|
|
|
Kapell? Är det en sån där grej man blixlåser in sig i runt midjan? Läskigt, tänk om man välter och sen drunknar man där under...
|
|
|
|

2009-11-16 20:34
|
|
|
Anna: Det är för att vi ska ha något att förtöja i...
(Ja, jag räknar fortfarande mig själv till ostkustare trots att jag bor i söööööööder. )
|
|
|
|

2009-11-16 20:34
|
|
|
Torrdräkt är bra.
|
|
|
|

2009-11-16 20:43
|
|
|
Ja, det är väl kanske läge att jag plitar ner några rader också då, har hängt här i ca en månad, men inte sett den här tråden förrän idag.
38 år, född och uppvuxen i Södertälje, sedan 92 boende i Stockholm. Arbetar med IT, numera åter på KTH efter lite utflykter fram och tillbaka till Ericsson i ett par vändor.
Separerad sedan början på sommaren, så nu har jag bara hand om dottern (2,5 år) på halvtid och ganska mycket mer tid att hitta på eget bus. Det mesta kring det håller på att falla på plats efter en turbulent sommar.
Älskar havspaddling - men gör det för lite. Älskar segling - men gör det för lite. Tycker överhuvud taget om de flesta typer av frilutsliv - men, ja ni fattar.
Har ett par halvmaror under västen och har på något sätt halkat in på att göra en klassiker nästa år, om jag nu lyckas få en plats till Vättern, men det lär finnas reservplatser till oss som gör Vasan. Har också börjat få på hjärnan att klämma ner tiden på min lilla 8km slinga under 32 minuter. Annars cyklas det en del, spinnas och grupptränas i former som inte kräver alltför mycket koordination .
Har väl ungefär tusen andra saker som jag skulle vilja pröva på eller göra mer, inklusive umgås med de runt omkring mig. Lagar gärna mat om någon annan äter den. Är synnerligen nöjd med att vara singel tills vidare, men tillräckligt romantisk lagd för att inte tveka att slå till om det känns rätt.
|
|
|
|

2009-11-16 21:43
|
|
|
Anna: du har inte paddlat tillräckligt långt ut uppenbarligen.
|
|
|
|

2009-11-16 21:44
|
|
|
Hallå!
Ålder: 21 Kön: Man Bor: Luleå Gillar: Bekräftelse,träning, familjen och nära och kära Ogillar: Arrogans, mig själv ibland Musiksmak: Lite av en allyssnare men mest hårdrock Skostorlek: 42 Gör: Sjukskriven Civilstatus: Singel Läser: Stora boken =) Politik: Trodde jag var åt höger men nu vet jag ej SpelBeroende Lyssnar helst på (icke musik): Lugnet Favoritfärg: Svart Favoritställning: Skeden Blodpudding eller pölsa?: Blodpudding Utseende: Ibland tycker jag att jag är snyggast i världen, ibland inte Yrke: Kundmottagare Utbildning: 1 år på gymnasiet gjort Film: Drama eller krig TV: Family Simpson Park Dricker: Inte idag Tobak: Röker och snusar Sport: Hockey, Innebandy, gym Goda egenskaper: Ganska intelligent, social, snäll m.fl Sämre diton: Jätte många Militär grad: Nej Julgran: Gillar tyvärr inte julen Dator: Inte en egen Konsol: PS2 Vuxenhet: Går åt rätt håll :) Bil: Nej Var vill du bo?: Där jag känner att jag trivs Har du syskon?: Lillebror och lillasyster Nuvarande hårfärg?: brunt Riktiga hårfärg?: brunt Ögonfärg?: Vet inte, typ gråblå? Längd: 172-173 Vilken var den senaste filmen du såg?: Shopping nånting Vem är du kär i?: Hemligt :) Humör just nu?: Harmonisk Vad önskar du dig mest i hela världen?: Att må så bra som möjligt Vad dricker du för kaffe?: Så starkt som möjligt med mjölk i Vill du ha barn?: Ja Hur stort är ditt rum?: Litet Har du tv/dator i ditt rum?: Tv och ibland dator Kan du sjunga?: Jo men inte bra Är du rädd för döden?: Nej Är du pinsam på fyllan?: Ja Är du blyg?: I vissa situationer, oftast inte. Har du bra betyg?: När jag väl pluggar så går det bra Är du svartsjuk?: Jo men hoppas att det går åt rätt håll just nu Senaste inköp?: Cigaretter Gäng?: Gemenskapen Mål i livet?: Må så bra som möjligt Favoritskådespelare: Jack Black Favoritfilmer: Vet ej Favoritdjur: Hazze Favoritasiat: Har ingen Favoritskolämne: Matte, Idrott. Favoritbok: Na:s stora bok för tillfället Favoritlåt: Kid rock Feat Sheryl Crow - Picture är en bra låt iallafall :) Favoritalbum: Nått greatest hits album av metallica/guns roses kanske? Socio-ekonomisk klasstillhörighet: Ganska kass just nu. Intressen: Träna, hockey, familjen, gemenskapen och möten Personlighetsdrag: Det vill ni inte veta Humör & Inställning: Just nu väldigt lugn och harmonisk, skiftar som vinden. En dag i taget. Kläder: Väldigt olika, just nu träningsklädsstilen Skönhetsideal: Slanka tjejer och grova deffade killar. Religion: Försöker öppna upp min andlighet och det går framåt, försöker be varje dag, tror inte på en speciell religion direkt Parti: Vet inte riktigt Land: Sverige Anser du att det är viktigt att ha en titel med stil?: Nej Kollar du på någon TV-serie och i såfall vilken/vilka?: Följer inte någon speciellt mycket. Om du hittade 1 000 000 kr, skulle du behålla det eller lämna in det?: Vet inte, beror väl på vars jag hittar den, vill svara lämna in men jag vet inte. Badkar eller dush?: Båda Telefon eller MSN?: Telefon Om du vinner på lotto, vad gör du?: Betalar av lån och lägger undan, tatuerar mig. Är du haj på något?: Jo det finns väl vissa områden Vad har du för referenser inom rederiverksamhet?: Vet ej? Har suttit av misstag med en massa båtkaptener och käkat lunch en gång :) Favoritinstrument: Gitarr Tönt eller? Vill bli en mjukis!! Vad är du för -ist?: Alkoholist. Hur mycket kan du under normala förhållanden dricka innan du stupar? Vet inte nu. Ungefär hur ofta dissar/hyllar du något utan att egentligen riktigt tycka så, liksom bara för att hoppa på tåget? Mycket förut, nu försöker jag att aldrig göra det. Vad har du för relation till psykiatrin? Svårt att säga, har haft en heldel med dom att göra förut och ska även på en utredning nu, men dom gör väl sitt bästa :) Hur ofta börjar du skriva något på nätet, men ångrar dig för att du är rädd att låta dum?: Ibland, men försöker tänka att jag ska vara mig själv. Om någon bryr sig så ligger ju trots all problemet inte på mig.
Orkar du bry dig över vad som egentligen är fashioncore? Nej Seinfeld eller Frasier? Seinfeld Tar du varje tillfälle i akt för att påminna din omgivning om hur bra ditt favoritverk är? Det är väl en av mina brister, men det kan jag leva med! Brukar du skriva jättelånga debattinlägg i politiktrådar? Nej Anser du att nätfenomen som lolcats, badgerbadgerbadger och "all your base" är roliga eller fattar du inte riktigt grejen?: Jag vet inte vad sakerna är. Vad händer i livet?: En himla massa förändringar till det bättre!! Jeansstorlek midjan: Vet ej I högtalarna: Volbeat - Still counting Mat: Allätare i princip Te: Ibland Favoritfilosof: Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Hur ofta ber nån dig stänga av den jävla musiken?: Inte jävla, annars ibland. Pryl som hjälper dig i din vardag: Telefonen Humor: Har kommit på att jag är ganska tråkig ändå Frisyr: Ganska kort Hatböcker: Vet inte riktigt Fulaste klädstilen/subkulturen: Vill vara tolerant men EMO? .. Snyggaste klädstilen/subkulturen: Sportstilen Vad du känner avsmak för: Alkohol,Narkotika, Mig själv ibland.
|
|
|
|

2009-11-16 23:57
|
|
|
Oj, det där var det längsta presentationen i mannaminne (eller i fb-minne)... Öppenhjärtlig också för den delen. Välkommen.
|
|
|
|

2009-11-17 07:11
|
|
|
Kapade den rätt av från en tidigare presentation men tack:)
|
|
|
|

2009-11-17 13:49
|
|
|
Tjipp och välkommen då Kim!
|
|
|
|

2009-11-17 14:07
|
|
|
Tack Kim, å välkommen!
En dag i taget, det viktigaste först... En kraft större än oss själva, kan leda till otroliga vägar... Önskar dig sinnesro, kraft, mod och förstånd /Nina
|
|
|
|

2009-11-17 21:48
|
|
|
Jag får väl göra mitt bidrag till stacken med...
Andreas heter jag, 32 år gammal. Bor i Skövde sedan många år tillbaka, hamnade här på grund av högskolan och nu har jag liksom blivit kvar.
Jag är 178 lång och väger för mycket (mest för att jag vill väga mindre är inte direkt en tjockis, ligger på 17% BF), jag har nyligen gjort en viktminskning genom styrketräning och hårt hållen kost på 21kg. Tyvärr så uppkom ett navelbråck som satt käppar i hjulet för att fortsätta den träningen men jag hoppas snart få det problemet löst genom operation.
Annars da, jag jobbar deltid som kock, älskar mat på alla sätt, äta mat, laga mat, prata mat osv. Jag är helt självlärd i köket så det färgar rätt mycket mitt sätt att arbeta och jag trivs rätt bra med det. På senare tid har mitt intresse vandrat mer och mer till att äta och laga nyttigare mat även inom ramen för festmat.
Jag undviker tillsatser och liknande i mesta möjliga mån när val finns, inte så mycket för att jag tycker att det är farligt som att jag tycker det är onödigt. Tillsatserna tillkommer normalt för att ersätta något annat, och det är det där annat jag vill ha.
Jag är även egenföretagare, tidigare på fritid men just nu är det den enda inkomst jag har. Inriktningen där är i första hand konceptdesign, användbarhet och användargränssnitt.
Kort sagt är jag en mångsysslare, och denna mångsysslaren skulle gärna ha en person i sitt liv att skämma bort lite. Laga mat åt, kramas med, hjälpa med både det ena och andra. Givetvis är det såsåom trevligast om personen skämmer bort mig lite tillbaka. I avsaknad av livspartner är jag öppen för förslag :)
|
|
|
|

2009-11-18 13:24
|
|
|
Hej Andreas, Dig insåg jag precis att jag känner, eller har träffat några gånger iaf. :) Niklas från SHV här.
|
|
|
|

2009-11-18 14:18
|
|
|
Den sjungande kocken, den nakne kocken, den galne kocken och nu finns även den tränande kocken!
|
|
|
|

2009-11-18 14:30
|
|
|
Hehe, well... Gordon Ramsay borde väl vara den tränande kocken med tanke på sin bakgrund och sina 9 marathon. (kan vara fler nu)
Men jag tycker även om att sjunga, jag är definitivt galen och naken är mysigt... så jag är nog allt-i-ett kocken :)
|
|
|
|

2009-11-18 14:34
|
|
|
Skål för den!
|
|
|
|

2009-11-18 15:19
|
|
|
Ser nu till att höja gruppens medellängd med mina 191 cm. Lite besatt av cykling som jag lägger väldigt mycket tid på för att vara snart 30 och inte få betalt för det hela. Lite skogsmulle över mig även om ingen skulle gissa det genom att kika på mig.
Tycker att det vore förbannat kul att träffa någon som har stort fokus på träning och hellre åker upp och ner för berg snarare än att sippa på drinkar vid poolen under semestern.
|
|
|
|

2009-11-21 16:03
|
|
|
Det finns gott om såna människor här. Berg framför stranden vilken dag som helst..
|
|
|
|

2009-11-21 16:20
|
|
|
Det går att använda stränder till en massa saker men att ligga på dem är inte en av dem...
|
|
|
|

2009-11-21 17:45
|
|
|
...man kan t.ex. vada ut från de för att dyka/segla/paddla...
|
|
|
|

2009-11-21 17:46
|
|
|
sant sant..
|
|
|
|

2009-11-21 17:48
|
|
|
Joooo...ligga där och blunda och höra vågorma klucka mot stranden medans solen värmer ens kropp....jag vill ha sommar nuuuu :'(
|
|
|
|

2009-11-21 18:20
|
|
|
Nej Eva!!  inte sommar än... först gnistrande dagar med rimfrost..is och snö vill åka skridskor bland annat. Men det har ju inte vädret i Skåne fattat. +11 grader och snart mera vår än vinter (suck)
|
|
|
|

2009-11-21 19:26
|
|
|
Har läst, fnulat och funderat om jag ska ta och lägga in en presentation. Har inte riktigt betämt mig än om jag ska delta (om det inte precis det jag gör just nu?! ) men jag måste verkligen bidra med det stora härliga leende jag har efter att ha läst alla diskussioner. Är det inte underbart att mötas så säg?!
|
|
|
|

2009-11-21 20:09
|
|
|
Ju fler desto roligare! Välkommen Zara
|
|
|
|

2009-11-21 20:19
|
|
|
Du får gärna vara med utan presentation. Det är ju inget krav lyckligtvis
|
|
|
|

2009-11-21 20:21
|
|
|
Då skulle du varit med på senaste fb-träffen, idel glada singelminer. 
Så Zara någonstans från Sthlm, skriv en rad du, det är inte farligt...
Välkommen föresten...
|
|
|
|

2009-11-21 20:22
|
|
|
Välkommen!
|
|
|
|

2009-11-21 20:57
|
|
|
Välkommen Zara, kul med fler Stockholmskor.
|
|
|
|

2009-11-21 21:05
|
|
|
Ha ha tackar tackar! Jag känner mig mycket välkommen. Vad var det för träff? Leenden är ju alltid mysiga menar jag!
|
|
|
|

2009-11-21 21:23
|
|
|
Bada med Elvis och Håkan.
|
|
|
|

2009-11-21 21:29
|
|
|
Ha ha ha humor fanns det också!
|
|
|
|

2009-11-21 22:11
|
|
|
Välkommen Zara och Johan! Dom är trevliga här inne dom där singlarna. Rent utan jättegulliga måste jag säga! 
Ang stränder: på stränder kan man göra en massa kul saker, men det är ju sandigt, så ligga där (och sola!!!) verkar ju dumt. Det ska vara fina, släta, perfekta västkustklippor naturligtvis!! Och då är det jag, en bok och picknick som gäller, alla som kan hålla tyst i mer än 45 min i sträck är välkomna att delta :)
|
|
|
|

2009-11-21 22:21
|
|
|
Ah, låter som att det passar mig perfekt
|
|
|
|

2009-11-21 22:24
|
|
|
Zara: Det roliga är att Håkan och Elvis bjöd in till en träff på Centralbadet! Tråden kallades just "Bada med Håkan och Elvis" men för den som inte visste om det så verkar Elvis inlägg tokigt kanske Efteråt gick vi till Caliente och åt lite tapas. Vi var runt 10 pers som hade det trevligt ihop
|
|
|
|

2009-11-21 22:25
|
|
|
47 sekunder är mitt rekord.
|
|
|
|

2009-11-21 22:26
|
|
|
*asg*
|
|
|
|

|
|
|
var det under narkos Bruse?
|
|
|
|

|
|
|
*asg* II
|
|
|
|

2009-11-21 22:27
|
|
|
Fredrik: om du pratar med mig så är du välkommen när jag semestrar i Sverige nästa år, och solen skiner alltid när jag är i Göteborg förresten :)
Bruse: du är INTE välkommen. Man ska hålla käften när man är vid havet 
Hur blev dina stänkskärmar??
|
|
|
|

2009-11-21 22:28
|
|