SINGEL

...diskussionen fortsätter från föregående sida:

Presentation av Singel-medlemmar

Wow.... sjukt imponerande. Eller sjukt och imponerande Smiley
Jag hade väldigt många uppsättningar skridskor ett tag, men har gjort mig av med alla utom ett par konståkningsskridskor och ett par långfärds (men där måste jag faktiskt skaffa en nyare version). Har t.o.m testat att skruva av skenorna på ett par och ha som vanliga dojor men det var varken smart eller snyggt.

2009-09-23 09:49
Jag har tio par skidor. Det är väl inget konstigt med det? Man behöver ju åtminstone 9 eller 11 par längdskidor för att klara alla förhållanden. Sedan tillkommer några olika par turskidor.
Rullskidor är förstås inte medräknade!

2009-09-23 11:57
Du borde ha ett snack med min granne, hon tycker att jag är konstig som har tre cyklar. Och jag tycker att jag behöver fler.  

2009-09-23 12:49
3 cyklar...hi jag har fem...med gillar folk som har mer än två!  

2009-09-23 15:19
Bara 3?

Jag har räknat ut att jag behöver åtminstone 9 cyklar hemma + 2 cyklar i Spanien.

2009-09-23 15:47
hum...4 cyklar i Sverige, 5 med en gubba cykel och sen ytterliggare en i Frankrike!... så totalt 6

Men nej inte nio!

2009-09-23 16:07
Min granne hade sagt: Vad ska du med nio cyklar till?
Jag säger: Respekt.

2009-09-23 16:10
Jåller med...9 är respekt...nej jag är inte solbränd det är cykelolja

( Ja ja Jag vet...dry lube eller något annat men ändå )

2009-09-23 16:12
Mest prylar när vi dör vinner?  

2009-09-23 16:13
Vad då prylar... det är ju mer familjemedlemmar.  

2009-09-23 16:29
140 par skor har jag förståelse för, men 9 cyklar? Förklara för en som är oinsatt i cykelvärlden... Räcker det inte med en landsväg, en mtb, en trickhoj och en gubbhoj för att cykla till affären? Smiley  

2009-09-23 16:34
9 cyklar - ett grundbehov:

- 1 linjecykel för tävling och fina förhållanden
- 1 linjecykel för sämre förhållanden och resor
- 1 tempocykel
- 2 CX-hojar för tävling
- 1 fulare CX för pendling och annat vardagsbruk
- 1 MTB för tävling/sommarbruk
- 1 MTB för vinterbruk
- 1 touringcykel

I Spanien tänkte jag nöja mig med en linjehoj och en MTB.

2009-09-23 16:41
Härligt : ) Nu börjar det likna nåt. Men kommer bara upp i tre cyklar tyvärr. Dock något snarast sjukt (håller med, Johanna) i att sju av skidorna e utförslagg. Kanske något överdrivet. Men jag jobbar på att utöka längdsamlingen för att jämna ut det nåot. Jag lovar ; ) Nio cyklar tror jag dock aldrig att jag kommer klara av. Haha... Erkänner mig mycket besegrad där liksom på skorna... Nåja... 13 hjälmar står sig bra fortfarande! Tjohooo  

2009-09-23 17:23
You are born with nothing and you end up with nothing. So what have you lost?  

2009-09-23 23:54
Allt man samlade på sig på vägen...? : D  

2009-09-24 00:06
Alla prylar  

2009-09-24 07:07
Det är väl därför man däremellan ska dela livet med både människor och nödvändiga prylar?  

2009-09-24 13:45
Det är kul med prylar!  

2009-09-25 13:19
Prexis! Någon annan ursäkt behöver man inte!  

2009-09-25 14:49
Jag vet (eller tror) att jag har skrivit någon form av presentation i den här tråden tidigare, men alla andra skriver ju en massa bra uppstolpade presentationer, så då vill ju jag också... Så jag stal helt enkelt Jenny Ö’s presentation. Sen skrev jag om den. Det kändes dumt att presentera mig som henne. Smiley

Moi!

Ålder: 30
Längd: cirka 182,7
Vikt: Garanterat! Men jag vet faktiskt inte... Sist låg jag på 74, men det var en månad sen...
Hårfärg: Mörkblond/cendré kanske?
Ögonfärg: Vackert blå (med inslag av stål... Smiley)
Stad: Maaaelmöööe
Utbildning: Tek. Mag. inom Transportsystem (Jag kan logistik och distribution alltså... Smiley)
Jobb: Nej! Men jag jobbar på det... Smiley
Bil: Nej, inte så länge jag inte behöver någon
Husdjur: Nej, det känns som ett för stort åtagande just nu
Varit i USA: Japp!
Har Husvagn: Nej, och ingen längtan efter det heller. Jag tar hellre ett tält... :)
Dansa: Nej. Men jag skulle gärna lära mig
Tränar gärna: BodyBalance, inomhusrodd och klättring
Född: -79

Uppsala-pôjk deporterad till Malmö via Norrköping och Lund. Jag har en underbar humor (om man frågar mig, andra hävdar att den är ganska torr... Smiley), jag hänger gärna hemma eller hos polare eller på en schysst lounge, fotar mer än gärna... Använder en onödig mängd smilies ibland, men det kan ju underlätta. Ibland.

Tycker om:
Inredning: Jajamen! Älskar Bauhaus-möbler och danskt 50-tal
Matlagning: Oh ja! Älskar att stå i köket, framförallt om jag har någon att laga mat till.
Målning/hantverk: Jag fotar, räknas det?
Naturen: Natur är bra! Jag älskar svenska fjällen året runt, har inget emot alperna, ostkustens skärgård är ren och skär lycka, en kôbbe utanför Götet är inte fel det heller... Öland häckar jag på väldigt ofta.
Djur: Jag brukar lattja med föräldrarnas hund när jag hälsar på och hänga med brorsans katter när jag är där... Smiley
Böcker: Läser det mesta
Musik: Inte dansband och inte så värst mycket country
Film: Ja tack! Ingen större fan av nyare skräckfilmer kanske, men annars går det mesta hem
Bilar och motorsport: Har ett starkt behov av ett par - tre motorcyklar, men har just nu ingen alls.
Cykel: Japp! En jättefin gubbmodell... Men jag skulle inte ha något emot att ha en skogsräser... :)
Det visste du inte inte om mig: Jag har blivit omskriven i en lokalblaska i Österrike när jag spelade rugby i ARC Leoben, strax innan jag skadade knät tillräckligt hårt för att inte kunna springa/gå ordentligt... Smiley

2009-09-25 21:10
Mats J...du verkar bara så himla bra. Va bara det jag tänkte säga Smiley  

2009-09-25 21:13
Sofie: I bet you say that to all the boys... Smiley  

2009-09-25 21:17
Näe, det gör jag inte... Du verkar liksom rätt go bara... Smiley  

2009-09-25 21:22
Jag vet inte om jag ska rodna eller komma med en halvkaxig kommentar... Så jag rodnar lite... Smiley  

2009-09-25 21:46
Det gör dig i såna fall ännu goare Smiley  

2009-09-25 21:54
Nu gör du det ju bara för att retas! Smiley  

2009-09-25 22:11
NEHE! Gör jag inte alls! Varför tror du det? Kan jag inte bara få tycka det? Men skit i det då...  

2009-09-25 22:20
Så klart du får! Smiley (Så länge _jag_ får retas... Smiley)  

2009-09-25 22:22
Hm...jag är nog för lättretad! Hihi...  

2009-09-25 22:47
Den jag skrev förut var inte så ordentlig så här kommer en ORDENTLIG jäkel! Mallen har jag snott från ett mycket bättre forum Smiley

Ålder: 23
Kön: pojke
Bor: Göteborg
Gillar: Nakna flickor, lösa problem
Ogillar: Nakna pojkar, försöka lösa omöjliga problem, blanda in dåliga problemlösare i min problemlösning
Musiksmak: Metal, hardcore techno
Skostorlek: 42
Gör: Pluggar fysikprogrammet
Civilstatus: Singel
Läser: Det jag tvingas läsa, men vetenskapsteori är intressant
Politik: Liberal sosse eller nåt
Spel: Allt som har mer skills än tur inblandat
Lyssnar helst på (icke musik): Regn mot tält
Favoritfärg: Svart blandat med ljusa färger i minoritet
Favoritställning: Vet inte lol
Blodpudding eller pölsa?: Blodpudding, harnte smakat pölsa men gillar inte danskar
Utseende: Medelsnygg, numera också vältränad
Yrke: Bäst
Utbildning: Teknikprogrammet, typ tre år högskolepoäng
Film: Nej, spel
TV: Family Simpson Park
Dricker: Cider, Jäger och alla sorters Anis-sprit
Tobak: Nej, dumt
Sport: Motionerar å det grövsta
Goda egenskaper: Problemlösare som sagt. Snabbtänkt
Sämre diton: Socialt vilse. Vet aldrig vad folk tycker om mig egentligen.
Militär grad: Nej
Julgran: Rätt onödig
Dator: Ja, älskar den
Konsol: Nej, inget behov
Vuxenhet: Ganska, gillar att flippa ur ibland dock
Bil: Nej
Var vill du bo?: Nånstans där jag kan fortsätta på samma sätt som här.
Har du syskon?: Lillebror. Vi är ganska olika
Nuvarande hårfärg?: brunt
Riktiga hårfärg?: brunt
Ögonfärg?: Harnte tittat mig själv i ögonen på sistone
Längd: 173-174 typ
Vilken var den senaste filmen du såg?: Blade Runner, sög lite
Vem är du kär i?: Vem som helst till och från
Humör just nu?: Tom, inget planerat idag
Vad önskar du dig mest i hela världen?: Att få göra nåt kul och tjäna pengar på det
Vad dricker du för kaffe?: Inget
Vill du ha barn?: Ja
Hur stort är ditt rum?: Litet
Har du tv/dator i ditt rum?: Dator, inte tv
Kan du sjunga?: Growlar jättebra när jag är ensam hemma
Är du rädd för döden?: Inte om jag inte gör nåt farlight duh!
Är du pinsam på fyllan?: Nä, jag är bara mig själv fast snäppet galnare och ännu mer oberäknelig
Är du blyg?: Inte längre
Har du bra betyg?: Kan man väl säga
Är du svartsjuk?: Sällan, minns inte senast jag var det
Senaste inköp?: 33 cl päroncider på krogen för 54 spänn...
Gäng?: Mitt eget
Mål i livet?: Överleva och knulla, för att fatta mig kort
Favoritskådespelare: Ingen
Favoritfilmer: Seven/Dr Strangelove, det är hårfint
Favoritdjur: Ingen speciell men katten här e schysst
Favoritasiat: Vettefan
Favoritskolämne: Matte, fysik
Favoritbok: Inga
Favoritlåt: Ingen, går inte att välja
Favoritalbum: Samma här
Socio-ekonomisk klasstillhörighet: Jag har det jag behöver och 90 papp till
Intressen: Programmering, musik, elgitarr, träna
Personlighetsdrag: Ganska konstig, men trevlig
Humör & Inställning: Glad för det mesta, surar aldrig längre än 5 minuter över något
Kläder: Det som finns i garderoben
Skönhetsideal: Ju naknare desto bättre, fast inte när det gäller pojkar
Religion: Nej, strider mot allt jag tror på. Fattar ni? "Tror på" hahahahaha
Parti: Det första som gör mig till president
Land: Sverige, men släkten är finsk och jag talar finska
Anser du att det är viktigt att ha en titel med stil?: Jag är min stil, inte min titel
Kollar du på någon TV-serie och i såfall vilken/vilka?: Det ska vara oberoende episoder. Förutom när det gäller Dexter.
Om du hittade 1 000 000 kr, skulle du behålla det eller lämna in det?: Lämna in det faktiskt
Badkar eller dush?: Saknar vårt badkar...
Telefon eller MSN?: Båda funkar
Om du vinner på lotto, vad gör du?: Flyttar till större ställe
Är du haj på något?: Rätt mycket, lyckas aldrig bli superhaj vilket stör mig ibland
Vad har du för referenser inom rederiverksamhet?: Åka båt jeteskoj
Favoritinstrument: Elgitarr, finns inget annat
Tönt eller? Nej, nörd
Vad är du för -ist? Jag är inte -ist inom nånting. Alla ska få vad de förtjänar, inga undantag.
Hur mycket kan du under normala förhållanden dricka innan du stupar? Ganska mycket och jag blir aldrig bakfull
Ungefär hur ofta dissar/hyllar du något utan att egentligen riktigt tycka så, liksom bara för att hoppa på tåget? Sällan
Vad har du för relation till psykiatrin? Mycket förr, men inte nu när jag har bra piller
Hur ofta börjar du skriva något på nätet, men ångrar dig för att du är rädd att låta dum? Nä, tycker man ska ge lite av sina dumma sidor också.

Orkar du bry dig över vad som egentligen är fashioncore? Neeeeeej
Seinfeld eller Frasier? Seinfeld
Tar du varje tillfälle i akt för att påminna din omgivning om hur bra ditt favoritverk är? Nej, fattat att folk inte bryr sig
Brukar du skriva jättelånga debattinlägg i politiktrådar? Ja, det är faktiskt kul!
Anser du att nätfenomen som lolcats, badgerbadgerbadger och "all your base" är roliga eller fattar du inte riktigt grejen? De är höjdpunkterna i mitt liv Smiley
Vad händer i livet?: För lite just nu
Jeansstorlek midjan: 32 om jag läste rätt siffra
I högtalarna: Meshuggah - Bleed
Mat: Det mesta
Te: Nej
Favoritfilosof: Jag själv
Hur ofta ber nån dig stänga av den jävla musiken?: Ibland
Pryl som hjälper dig i din vardag: Mitt huvve
Humor: Nåt har jag
Frisyr: Rätt så kortklippt sen i Torsdags
Hatböcker: Arn böckerna. Sämsta gudsglorifierande skit som finns. Men jag blev tvingad att läsa det, kan va därför.
Fulaste klädstilen/subkulturen: Emo kanske
Snyggaste klädstilen/subkulturen: Inget
Vad du känner avsmak för: Folk som aldrig tänker utanför lådan

2009-09-27 11:07
Skön pres Smiley  

2009-09-27 11:11
Jaha.. blev helt oförhappandes singel i somras, men träningen består.

Om det är av intresse: född-59, 162 cm, 59 kg

Träning är en del av mitt liv. Övergav dojon för några år sedan (tränade mycket med mina kids - enda sättet att få slå dem helt lagligt) men ännu går mycket av min fritid åt till träning - numera på dansgolvet och dels på gymmet. Har testat hoppa fallskärm, klättrat lite, sprungit en marathon, dansat tango med en gravid flygvärdinna, har en blå cykel och är totalt utan bollsinne.

Helgerna brukar gå åt till umgänge med vänner - gärna ute, men har inget emot TV-soffan då och då. Är fånigt förtjust i TV-serier som Dexter, Heroes och True Blood. Går gärna på bio - så retro är jag :)

Fina bilar och flashiga mobiler är inte så viktigt och totalt ointresserad av sport (jag vet ...jag är lite konstig).

Senaste konsert: Metallica
Kommande : Depeche Mode i januari och Rammstein i februari
Senast lästa bok: Goda Omen (Terry Pratchett/Neil Gaiman)
Läser faktiskt en och annan serie och när jag blir stor vill jag bli serietecknare.

Har två hemska snorhyvlar födda -92 och -87 .
Äldsta grabben är klokast i familjen och den mest förvirrade person jag känner. Skickar man honom att handla mjölk är han borta i tre dagar och kommer hem med en giraff. Vid tre års ålder visste han hur man apterar och säkrar en handgranat, men han kunde inte hitta hem. Nu går han på universitet ... och hittar fortfarande inte hem ibland... Har flyttat in i min uthyrningsdel (hur får man ut honom? Tips?)

Minsta grabben, blond, blåögd. Han gick på anabola steroider till han var 15, gör allt med vänster hand och visste av någon obskyr anledning redan i tidig ålder vad en dildo är. Läser på Hotell & Restaurang och vill väldigt gärna - just nu i alla fall - bli en ny Gordon Ramsey. Har nog bränt vid varenda kastrull jag har.

Här är några av mina favoritkonsonanter: K, N, Z och X.

Har du orkat läsa ända hit är du duktig Smiley

2009-09-27 12:12
Jag är duktig! YAY!!! Måste erkänna att jag tyckte den var långt roligare än den där enorma listan tidigare (sry)... Kan du inte försöka hitta en tjej åt din äldre son då? Det kanske skulle vilja få honom att flytta ut?  

2009-09-27 12:34
Hahaha! Favoritkonsonanter! Smiley Smiley  

2009-09-27 12:37
Antti, sjukt bra pres!!!!  

2009-09-27 15:56
Grundläggande fakta:

Namn: Martin
Född: -85
Bor: Stockholm
Sysselsättning: Webbkonsult

Ständigt aktiv med fotboll och cykling som största intressen. Cykling som i landsvägscykling och fotboll som i engelska Premier League och spanska La Liga. Givetvis älskar jag att utöva båda också.. :)

Jag brinner för att göra karriär, att göra mina nära & kära glada, att följa Manchester United.

Jag skulle säga att det som driver mig är nyfikenhet, en vilja att ständigt lära sig nya saker (sånt jag har nytta av, dvs), samt att göra livet bra för mig, mina nära & kära.

Jag älskar även mitt jobb och man kan säga att det är ett stort intresse med webben, sociala medier och i största allmänhet företagande och entreprenörsskap.

Mina vänner skulle säga att jag är ständigt positiv och energisk, vilket är både till sin fördel och nackdel (mest fördel tycker jag Smiley

Jag uppskattar enormt en vältempererad Guiness på Dubliner efter en hård arbetsdag, i väntan på kvällens Champions League-match. Livet när det nästan är som bäst.. :)

Kuriosa:

Försöker att inte vara och göra som alla andra. I alla fall när det går :)
Har principer såsom att inte äta pizza, inte dricka läsk, inte gå ut första helgen efter lön och inte äta på McDonalds. Jag öppnar inte heller ytterdörren om nån ringer på och jag inte vet att det är nån jag känner som ska komma förbi, och jag svarar väldigt sällan på okänt nummer.

Utöver ovanstående är jag ganska normal Smiley

2009-09-27 16:34
Hehe, tack Niina Smiley Du är finne också antar jag?  

2009-09-27 17:05
varsegod :)
haha, ja d e ju svårtippat med det efternamnet..

2009-09-28 18:04
Har legat lite lågt ett tag men vaffanken...här är jag:

Född: -67
Längd: 173
Vikt: Vet ej, viktspannet ligger kring 65-72 beroende på säsong
Hårfärg: Mörk
Ögonfärg: Bruna
Bor: I vackra sörmland
Utbildning: Damskräddare först - sen civilekonom
Jobb: Controller på jobbet, hushållerska hemma och stallpiga i stallet.
Bil: SAAB förstås, vad annat?
Cykel: 6 stycken för olika användningsområden
Husdjur: 2 sibiriska katter och en D-ponny
Varit i USA: Nej, inte ännu men har varit i många andra länder
Har Husvagn: Jajjamensan, en gammal, jättesöt Adria som får hänga med på allehanda cykeltillställningar.
Dansa: Ja, älskar att dansa, free-power-dance på krogen...
Tränar: på F&S vintertid och året om: cykling, löpning och skidor - allt på varierad terräng
Inredning: kul - är IKEA-freak
Målning/hantverk: målar och tapetserar om rummen i huset lite då och då, hantverk (?) - är det då man rensar avloppet och klipper gräsmattan...??
Naturen: älskar jag
Böcker: japp, senaste bok - Låt den rätte komma in
Musik: lyssnar på de mesta,
Film: svenska komedier, drama/kärlek mm
Bilar och motorsport: kör numera lagligt - har insett att jag inte har råd med annat... Har gått från motorcykel till cykel.
Humor: Ja, massor
Älskar att: Vara frisk

Tycker om: Nästan allt...att vara ledig och ha obokad tid i kalendern, äventyr, min dotter och våra kissekatter, goda frukostar, god mat, mitt hem, mina cyklar, mina vänner, att cykla på Mallorca på vårarna.

Tycker inte om: Krig och hemskheter som pedofiler och liknade patrask.

Drömmer om: att köra Giro della Dolomiti i Italien nästa sommar

2009-09-30 10:12
BRA DÄR!

En av de bättre beskrivningarna hitills!

2009-10-02 08:18
BRA DÄR!

En av de bättre beskrivningarna hitills!

2009-10-02 08:18
Shit, vad du är tjatig ibland Magnus... Smiley  

2009-10-02 08:29
Härligt Magnus, det är bra att du är tydlig.... Smiley  

2009-10-02 10:15
Jag tjatig?  

2009-10-02 12:44
Jag?  

tjatig????  

Vad menar ni med att jag är tjatig egentligen?  

2009-10-02 12:45
LOL Nä... Glöm det.  

2009-10-02 12:52
Åh en tävlingstråd jag missat. Vinner den som har flest skor och cyklar? Johanna med sina 140 skor vinner nog, men hur många cykelskor har du? Ett par va? Och bara tre cyklar, hm, klart du behöver fler! Lyssna inte på din granne.

Hur många cyklar jag har beror på hur jag räknar, men enklast är att räkna de som går att cykla på, då har jag sex. Eller var det fem, och en håller på att byggas? Eller var det sju...

Antal skor vet jag inte, men minst 15 för många och säkert minst sex par cykelskor. Eller var det sju? Dags för en liten inventering tror jag... nån som är bra på att räkna och vill hjälpa till?

2009-10-02 12:53
Jag har faktiskt två par cykelskor. Fast det ena paret ger mig blå tår ibland så jag funderar på att skaffa ytterligare ett par. Ha! Då är jag uppe i tre.

Och Bruse, hur kan du ha 15 par för många? Jag får inte ihop det.

2009-10-02 12:59