|
Min mentala ålder och den som står i passet skiljer med sisådär 6 år, alltså yngre mentalt
|
|
|
|

2009-04-24 23:38
|
|
|
Jag har alltid undrar om det här...jag har aldrig hört någon som går runt och säger att deras mentala ålder är äldre än vad de är....
Jag misstror alla som proklamerar att de är mentalt yngre...men är vad man är och så man uppfatas...inget annat... Ålder är inget att skämmas för
|
|
|
|

2009-04-24 23:42
|
|
|
Jag skäms inte för min ålder, men jag njöt verkligen av livet för 6 år sedan antar jag. Därför jag fastnat lite där skulle jag tro Men inser ju att jag inte kan fortsätta så... Fast nu har jag tid till det å andra sidan
|
|
|
|

2009-04-24 23:46
|
|
|
@Magnus; tänkte lite på samma sak. Alla under 28-30 säger att deras mentala ålder är äldre, och vice versa.
|
|
|
|

2009-04-24 23:47
|
|
|
Dubbelpost
|
|
|
|

2009-04-24 23:47
|
|
|
Jag hoppas verkligen min mentala ålder är minst lika gammal som min biologiska ålder. Annars har man ju fått gråa hårstrån och blivit skumögd helt i onödan!
Vad gäller en tilltänkt pojkvän (sambo, särbo, make, älskare) är det hans fysiska ålder jag vill ska vara i hyfsad överensstämmelse med min (men jag är väldigt flexibel på den punkten, längden är viktigare. Och håret. ). Däremot ser jag helst att han är en osedvanligt vältränad 50-åring, dvs spänstigare än en sedvanlig 20-åring
|
|
|
|

2009-04-25 00:02
|
|
|
Magnus, du skrev precis vad jag hade på tungan/tangenterna.
Men, tror du inte det beror på hur vår egen uppfattning var om dem som var äldre. Tex när vi var barn tyckte vi att de som var 30 var jättegamla, och för att inte tala om 40 och 50-åringar. Men när vi närmar oss själva den åldern kan vi inte identifiera oss med den uppfattningen som vi hade då.
Därför hör vi så ofta tillägget, men jag är mycket yngre till sättet (mentalt)
|
|
|
|

2009-04-25 00:04
|
|
|
jo...eller så har en del av ens kompisar blivvit gubbar och kärringar och man inte vill identifera sig med det...således...jag mpste vara mentalt yngre....MEN man är den man är...Det finns och gubbiga tantiga tjugoåringar också
|
|
|
|

2009-04-25 00:16
|
|
|
Jag gillar tanter och gubbar - de är ofta roliga!
|
|
|
|

2009-04-25 00:22
|
|
|
Jag samtalade med ett alkispar i övre medelålder på bussen hem i dag. Lätt förvirrat samtal som inleddes med att jag förklarade vad för bok jag läste (kursbok), till vodka, till rysk sång, till sjunkande hus i Gbg, till dyra lägenheter i Eriksberg och sen gick de av... 
|
|
|
|

2009-04-25 00:25
|
|
|
Eftersom jag redan härjat runt i flera av singeltrådarna ett tag nu kanske det är dags för en presentation?
Börjar som traditionen bjuder med siffror: 36 eller -72 (ålder) 175 (längd) 65 (vikt) 0 (barn) 3 (djur)
Bor i södraste Dalarna bakom röven på världens största dalahäst. Utflyttad från 08-land och längtar INTE tillbaka. Mannen som fick mig att flytta hit har jag tröttnat på för länge sen, men brukshålan jag bor i är fortfarande charmig nog att hålla mig kvar här. 
Jobbar på ett stålverk och stortrivs, tyvärr har konjunkturläget gjort att jag är varslad och jag torde bli uppsagd snart med tanke på min LAS-listeplacering. Menmen.. om livet ger dig citroner, gör juice va? Så jag tänker plugga inom det område jag nyligen har börjat jobba med - nämligen ständiga förbättringar (förändringsarbete, projektledning och kvalitetssäkring kan man också kalla det). Som tur var så fanns sådan utbildning på distans så nu måste jag inte flytta (samtidigt som jag KAN befinna mig var jag vill i landet framöver bara det finns internet och jag har med mig en laptop. 
Djuren jag har är en katt, en Boxer och ett arabiskt fullblod (häst, för er som inte begrep det...). Utan djur vill jag inte leva, men vilka och hur många har varierat över åren och kommer nog fortsätta att variera.
Utöver ridningen (som kommer att börja ta alltmer tid nu när min häst har blivit gammal nog att ridas på) så tränar jag nog egentligen inte så seriöst, men det blir iaf simning, vattengympa och många promenader varje vecka och mängden ökar stadigt så jag kaaanske är hooked nu? *ser lite förvånad ut*
Är tämligen nysinglad, men trivs inte med att vara det ändå. Önskar att jag kunde hitta någon där ute som inte ger upp så lätt och som kan, vill och VÅGAR kommunicera både om vad som är bra och vad som är skit i relationen. Hur ska man annars veta att det finns ett problem, eller (om det är uppenbart) vad problemet är?
Men ja ä int bitter!
|
|
|
|

2009-04-25 03:29
|
|
|
Hmm... Jag insåg att jag inte skrev de oh så viktiga siffrorna och dragen som alla andra har gjort...
Ålder (skrev jag visserligen): 29,83 år (Bara 0,17 år kvar till stora tre-nollan, ingen 30-årskris här inte! ) Längd: 183 cm. Typ... Jag har ingen björnkoll på min längd, men någonstans i de trakterna är det i alla fall. Vikt (sista invägningen var för kanske två veckor sen): 72,5 kg Sexpack: Varför nöja sig med det när man kan ha en liten öltunna?
Hår: Japp! Än så länge så! Men det är (precis som de stora ismassorna) på tillbakagående... Det som finns är mörkblont.. Ögon: Grå-blå
|
|
|
|

2009-04-25 10:59
|
|
|
Jaha... Presentation. Enligt Max den ultimata FB-medlemmen... 1,76 lång, 33 till åldern.... Men 34 om en månad. Men jag stämmer iallafall för stunden in alldeles perfekt!!
Singel. (såklart) Flyttbar. (Nå´n som har en central lgh i Örebro att hyra ut...?) Kattmatte. (Ja, hon överlevde fallet från balkongen...) Motionstokig. (Nej, sex da´r i veckan är INTE för mycket, fyra är för lite) Hyfsat trilsk. (Har kanske med mitt civilstånd att göra?) Oblyg. (Livet är för kort.) Konstant otillfredsställd. (Gäller det mesta i livet...)
Arbetar. Umgås. Flörtar. Sover för lite. Älskar keso.
Tror det kan sammanfatta det hela.
|
|
|
|

2009-04-25 21:57
|
|
|
Keso är gott, det håller jag med om... går nästan en hel burk om dagen här :)
|
|
|
|

2009-04-25 21:59
|
|
|
Linda...Flytta ännulängre.. skippa gnällbältet kom till Oss i Stockholm!
|
|
|
|

2009-04-25 23:19
|
|
|
Jojo... kan tänkas att jag gör en vacker dag.... Fixar du fram det där roliga jobbet och den trevliga lägenheten då?
|
|
|
|

2009-04-25 23:22
|
|
|
Kom och bo hos mig...jag har byggt ihop två lägenheter med en trappa...utsikt över vatten åt två håll...och dessutom en skidbacke som är mycket mysig att titta på när den pistas vintertid...perfekt meditation till kvällste under vinterhalvåret
|
|
|
|

2009-04-25 23:32
|
|
|
Du är en redig kvinna Jobb hittar du själv! Eller hur!
|
|
|
|

2009-04-25 23:33
|
|
|
Lockande....
Och visst, jobb hittar man ju alltid!
|
|
|
|

2009-04-25 23:35
|
|
|
Friskt kopplat, hälften brunnet. Som vi brukar säga på elmonteringen....
|
|
|
|

2009-05-03 18:39
|
|
|
Eller... Jorda du så slipper prästen!
|
|
|
|

2009-05-03 19:53
|
|
|
Här kommer en presentation helt utan siffror.
Jag tycker om och älskar: - Motion i olika former. Jag tycker om all form av rörelse som får hjärtat att slå snabbare. Men även lugnare former såsom yoga mm. - Att laga och äta god och nyttig mat. - Att läsa tidningar och böcker. Helst så skulle jag vilja läsa DN, Svenskan, Eskilstuna Kuriren och Dagen alla dagar. När det gäller böcker så gillar jag bland annat CS Lewis, Rick Warren, Kay Pollak och Paulo Coelho. - Barn. Särskilt min dotter som är sju år och bor varannan vecka hos mig. - Äppelkaka med vaniljsås. Om du bjuder mig på det så kan jag nästan höra bröllopsklockorna redan ringa. - Att vistas i naturen. - Att ge och att få massage;-).
Jag tycker inte om: - Människor med fördomar eller som är intoleranta. - Ytlighet. - Surströmming. Annars tycker jag om nästan all mat.
Mina starka sidor: - Lugn och tålmodig. - Omtänksam. - Snäll. - Jag är mycket självständig men har inte svårt för att samarbeta med andra. - Jag kan vara både kreativ och analytisk.
Mina förbättringsområden: - Jag är i viss mån motivationsstyrd. Detta betyder att jag ibland kan ha svårt att sätta igång med eller att fullfölja sådant som inte intresserar mig men som annars kanske är viktigt. - Jag har ett stort självförtroende men upplever ibland att min självkänsla sviker mig. - Ibland kan jag ha svårt för att planera och organisera saker. - Jag har säkert fler områden att förbättra men dessa behöver jag kanske din hjälp med att upptäcka. 
|
|
|
|

2009-05-04 22:01
|
|
|
Börjar som traditionen bjuder med siffror: 24 eller -85 (ålder) 159(längd) 0 (barn) 1(djur)
Bor i Östergötland .
Är just nu hemmagående. Är gbp opererad 14 januari i år, vilket ledde till nytt liv för min del.
Mina intressen:
Träning (Spinning, kickboxning och easyline) Böcker (Minst 5/vecka) Film (Mest komedi å skräck) Musik - Allätare
|
|
|
|

2009-05-05 00:18
|
|
|
Här kommer en liten presentation...
25 år och skåning, fast jag låter inte som en (enligt mig själv) 172 cm lång enligt mitt pass ½ husdjur (mina föräldrars hund)
Är otroligt svag för Ben & Jerry-glass, har testat alla smaker utom körbär och vanilj. Student och är förhoppningsvis är klar januari 2010. Samlar på badankor
När det gäller träning har jag länge varit en periodare men har nu tagit tag i mig själv och tränar en del spinning, styrketräning och så blir det massor av promenader. Fast egentligen älskar jag all träning, omväxling förnöjer.
Förövrigt älskar jag att äta frukost (bästa målet på hela dagen), läsa böcker och njuta av livet!
|
|
|
|

2009-05-07 09:00
|
|
|
Välkommen säger jag till er nya!
|
|
|
|

2009-05-07 10:30
|
|
|
Välkommna alla nya.
Humm badankor.... har du några som pipper när man klämer på dom så jag kan ha dom som ringklocka på cykeln??
|
|
|
|

2009-05-07 11:34
|
|
|
låter inte som en skåning... bara du inte har anammat Dan Bäckmans dialekt i stället för då måste du gå till en talpedagog 
... som av en slump kan jag tänka mig att ställa upp mot rimlig betalning
|
|
|
|

2009-05-07 11:50
|
|
|
Per - inga siffror?! Det är ingen bra metod för att vinna mitt intresse. Men om siffrorna är bra och du kan godta rabarberpaj istället för äppel så kan vi ha något på gång!
|
|
|
|

2009-05-07 21:01
|
|
|
Än så länge har jag ingen badanka som fungerar som ringklocka men jag har några som piper och en som blinkar i fina färger, den sista är väl dock inte så funktionell på en cykel kanske
Är från en liten by på gränsen till Blekinge och sedan lite smålandsinfluenser på det, blanda sedan in lite Kristianstads dialekt så har ni hur jag låter Är en sådan som uttalar ordet kurs som kös, kurva blir köva osv. Kanske skulle behöva lite hjälp med min dialekt trots allt, ha ha.
|
|
|
|

2009-05-09 19:11
|
|
|
Sara:
Hahah, vet nog hur det låter... charmigt på nått sätt, dock lite svårt att förstå
|
|
|
|

2009-05-09 19:36
|
|
|
Det beror nog på varifrån man kommer men jag försöker tala tydligt
|
|
|
|

2009-05-09 19:57
|
|
|
|
|
|
|

2009-05-09 19:58
|
|
|
Men inget slår västgötska!  Haha nej nu ska man inte skryta här men det är en härlig dialekt!
|
|
|
|

2009-05-09 20:32
|
|
|
Dä ä la gött!
|
|
|
|

2009-05-09 20:35
|
|
|
Haha ja du Jari, men inget ordbajseri här inte! ;-)
|
|
|
|

2009-05-09 20:36
|
|
|
Tycker ni kan joina oss i en grupp där ni kan adda era youtubelänkar med bra musik, så det blir lite mer drag i den gruppen.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=433925
|
|
|
|

2009-05-09 20:37
|
|
|
Mähh? Får jag inte ordbajsa? *suckar* :(
|
|
|
|

2009-05-09 20:38
|
|
|
Jovisst får du det, men då kanske du åker på dig något! ;-)
|
|
|
|

2009-05-09 20:39
|
|
|
Ähh, nu pratar du i godisskålen
|
|
|
|

2009-05-09 20:40
|
|
|
Nej nej inte jag inte! Jag är ju alltid pigg och go
|
|
|
|

2009-05-09 20:41
|
|
|
Mm... *muttrar*
|
|
|
|

2009-05-09 20:41
|
|
|
positiv inställning vettu ;-) Nog för att jag har en massa läxor att göra då men...
|
|
|
|

2009-05-09 20:44
|
|
|
Jaha, positiv... *tänker efter*... är det DÅ man ler och så? Att man liksom är glatt lagd som person?
|
|
|
|

2009-05-09 20:45
|
|
|
Haha jag har ingen aning, mina lärare brukar kalla mig positiv emellanåt när jag slutar klaga på allting så antagligen ;-)
|
|
|
|

2009-05-09 21:03
|
|
|
Underbart!
Själv har jag blivit utsedd till trådens mest bittra man *sträcker på mig* Synd bara att bakom den bittra fasaden jag utstrålar så finns det en människa med humor och är totalt raka motsatsen, men jag låter dom tro vad fan dom vill... rör inte mig ett skit! Är ju här för att ha KUL, annars satt jag fan inte här... eller det kanske jag gjorde... *tänker efter igen*.... hmm... tål att tänkas på....
|
|
|
|

2009-05-09 21:08
|
|
|
Haha totalt som en kille i klassen! Ni har samma humor och jag skulle inte bli förvånad ifall du har ett av världens största humorsinne men inte alls förstår dig, eller att du är superbra på att vara en teaterapa!
|
|
|
|

2009-05-09 21:11
|
|
|
Mest teaterapa skulle jag kunna tro, är personen som kan med att dansa kosackdans på torget t.o.m... bjussar på mig själv
|
|
|
|

2009-05-09 21:14
|
|
|
Nej men seriöst grymt jobbat!
|
|
|
|

2009-05-09 21:16
|
|
|
Uhm... tack, eller hur man nu ska säga det...
|
|
|
|

2009-05-09 21:34
|
|
|
Svårt att ta komplimanger? Manligt...
|
|
|