|
Oj, nu är det nåt på gång här igen...
|
|
|
|

2012-06-04 22:57
|
|
|
Nina, nej nej, jag försöker bara bekräfta dig som kvinna och människa
|
|
|
|

2012-06-04 22:59
|
|
|
*skeptisk*
|
|
|
|

2012-06-04 22:59
|
|
|
@Skye: Jag väntar också tills efter jag sprungit mitt livs första lopp nästa tisdag.
|
|
|
|

2012-06-04 23:06
|
|
|
Skye: Men om det är fler som går till tjejerna på 1,65 så är det väl inte så fördelaktigt för dig som är 1,78, eller hur menar du?
|
|
|
|

2012-06-04 23:07
|
|
|
Välkomna! *häller upp Champagne i glasen*
|
|
|
|

2012-06-04 23:54
|
|
|
@Magnus: förvisso, men det är fördelaktigt på så sätt att lysande ursäkt till varför jag e singel!
|
|
|
|

2012-06-04 23:55
|
|
|
Magnus: Ja, jo, man skulle kunna få för sig det, eller hur? Men då kommer vi till nästa problempunkt och det är att de som hänger här tycks vara lite obenägna att osingla sig över huvud taget (eller med varann?). Jag har träffat flera kvalitetsmän härifrån och det har ändå inte blivit något förhållande av och innan du säger något så väg dina ord väl så de inte plötsligt pekar mot att det skulle vara MIG det är fel på.... *sträng blick=ON* *stjäl Hasses strutsbild snart*
Men Jerker då? Har du inte fattat ännu att det inte räcker med att tramsflirta här, eller ens med att träffas ibland? Om det var sååå enkelt skulle vi ju trots allt inte vara kvar här fortfarande allihopa... eller hur?
|
|
|
|

2012-06-05 08:13
|
|
|
Skye: Personligen tycker jag att det snarare är en orsak till att förundras över varför du fortfarande är singel. Men det är ju sagt utifrån mina egna preferenser... 
Jessie: Ja, risken är väl kanske att man blir lite bekväm i singelträsket, men samtidigt finns det ju saker man saknar från förhållanden, också. Man vill liksom helst både ha kakan och äta upp tårtan. Personligen har jag inte haft ett längre förhållande på tre år och visst, det är skönt och trevligt att kunna göra lite vad man vill, men det optimala vore ju att hitta nån som man kan fortsätta göra de där grejerna man gillar TILLSAMMANS med.
Nackdelen är ju att ju äldre man blir och ju fler relationer man går igenom desto fler saker upptäcker man som är viktiga för att ett förhållande ska funka, och även om det då blir lättare att veta vad man letar efter, så blir det ju också svårare att hitta en enda person som är lika komplex som man själv... Och det är nog försvinnande få som tycker att det är okej att man blir ihop med en till bara för att de ska kunna komplettera varandra...
|
|
|
|

2012-06-05 11:06
|
|
|
Varför är många så rädda då för att ta det där steget? har flera vänner som tagit steget och när dom vant sig vid sambo så var det det bästa dom gjort men innan var det jobbigt i tanken.. Så varför itne bara göra då lixom??? måste ju våga och chansa ibland med..
Om den jag träffar är mistänksam orolig så dör mina känslor ganska så fort..
|
|
|
|

2012-06-05 11:31
|
|
|
behålla kakan och äta upp tårtan.. kan väl inte vara några svårigheter ? 
välkomna alla nya till vår underbara soffa.
jag tänker aldrig lämna denna soffa igen!
|
|
|
|

2012-06-05 11:45
|
|
|
Nähe, det gör väl inte det... *need to re-think*
|
|
|
|

2012-06-05 12:29
|
|
|
Magnus: Bekväm och bekväm... jag tycker det blir bara lättare och lättare att hitta män(niskor) man trivs att göra saker tillsammans med med åren, men samtidigt svårare och svårare att hitta någon bland dem som det verkligen klickar med?
Borde man dela upp det på olika personer måntro? En att sitta och fånstirra djupt i ögonen över en matbit på kvällen och gå och lägga sig med och vakna bredvid och sen nån annan att vara ute och hitta på saker med om dagarna?
Är det omöjligt då att hitta den där någon som fyller båda funktionerna? Eller nej, omöjligt är det ju bevisligen inte. Det vet ju vi som träffat Elin och Fredrik (of the funbeat lovestory fame) och dessutom har jag andra lika fina exempel i min omgivning. Men sjukt svårt tycks det ju då ändå vara....
(P.S. Bra pladder och vag ämnesförflyttning där, som inte på något vis kunde tas som att det är mitt fel att det inte blivit nåt med fina funbeatpojkar hittills... )
|
|
|
|

2012-06-05 12:30
|
|
|
Jessie: Tja, det finns ju en del som talar för att det optimala vore att ha flera som kompletterar varandra och som man gör olika saker med. Bara det faktum att det inte ens går att hitta en kompis av samma kön att göra allt med (och då har man ändå dessutom uteslutit det där med ömsesidig attraktion och sängkompatibilitet), utan vissa kompisar tränar man med, vissa festar man med, och vissa pratar man relationer med. Ingen tycker att det är konstigt. Och med tanke på det så är det ju en enorm utmaning att hitta Den Där Enda som gillar allt man själv gillar och som dessutom är attraktiv - och, icke att förglömma, tycker att MAN SJÄLV är attraktiv (ofta faller det ju liksom på den sista punkten, kan jag tycka). Det är lite som att hitta en specifik nål i en akupunkturklinik.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är ganska trevligt att leta, ibland.
|
|
|
|

2012-06-05 13:08
|
|
|
Aj då, har hamnat utanför Magnus' längdspann. Får leta vidare...
|
|
|
|

2012-06-05 17:34
|
|
|
Helena: Haha, nån sa ju att du var lång?
|
|
|
|

2012-06-05 17:37
|
|
|
Ja, dvs utanför ditt spann (jag är en hel cm längre än du).
|
|
|
|

2012-06-05 17:38
|
|
|
Ah, men jag får väl använda klackar på första dejten då, så är problemet i princip löst. Fast egentligen gör det ju inte så mycket. Det hade varit krångligare om du hade varit 1,54...
|
|
|
|

2012-06-05 17:43
|
|
|
Å jag kanske krymper när jag blir gammal, så jag hamnar inom ditt spann
|
|
|
|

2012-06-05 17:52
|
|
|
I ärlighetens namn är det ju inte hugget i sten att alla över 1,80 är "fel", så jag vill ju inte på nåt sätt diskriminera dig bara för en sån sak... Jag brukar mest dra till med 1,75-1,80 eftersom det är rätt ovanligt att nån är längre än så, men jag skulle ju lika gärna kunna konstatera att jag tittar mest efter såna som är över 1,75 om det låter bättre.
Okej, hade du varit två meter lång så kanske...
|
|
|
|

2012-06-05 18:01
|
|
|
Tack, nu känns det genast mycket bättre
Näe, nu måste jag gå och duscha efter löppasset, kan ju inte sitta vid datorn och låta kvällen passera förbi.
|
|
|
|

2012-06-05 18:04
|
|
|
Vaa?? Är det längddiskriminering?! Man kan ju missa The one, Da Shit, Love-of-My-Life på detta sättet Nåja.. hrmm...av någon anledning har mina relationer de senaste åren varit kring 1, 90. Och jag är baaara 1,73...;D Och när jag tänker efter så fungerade ju inte det så särskilt bra eftersom jag är singel!! Men längdproblemet var inte den primära orsaken till att jag inte osinglade mig
|
|
|
|

2012-06-05 18:13
|
|
|
Karin: Nä, det var ju längddiskriminering det INTE var. Jag konstaterade mest att jag oftast TITTAR efter långa tjejer - men samtidigt har jag haft flickvänner som har varit under 1,70, så det finns ju andra kvaliteter som också spelar in, så klart. Det vore ju rätt korkat att BARA grunda sitt val av flickvän på längden... En annan bra egenskap är ju om hon gillar töntiga ordvitsar, till exempel. Och kärleken är ju blind, sägs det - och då ser man ju inte hur lång den andre är.
|
|
|
|

2012-06-05 18:41
|
|
|
Magnus, en nyfiken fråga som du kanske redan berättat... Hur lång är du själv? Jag upplever att långa killar vill ha långa tjejer och korta killar vill ha korta tjejer.
|
|
|
|

2012-06-05 18:45
|
|
|
Vilken kroppsfixering.
|
|
|
|

2012-06-05 19:08
|
|
|
Nina: Allt beror ju på vad man menar med "långa killar". Själv är jag 1,83, och jag känner mig inte speciellt lång (men det kan också ha att göra med att jag spelar volleyboll, och där är allt under 1,90 att betrakta som ganska kort).
|
|
|
|

2012-06-05 19:21
|
|
|
Såklart man har preferenser på det ytliga, och såklart inte det är det viktiga heller.. För mig är det där je ne sais quo"i. Det där suget i magen, pirr,mentala klicket. OCh musiksmak, OCh humor, OCH diskussioner OCH kyssar!! Ujuj Det ÄR viktigt
|
|
|
|

2012-06-05 19:40
|
|
|
Och alla OCH!
|
|
|
|

2012-06-05 19:41
|
|
|
Ja, det finns ju ett gäng olika faktorer som man vill ha uppfyllda tillräckligt mycket för att det ska bli nåt seriöst. Och om vissa faktorer är riktigt bra uppfyllda, då glömmer man ju lätt de andra eftersom totalintrycket ändå är sådär pirrimagenbra.
Jag längtar efter det. Vill bara säga det. 
Och så längtar jag ännu mer efter att det ska vara besvarat!
|
|
|
|

2012-06-05 19:44
|
|
|
...Vissa OCH är GRYMT viktiga!! Eller inte
|
|
|
|

2012-06-05 19:44
|
|
|
Jamen såklart det ska vara besvarat . Det är ju det som är grejjen med löööv ju.. Annars blir man ju bara olyckligt kör och bitter. Det vill vi inte!
|
|
|
|

2012-06-05 19:46
|
|
|
Det är definitivt en hög procent hångel i urvalskriterierna här måste jag ju erkänna? Den man som inte kan hångla mig intresserad av att gå till nästa steg blir det liksom inget nästa steg med. Så enkelt är det ju. *slår fast*
Men sen är det ju en fördel om man har något att prata om också mellan hångelattackerna? Plus någonting gemensamt som man gillar att göra utanför hemmets fyra väggar.
Fasen också, det här är inte nyttigt för mitt rosa fluff?? *bekymrad min=ON*
|
|
|
|

2012-06-05 19:47
|
|
|
Nä, det är tråkigt att vara bitter. Och dessutom jäkligt osexigt... Men ibland är det svårt att låta bli, när det är så uppenbart att man är som klippta och skurna för varandra, och den enda som inte ser det är hon.
|
|
|
|

2012-06-05 19:49
|
|
|
Dax för mer Löööv i singeltråden. Här kan vi ju inte gå och bara skrota.
|
|
|
|

2012-06-05 19:50
|
|
|
Jessie: Jo, det där är ju en liten variant på det där att hitta allt i en och samma person. Och jag är helt och hållet på din planhalva där; en tjej som är bra på att kyssas kommer lättare vidare. Men samtidigt går vägen till mitt hjärta via min hjärna, så för att det ska bli nåt mer bestående så krävs det ju att hon ger lite mentalt tuggmotstånd, också...
|
|
|
|

2012-06-05 19:51
|
|
|
Helena: Eller hur! Jag röstar på mer IRL-dejtande.
|
|
|
|

2012-06-05 19:52
|
|
|
Magnus: Can I get a Halleluja! Precis så är det ju. Så enkelt men ändå så satans svårt.
Eller som min dressyrtränare brukar uttrycka sig:
It's simple, but it's not easy.
|
|
|
|

2012-06-05 19:53
|
|
|
@Jessie...prat är är överskattat när man får hångla."fnissar över mittt inslag av dålig humor" @ Magnus. Mental connection och kunna prata och ha en intellektuell stimulans är väl alldeles underbart. Frustrerande när det inte finns där, men allt annat.. Svårt att få ihop "alles"
|
|
|
|

2012-06-05 19:56
|
|
|
FY Magnus. Man röstar inte på mer dejtande. Man levererar ett förslag till den man vill dejta och förslaget ska innehålla tre enkla faktorer:
Tid, plats och aktivitet.
Om han/hon gillar DIG men inte aktiviteten eller om tiden inte passar kommer han/hon att tala om det genom att svara på nåt sånt här vis: Jo, alltså onsdag är ju finfint för jag är ledig, men cykling kanske inte är min grej. ...eller något annat random svar som jag hade kunnat valt ut för mitt exempel.
|
|
|
|

|
|
|
Jessie: Halleluja! Praise whoever will end my single period!
|
|
|
|

|
|
|
Karin: Absolut, iaf just medans man hånglar. Men nån gång måste man ju komma upp till ytan efter luft... *vet* DÅ är pratet plötsligt hårdvaluta igen.
|
|
|
|

2012-06-05 19:57
|
|
|
Jessie..Right on..
|
|
|
|

2012-06-05 19:58
|
|
|
Nu fick jag en vision av en Magnus med mens.. (alltså period) men det var nog INTE så han menade..?
|
|
|
|

2012-06-05 19:58
|
|
|
hahaha HAHAH...
|
|
|
|

2012-06-05 19:59
|
|
|
Karin: Verkligen. Jag skulle ha svårt att ha en flickvän som mest bara var ett "kuttersmycke". Jag vill att vi ska kunna vinna lagtävlingen i TP. Och det gör vi inte oavsett hur stora tuttar hon har, om hon bara har luft i huvudet.
Jessie: Rent konkret är det ju helt rätt; jag menade mest att liksom hinta att jag är öppen för dylika förslag. Men jag kan mycket väl komma med nåt eget också. Det brukar nämligen ofta vara så att det behövs för att det ska hända nåt... Eller har jag bara dåliga erfarenheter?
|
|
|
|

2012-06-05 20:02
|
|
|
Shit igen, jag som är så dålig på TP
|
|
|
|

2012-06-05 20:14
|
|
|
Har inte hängt med i diskussionen...men verkar som ni diskuterar attributen på det motsatta könet... Är det inte helheten som är avgörande???
|
|
|
|

2012-06-05 20:25
|
|
|
Nej Tobbe. Det handlar BARA om yta...
|
|
|
|

2012-06-05 20:27
|
|
|
....jag är den ironiska generationen personifierad... )
|
|
|
|

2012-06-05 20:28
|
|
|
Det kanske är den här tråden vi ska väcka till liv http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1193866
|
|
|
|

2012-06-05 20:34
|
|