|
Han hade några pedagogikkurser, kommer inte ihåg vilka dock... Kollade på HiG:s hemsida nu, Stenlund heter han i efternamn - och som förnamn står det endast Max...
|
|
|
|

2009-01-29 23:57
|
|
|
Jahapp!
Jag heter Sofia och kommer från the big city of Grästorp. Matte till två hundar som håller mig igång allt som oftast. Längd och vikt och såntdärnt känns ganska oväsentligt just nu i alla fall, så ni får nöja er med det. Tänkte att jag skulle gå med i denna gruppen då det i princip är detta och hundar som jag är bra på  Jag är dessutom en liten forumnörd så det blir ett par timmar framför datorn varje dag :) Är väl ingen träningsnörd direkt, så vi får väl se hur länge den här perioden med överskottsenergi sitter i.
|
|
|
|

2009-02-25 11:54
|
|
|
Välkommen till världens mest offtopic-rika forum =)
|
|
|
|

2009-02-25 12:18
|
|
|
Welcome!
|
|
|
|

2009-02-25 13:23
|
|
|
Tack :)
|
|
|
|

2009-02-25 13:25
|
|
|
Happ, Krickan heter jag. 22 år och bosatt i Gävle. Pluggar fjärde terminen till sjuksköterska...så delar en trång liten studentlya med mina två kissemissar.
Tränar så mycket jag hinner, minst nån form av rörelse varje dag. Viktnedgången var början, nu är bra kondition och att vara vältränad fortsättningen! Ska försöka mig på löpning och vårruset i maj...
Annars så älskar jag hockey, sport i allmänhet och att umgås med mina käraste bästa vänner!
Over and out
|
|
|
|

2009-02-25 13:30
|
|
|
Welcome även du!
|
|
|
|

2009-02-25 15:06
|
|
|
Välkommna här finns alla möjliga olika sorters nivåer på träning så ni ska nog passa in.
|
|
|
|

2009-02-26 11:42
|
|
|
träning, det är ju singelforumet
|
|
|
|

2009-02-26 23:03
|
|
|
Här finns nog alla nivåer av singlar också :)
|
|
|
|

2009-02-26 23:13
|
|
|
precis det finns tydligen hel- och halvsinglar och smygande wannbee-singlar här
|
|
|
|

2009-02-26 23:14
|
|
|
Vad är en halvsingel?
|
|
|
|

2009-02-27 23:44
|
|
|
3,5"
|
|
|
|

2009-02-27 23:57
|
|
|
en halvsingel är väl de som dejtar med samma person men inte vet om de är ihop eller nått, det finns många inlägg på temat här i Funbeat. dvs halvvägs in i ett förhållande eller halvvägs ut ur ett förhållande (kanske lite mer tveksam där)
|
|
|
|

2009-02-28 17:12
|
|
|
Det finns grader i helvetet.
Personer som aldrig dejtat eller haft nån relation. Personer som aldrigt haft nån relation, men dejtar då och då. Personer som inte haft nån relation eller dejtat på många år. Personer som dejtar då och då men inte har nån relation just nu. Personer som håller på att dejta aktivt och kanske har nåt på gång. Personer som är på väg ur en relation och räknar sig som lediga i praktiken. Personer som är i en relation men som inte låtsas om det utan uppträder som singlar.
(Sorry Dante, jag kom inte på nio olika...)
|
|
|
|

2009-02-28 19:34
|
|
|
precis och vi kan nog checka av alla ovan bland besökarna på Funbeat
|
|
|
|

2009-02-28 19:40
|
|
|
Oj! kul tråd :) får väl kladda lite jag med då! 37år gammal/ung (beroende på dagsform) Växjöbo tränar gym och springer, inget ambitiöst utan mer för allmänt välmående.
|
|
|
|

2009-03-01 17:51
|
|
|
Jag hoppar väl in och presenterar mig jag med. Har varit här och läst en hel del, men aldrig skrivit i singeltråden förut. Men då jag ju faktiskt är singel så, varför inte? 
Löpning och dans är favoritsysselsättningarna, tränar för min första, men förhoppningsvis inte sista, mara.
Alltid kul att komma in här och läsa lite, och alltid kul att "småprata" med likasinnade!
|
|
|
|

2009-03-01 18:36
|
|
|
Tja, jag tar väl och pressenterar mig här med som alla andra singlar.
Årsmodell 76:a (låter hemskt, hade en gång en bil av samma årgång men den är skrotad...) Fördelar min fritid mellan Norrköping, Skara och Lysekil. Mäter 176 cm över marken och är 85 kg lätt.
Har precis avslutat min första (och enda?) klassiker. Tränar helst längdskidor och cykling. Hoppas komma igång med lite kajakpaddling framöver. När det inte är läge för skidåkning eller cykling blir det löpning.
Funderar på vad jag ska ha för mål nu när klassikern är avslutad. Något millopp för löpning kan nog vara lagom och kanske vasan 2010.
Gillar att vara ute i naturen så mycket som möjligt trivs lika bra på havet, skogen eller fjället. Några andra intressen är fotografering, segling, dykning mm.
|
|
|
|

2009-03-02 22:17
|
|
|
Hej Fredrik och välkommen!!!
Avslutade du klassikern med Vasaloppet nu då?
Jag körde Vasaloppen på spinningcykel.
|
|
|
|

2009-03-02 22:54
|
|
|
Ja avslutningen blev vasaloppet, dock öppet spår i ymningt snöfall förra söndagen.
Jag tänkte att man skulle haft en spinningcykel framför tv:n i söndags...
|
|
|
|

2009-03-02 23:38
|
|
|
Skidåkningen var nog en större bedrift än spinningcykeln.
GRATTIS! till klassikern - grymt bra jobbat
|
|
|
|

2009-03-02 23:59
|
|
|
så var det väl min tur 28årig gammal Luleå student som nu bor i träningsparadiset Boulder, CO, USA, där ägnar största delen av min tid åt att försöka förstå mig på hur GPS/GNSS egentligen fungerar på University of Colorado. Kommer dock att återvända till svedala lagom till sommaren.
Kör mest löpning, siktar främst på Lidingöloppet under 2:30 (2:15 vore en dröm att nå) samt att klara fjällräven classic på under 24h, kör även en del landsvägcykel och rullskidor.
Har streakat sedan 28Dec 08.
största last - öl ifrån något amerikanskt mikrobryggeri
|
|
|
|

2009-03-03 07:08
|
|
|
"största last - öl ifrån något amerikanskt mikrobryggeri"
åååå, nä Oscar, så lätt går det inte. Här måste du faktiskt precisera dig lite
|
|
|
|

2009-03-03 20:54
|
|
|
Åhå! Behöver man gå på universitet för att förstå hur de där små apparaterna fungerar? Inte konstigt att jag och min gps inte riktigt kommer överens...
|
|
|
|

2009-03-03 20:56
|
|
|
Ger mig faen på att Oscar är blond...
|
|
|
|

2009-03-03 21:05
|
|
|
Inte då, jag har bara gymnasial utbildning, å pillar på knappar å grejer hela dagarna.
|
|
|
|

2009-03-03 21:19
|
|
|
tja vilket bryggeri man ta... några trevliga är Left Hand - Longmont, Avery - Boulder , Walnut brewery -Boulder , Oscar Blues - Lyons, Mountain Sun- Boulder...
Tja Beror på vilken vad man menar med att förstå hur GPS fungerar... (själva principen är ganska enkel, dock så blir jag ändå förbluffad gång på gång hur väl det fungerar - och att det fungerar över huvud taget)
När jag var liten så visste jag allt - efter att ha pluggat vid universitet så vet jag ingenting....
(blond??)
|
|
|
|

2009-03-03 22:40
|
|
|
confused on a higher level
|
|
|
|

2009-03-04 00:39
|
|
|
Har en internetkompis som pluggade på Mesa State i Grand Junction för några år sen. Hans minor var i GIS/GPS (major i environmental geology).
|
|
|
|

2009-03-04 01:31
|
|
|
Ha, ha, ha!!! Det enda jag kommer att tänka på när jag läser denna tråd och kombinerar med en parallell tanke på hur man själv skulle presentera sig så fastnar jag i en liten tankevurpa på nåt sätt. Den lyder.
Jag: Hej jag heter Erik och jag är alkoholist. Alla andra: Hej Erik.
Typ.
En mer korrekt presentation, om man skall följa nån outtalad mall borde bli som följer: hej, jag heter Erik är 32 år gammal, 76:a, håller till i Sthlm sen en tid tillbaka, vet inte om det blir för gott, men det började att jag jobbade lite på "konsult-basis". Jag är inte konsult, men det kändes som den enklaste förklaringen just nu.
Jag är en å nitti lång å väger mellan 88 pch 92 kilo.... ;-)
Löpning, spinning, styrketräning, lite diverseträning.
Som nån annan skrev här så skall jag satsa på Fjällräven Classic också, kanske inte på 24h. Tar det förmodligen som en ordinarie fjällvandring i princip. Har gått den sträckan Nikkaluokta-Abisko, flera gånger, men alltid åt andra hållet.
Som samma person skrev: största last - öl, men jag är mer svävande än denne någon. Jag gillar i princip bara ljust, lättvindigt, lättdrucket öl. Plus Guiness. Och det är väl detta som gör att man till slut har hamnat på detta forum. Förbränningen sjunker, konsumtionen ökar. Ingen bra ekvation. Måste träna alltså. Måste.
Har Göteborgsvarvet i maj som första mål, Fjällräven Classic är mest en parentes. Om man skall "vandra" det vill säga.
Gillar mat och att vara ute och träffa folk, så vankas det "singel-träffar" så är jag på! Jag är på på det mesta annat också. Man behöver ju inte ha uppsåtet att "bli ihop" med nån.... ;-)
Vi hörs fortlöpande!
//Erik
|
|
|
|

2009-03-05 16:00
|
|
|
Jaha, så va man här igen...  Jag är fortfarande en tjej i min bästa ålder (bästföre-datumet måste ligga LÅNGT fram) som springer stadigt på mina joggingskor eller sitter säkert på spinningsadeln när jag inte är ute o svänger de lurviga på golv av medryckande slag. Tur att denna sajt finns med denna tråd, för man vet att det finns en kanal att ratta in på när man rattat ur från tvåsamheten och kan dela med- och motgångar med goa människor som inte nödvändigtvis behöver va vid ens sida.
|
|
|
|

2009-03-13 11:56
|
|
|
"springer stadigt på mina joggingskor"
Blir det inte väldigt enformigt och springa på stället? Eller slänger du dem framför dig och siktar på dem så att du träffar dem med löpstegen?
Jaja, det är fredage eftermiddag....
|
|
|
|

2009-03-13 12:51
|
|
|
Nej Anders, men jag brukar ha dem på fötterna när jag springer.
|
|
|
|

2009-03-13 13:50
|
|
|
Oscar, vet inte om Flying Dog är ett micorbryggeri men den här pilleknarkaren drack jag i fredags på singelträffen här i Stockholm

mmmmmycket god! Den kan jag varmt rekommendera.
|
|
|
|

2009-03-15 18:23
|
|
|
Om Flying Dog och deras öl: http://www.wickedwine.se/oel--beer/flying-dog-brewery/gonzo-imperial-porter.aspx
|
|
|
|

2009-03-15 19:08
|
|
|
och här deras egen hemsida, ölet verkar vara en hyllning till Hunter S. Thompson...
http://www.flyingdogales.com/beer-specialty-gonzo.asp
|
|
|
|

2009-03-15 21:14
|
|
|
shajse nu blev man ju sugen.... kanske borde se om det är öppet på butiken när man traskar hemifrån jobbet idag....
|
|
|
|

2009-03-16 04:17
|
|
|
citat: "shajse nu blev man ju sugen"
Oscar, du får det att låta så negativt
|
|
|
|

2009-03-16 09:53
|
|
|
vaddå är det inte det? - det var ju söndagkväll när jag skrev det... (och tror du att butiken var öppen på hemvägen - icke)
Tja får hålla mig tills på fredag då alla tentor är över 
|
|
|
|

2009-03-18 22:26
|
|
|
Kan nån vara vänlig och mejla mig när det dyker upp någon snygging i min ålder på den häringa singelsajten? Tack på förhand från signatur "Varför är världen full av 70-talister?"
|
|
|
|

2009-03-20 20:28
|
|
|
Och vad är det för fel på 70-talister? Då är det väll min tur att hoppa in och presentera mig! Platsar tydligen i den här gruppen sen en inte alltför lång tid tillbaka….
Tycker att det verkar finnas en hel del schyssta människor här som det säkert kan bli roligt att småprata med när tid finns .
Just nu är det framförallt spinning och löpning som gäller. Men efter att precis ha övertalat en kollega att multisport är en rolig grej, så bör jag för det första lära mig att läsa en karta och sedan införskaffa en mtb, då vi har siktet inställt på att köra vår första tävling ihop senare i vår! Har tidigare cyklat på en lånad… men måste nu så snart som möjligt hitta en egen. Tips mottages tacksamt!
Gillar att vara ute i naturen så mycket som möjligt, långpromenader, vandringar i skog eller fjäll är aldrig fel. Skulle gärna hitta likasinnade kompisar i närheten då mina vänner tyvärr inte delar mitt intresse för träning och att vara ”ute” i skog och mark… Vi hörs!
|
|
|
|

2009-03-20 21:28
|
|
|
Är det något fel på dem?
|
|
|
|

2009-03-20 22:10
|
|
|
Inte vad jag vet
|
|
|
|

2009-03-20 22:20
|
|
|
Efter att ha tjuvläst tråden ett tag får jag väl presentera mig jag också =) Jag är en 28-årig skånetjej som råkat hamna så långt norrut som Linköping (för oss skåningar är allt norr om Hässleholm långt norrut ). Jag är en inbiten spinningfantast som hoppas få leda egna pass en vacker dag. Tränar lite löpning och bodycombat också när jag inte sitter med näsan i mina skolböcker. Under helgen är det mycket troligt att ni hittar mig på något av stadens dansgolv där jag ser till att bränna kalorier  Ja det var allt för tillfället :) //Jenny
|
|
|
|

2009-03-24 19:48
|
|
|
Bäst att säga hej här så är det gjort, så kan man tjuvläsa bäst man vill sen. Bor utanför Linköping, cyklar o hjälper till att träna ett fotbollslag, bl a fys. Ibland när jag frågar snällt får jag vara med när bollen är i spel, men det är inte riktigt min grej. Springer fortare än de flesta i laget, men sen ska den där runda blandas in och då går det så där. 178 cm, 72 kilo. Har kört spinning lite grann, men hinner oftast inte då det sker i staden och jag har en hund att ta hand om.
|
|
|
|

2009-03-24 21:21
|
|
|
Då får vi säga välkommen till nya Linköpingsbor! Kanske kan vi bli några fler nästa gång vi tar en funbeat-öl på Bishops :)
|
|
|
|

2009-03-24 23:23
|
|
|
Va? Har vi en egen ölsort på Bishops?? Nice!
|
|
|
|

2009-03-24 23:25
|
|
|
Japp, det var nån härlig tysk veteöl. Funkar tokbra efter träning :)
|
|
|
|

2009-03-24 23:31
|
|
|
De har London Pride där, gjutet för en halv-britt med en halv pint sånt
|
|
|