Träningsmusik

Core-musik

Behöver tips på bra musik till ett core-pass, dvs bpm max 120, gärna lägre, men med bra peppningoch energi i. Några oslagbara förslag?
/Sofia

2008-08-05 22:19
Jag tycker att dirty work 3 och 2 är bra, bodyworkout, sen september sen har de på www.fitness-factory.se  

2008-08-06 16:06
....  

2008-09-02 21:41
Finfin reklam.

Finfina särskrivningar.

2008-09-02 23:36
Jag skulle kolla in hela house-genren. De brukar ligga runt 120, går säkert att hitta något under också. Tunga beats, fet bas och bra gung :)  

2008-09-10 16:29
Den som gör reklam och inte kan skriva ihop har glömt bort alla som inte vill ha IE i sina datorer!  

2008-09-10 17:09
Jag tycker det känns bra mycket tråkigare att läsa dryga neginlägg om särskrivningar än när tipset om musik är ett direkt svar på trådämnet- även om personen som har skrivit inlägget står bakom musiken. DET om något slipper jag gärna. Skulle man tipsa om en egen sportdryck i denna tråden skulle det vara en annan sak men tipset är ju kopplat till ämnet i tråden.

Och som svar på tråden.. har du ett musikediteringsprogram( mixmeister t.ex.) kan du själv reglera BPM utan att röstläget förändras, du kan alltså hotta upp tempot på Barry White´s musik från 90 till 100 BPM utan att hans djupa röst låter som i smurfhits. House går ofta något snabbare än 120 BPM så jag förstår att det kan vara svårt att hitta musik i det intervallet som du söker. Mitt tips är att fixa och trixa lite med tempot på det man själv verkligen gillar.

2008-09-11 14:27
Jag tycker att det är riktigt trist med reklam för egen produkt. Vad gäller särskrivningarna, varav några redan lagats utan tillägg att inlägget editerats, så lade jag till den kommentaren för att mitt humör sjönk en del när jag läste hennes reklam.

Onödigt var det säkert och jag har inte för vana att påpeka särskrivningar här, även om man kan se de mest hårresande exemplar ibland, som inlägget vi pratar om nu tex.

Edit: Det hade säkert varit trevligt för Funbeat om hon betalat en reklamplats.

2008-09-11 14:47
Jag håller inte med. Nu efterfrågas en produkt och om det då faktiskt finns en sådan får personen som står bakom den inte nämna det? Ska denne vara tyst istället, har vi som läser på forumet större glädje och behållning av det? Jag ser det som ett bidrag till tråden och som ett svar på frågan som ställts. Med det tankesättet i ryggen kan jag tycka att det faktiskt är ok med tipset, reklam eller inte. Personligen ser jag hellre att man främjar mångfalden och de små aktörerna än den stora aktör som också nämns i tråden( också är en form av reklam)som har helt andra pengar för pr och marknadsföring.

Det är nästan alltid uteslutande personer bakom alias och med bild på någon annan än sig själv som fäller de kaxigaste kommentarerna och skriver de minst ödmjuka inläggen på forumen, då är det vara lätt att vara frispråkig. Det ger ingen trovärdighet i mina ögon, än mindre när man heller inte bidrar med något till tråden.

2008-09-11 16:30
Magnus. Det är uselt nätvett att kräva att man ska vara oanonym på nätet.

Det finns skäl till att jag inte syns. Vilka de är har du inte med att göra Smiley

Ja, jag blev arg.

Att lägga in reklam här utan att betala för det tycker jag är fult. Det är inte tillåtet på något av de forum jag huserar på. Köp reklamplats och gynna Funbeat istället.

2008-09-11 16:46
Det här blir mitt sista inlägg om saken i fråga.

Så.. du tycker det är ok att lite hånfullt påpeka särskrivningar med ditt s.k. nätvett? Jag tycker inte man ska göra skillnad på vett och etikett vare sig man uttrycker sig på nätet eller sin vardag.

Jag ifrågasätter inte heller möjligheten att agera anonymt på forum- det är helt ok att göra så, sålänge man gör det på ett snyggt och trevligt sätt. Det är just det som är poängen. Jag respekterar din åsikt om reklam men vi delar helt enkelt inte samma uppfattning i det här fallet.

2008-09-11 17:28
Nej, det var inte snyggt gjort av mig, men det finns grader även i helvetet.

Att ifrågasätta anonymitet är värre i min bok. Det låter på dig att jag utan bild på nunan enbart skulle skriva uppmuntrande tillrop.

Jag är Jack Twist hela tiden. Alltså vet du vem jag är. Jag byter inte identitet.

2008-09-11 17:38
Jag saknar ny träningmusik ,har lyssnat igenom min mp3 alla album jag har  

2008-10-18 12:19