[X]

Långfärdsskridsko

Excelsior

Hej,
Jag är på jakt efter ett par löshälsskridskor. Jag fick ett tips om excelsior.se.

Finns det någon här som kör på deras skridskor eller känner till vilken kvalité de har? Jag såg något äldre inlägg på utsidan.se att de hade dålig kurva på skenan, stämmer det fortfarande?

Mvh Mats

2006-11-30 13:08
Ingen aning, men om diverse skridskogurus på Utsidan är skeptiska så ska du också vara det. Smiley

Själv har jag precis köpt ett par Zandstra Blade för finåkning och tänker komplettera med ett par Lundhags eller Skyllermarks med bredare skena för litet sämre is. Mina gamla Isvidda finns dämed till utlåning. ;-)

2006-11-30 19:48
Mmm man blir ju misstänksam, men de kan ju faktiskt ha utvecklat sin produkt.

Som snålänning känns det lite surt att betala 1000 kr extra för att få Skyllemarks logga och blå färg på grillorna Smiley

*** Edit Dessutom sågar ju Guru:arna på utsidan.se löshäl i allmänhet ***

2006-12-01 07:23
Köp för all del fasthäl, det känns ju som ett konservativt och säkert val. Eller så köper du löshäl och ser till att du kan spänna fast hälen när det blir dålig is.  

2006-12-01 09:43
> *** Edit Dessutom sågar ju Guru:arna på utsidan.se löshäl i allmänhet ***

Njae, det gör de inte. Däremot så är de väääääldigt mycket för egna lösningar, bl.a. för att de inte gillar skorna till t.ex. BC-bindningar. Jag som gärna åker skidor 5 timmar/dygn när det är bra spår har dock inga som helst problem med det. Smiley

2006-12-01 23:58
Jag har haft ett par excelsior löshäl med sns-profil i ca 3 år och måste säga att jag tycker de är helt ok. Jag har iof inte provat några av de dyrare märkenas löshälare (läs Skyllemarks/Zandstra) men de funkar som sagt var bra på min nivå.

/Kristofer

2008-01-06 01:32