Motionscykel

Hur ofta?

Hur ofta motionscyklar du?
Själv försöker jag att motionscykla minst en gång i veckan och ca 1 timme.
Om jag hinner cykla oftare så cyklar jag ca 30 minuter vid varje tillfälle.

2006-02-05 21:10
Motions cykel ska vi hämta hem nu i dagarna.kuuul...  

2006-02-06 12:14
Vad roligt :)
Jag köpte min för drygt ett år sedan och den fungerar ännu. Fick byta batterierna igår men annars inga som helst problem.

2006-02-06 15:29
Jaa, Men det som e roligast e att d e Guben som vill ha Smiley

Han har blivit "smittad" så nu e de bot o bättring på cykel som gäller..de e riktigt kul..

Själv ska jag m glädje smita imellan då man inte kommer iväg o träna på annat vis..Toppen kul..Smiley

2006-02-07 09:56
Ja motionscykeln är mycket bra på så vis att den alltid finns tillgänglig. Hinner man av någon anledning inte iväg till gymmet så finns cykeln alltid hemma och det tar några sekunder att sätta sig på den och trampa igång. Ibland har jag svårt att motivera mig till att gå ut och gå eller gå till gymmet när det är snö och kallt och då är det så enkelt att motionscykla samma tid istället. Slipper man kylan och snön och spar in på restiden :)  

2006-02-07 11:33
Hur gör ni när ni cyklar? Byter ni om eller kör i det ni har på er för tillfället?  

2006-02-07 12:39
Jag byter oftast om eftersom jag brukar gå klädd i jeans.
Jag slänger på mig ett par cykelbyxor och ett linne och sen får det vara bra :)

2006-02-07 12:47
OK, det låter ju enkelt och bra!  

2006-02-07 13:41
MM man blir ju lätt svettig, så ombyte får det bli..  

2006-02-07 13:44
Hejsvejs....
Har gått med i gruppen för att jag oxå är en biten motionscyklare....=)
Jag brukar trampa som en tok... jag hinner då 1 mil på 15 minuter, vet inte om det är riktigt bra att göra så. Vet ni?
Men då cyklar jag med ytterst lite motstånd eftersom jag har hört att man annars får ridbyxlår.

Om jag byter om? självklart!! finns inte en torr fläck på linnet, annars är det väl ingen träning eller?

2006-05-30 08:43
Jag skulle vilja se den kvinna vars ridbyxlår består av muskler :smirk:

External image

2006-05-30 14:45
ja, det är sant... du har rätt.
Måste ha missuppfattat alltihop..... eller ja, jag vet inte...

2006-05-30 20:56
Jag cyklar varannan dag på vintern. På sommar och vår så har jag mest löptränat. Men om gubben inte är hemma , så jag inte kan ta mig ut o springa, så har jag cyklat framför tv'n när barnen somnat.

Jag brukar cykla 30 min o hinner då 15-18 km. Cyklar på ungfär hälften av motståndet. (3 av 7)

2006-08-22 13:10
Jag cyklar på lägsta motstånd på min just nu, det är en del av min rehabilitering för knäna (känns som om jag tjatar om det överallt phew.).
Satte precis upp ett mål för att cykla minst 5min varje dag, så jag satte ett mål för minuter, och ett mål för gånger, och sammanlagda pass/dag räknas som ett pass, så jag inte kan fuska och köra två gånger en dag. :)
Ska såsmåningom, gärna nu, öka med 2min/dag tills jag kommer upp till 40min/dag. Får se när det blir av. Försöker ta det lite lugnt. Och jag ska iväg och prata med sjukgymnasten på tisdag så vi får se vad hon/han säger då.

Ett tips jag fick av en polare, var visserligen för när man promenerar men det funkar på cykeln också, är att lyssna på ljudbok när man cyklar, så det inte blir för långtråkigt. Min lägenhet är lite trång så jag kan inte flytta om så jag tittar på tv:n :/ Känns också otympligt om man ska göra det varje dag. Då kommer det nog blir som det blivit med rumsbordet att det står precis brevid soffan för att jag ska få plats att träna och göra Yoga framför tv:n :S

2006-09-21 22:45
Hej! Jag går sista året på påhlmansgymnasium. Jag och några klasskompisar har nyss startat ett UF företag då vi ska sälja/marknadsföra en mobilhållare som fästs på cykelstyret så att du så smidigt som möjligt kan kolla GPS:en, svara i samtal, byta låt osv medans du cyklar. De lilla extra med den här produkten är att mobilen laddas samtidigt i den här hållaren. Vi har inte kommit så långt utan är fortfarande vid marknadsanalysen. Skulle uppskattas om så många som möjligt kunde svara på den här enkäten!

https://docs.google.com/forms/d/1HChGkgB0DVoUGzNcAy_ZbaEcfxmSeV6l4xpsZJDIeI0/...

2013-09-26 10:44