Nyheter från FunBeat

Ladda upp fotografier till träningspass

OBS! Den här artikeln/nyheten är arkiverad och är kanske inte aktuell längre.

För mig som gillar att springa i naturen är själva naturupplevelsen halva grejen med att röra på sig. Det gäller förstås också exempelvis skridskoåkning, där man också kan få fantastiska upplevelser. Ibland har jag med mig kameran och då vill man ju förstås visa sin vänner vilken härlig upplevelse man haft. Självklart kan det ju finnas andra anledningar till varför ett foto tillför något. Därför blir det nu möjligt att ladda upp fotografier till sina träningspass.

Det hela är mycket enkelt: På sidan där du registrerar träningspass finns en länk som heter Ladda upp fotografier. Klicka på den, välj dina foton och sen ladda upp. Vips så är bilderna kopplade till ditt träningspass.

Bilderna skalas automatiskt ner för att ta mindre plats och passa bra i FunBeat.

På Min tränings -> Översikt finns en ny liten box som visar en persons senaste foton. När dina kompisar laddat upp foton så ser du det också i boxen Min nyhetsström på Min startsida.

Fotografierna du laddar upp syns för samma personer som kan se din träning. Dvs om du har valt att bara dina kompisar ska se din träning så är det också bara dom som ser dina foton.

Coooooolt! Du gör så fina saker till oss Olle, tack!!  

2007-12-28 21:17
Nya möjligheter - TACK - och vilka fina bilder du hade lagt ut. För mig som är fotointresserad är detta en extra uppskattad funktion- Återkommer med bilder vad det lider. Smiley  

2007-12-29 01:12
Coolt!!! Måste testas. Smiley  

2007-12-29 11:37
Hmm, mycket vill ju ha mer... så det vore ju skitcoolt om man när man laddat upp bilderna kunde markera på kartan var respektive bild är tagen, så att folk som letar runtor kan se hur runtan ser ut i verkligheten (precis som foton i Google earth)...

Exempelvis med droppar med bokstäver på och att bredvid varje bild står bokstaven (A är första bilden, B är andra osv). Då kan man ha en ny knapp ovanför/bredvid "Sluta rita" i kartan som heter "Lägg till bild"... Eller nåt.

2007-12-29 11:56
Ett annat önskemål är att kunna göra vissa foton hemliga för andra.
Det har jag har i åtanke är det smått löjliga men ändå så inspirerande i att fota sin allt mer vältränade kropp och kunna se utvecklingen och resultatet av all hård träning Smiley

Skulle det gå att ordna?
Kanske en funktion där man kan skapa olika fotoalbum, och kunna välja att vissa album ska vara hemliga/privata.

2008-01-01 18:48
Men Patriq, varför ladda upp här om du inte vill visa för andra?

Klart vi vill se!!!! Smiley Smiley

2008-01-01 19:46
Patriq: då kanske du ska skapa ett fotoalbum hemma istället. Eller menar du att du skulle kunna visa det bara för vissa här,,,,typ de du har på toplistan eller nåt sånt? Vill man inte visa nån så förstår jag inte vitsen med att ladda upp fotona här Smiley  

2008-01-01 20:04
Jag skulle nog inte ha några problem att visa för er här på FB. Vi är ju alla likasinnade, eller? Smiley
Men gör folk en sökning på mitt namn på t ex Google så dyker ju bl a den här sidan upp. Vill inte vika ut mig helt på det viset Smiley

Visst kan jag spara fotona hemma, och det gör jag också, men det skulle va fint att kunna samla ALLT om sin träning på ett och samma ställe.

2008-01-03 16:51
Aha, du menar att man kunde ha en inställning att foton bara visades för t.ex inloggade medlemmar? Eller som jag skrev ovan kanske t.o.m snäva in det mer och ha visning för bara de som är på ens toplista.  

2008-01-03 17:20
Fotografierna har samma synlighet som din träning. Om du valt att visa din träning bara för dina kompisar så syns fotografierna också bara för dina kompisar.  

2008-01-03 17:34
Är kompisar då samma som de på min toplista? Eller väljer man vänner nån annanstans?  

2008-01-03 19:11
"Är kompisar då samma som de på min toplista?"
Ja

"Eller väljer man vänner nån annanstans?"
Nej

2008-01-04 09:11
Tack Linus Smiley  

2008-01-04 10:59
NP Smiley  

2008-01-04 11:24
Jag återupplivar en [ur]gammal tråd: det vore himla trevligt om bilderna kunde hamna i "rätt" ordning i träningspasset. Det är enje gången som jag laddar upp bilderna bara för att konstatera att de hamnar i omvänd ordning bara för att jag aldrig kommer ihåg _innan_ att "ja, just det - det ska vara i fel ordning" när jag lägger till bilder.

Snälla, rara. Jag inbillar mig att det inte kan vara så svårt att fixa? *fladdrar lite försynt med ögonfransarna* Smiley

2011-07-09 20:54
Jag håller med! Jobbigt att bilderna kommer åt fel håll.  

2011-07-10 21:29
Fel håll eller i fel ordning? Om de kommer på fel håll så måste du vända dem rätt innan de laddas upp.

Angående ordningen så bör de hamna i den ordning de läggs till och inte i omvänd ordning som det tydligen är nu.

2011-07-10 22:52
Fel ordning.  

2011-07-10 23:20
Jo, vad du menade var inte oklart, men vad flindra menade blev lite rörigt eftersom hon höll med dig men skrev håll och inte ordning.  

2011-07-10 23:26
Ojdå, jag menar också att de kommer i fel ordning... Det var så många skrikande barn i omgivningen att jag inte läste en extra gång innan jag postade.

Problemet (med bilderna) blir extra besvärligt om man lägger till många bilder. Det tar tid att redigera passet och lägga in alltihop igen, särskilt om man har så kass uppkoppling som jag har.

2011-07-11 00:52
Det som jag inte heller gillar är att bilderna stannar kvar på servern trots att man har raderat dem. Har visserligen använt mig av just detta för att kunna bädda in bilder i bloginlägg i stället för att ha dem som bifogade filer till inlägget, men det vore väl skönt om man visste att bilderna försvinner när man raderar dem? Det kan ju inte heller vara särskilt platsekonomiskt att spara bilder som användaren inte använder någonstans och som ingen kan hitta (om man nu inte har sparat URL:en till den innan man raderar den, men hur många gör det?)...

Finns det någon anledning till att raderade bilder finns kvar på servern? Känns lite onödigt tycker jag.

Edit: svenska tack.

2011-07-11 01:00
Tummenupp! Jätebra funktion Smiley  

2011-07-11 07:22
Denna har jag inte sett på hemsidan! Superb funktion!  

2011-07-11 08:05