Så fungerar FunBeat

Har supporten redan upphört? Den skulle vara kvar t.o.m. 31/12 2019

Har supporten upphört här på Funbeat? Har tagit kontakt med dom tre ggr den senaste månaden för att få en export-fil med träningsdata som jag ska importera på jogg.se. Men ingen fil och inte ett livstecken från supporten.

Skriver man 13/12 2019, så ska dom väl också mena 31/12 2019.

Nu känns det som jag skulle exporterat träningshistoriken ifjol, när de första varningssignalerna kom om nedläggning av Funbeat. Det är lätt att vara efterklok.

2019-12-21 12:32
Ej kontoinnehavaren som skriver nedan, jag hjälper honom att försöka rädda så mycket som möjligt av hans träningsdata.

Sorgligt nog är det nog som många användare tidigt uppmärksammat o anat.
PaceUp var aldrig intresserad av Funbeat, de ville bara ha över så många användare som möjligt till sin "morderna" plattform.

Tyvärr så har deras morderna plattform genererat så många felmeddelanden att man blir galen, sparar inte information eller läser över data korrekt, medan Funbeat på sin gammla oskalbara kod bara rullar på...

Verkligen tråkigt att de inte inser att det är Funbeat de borde laggt sina ansträngningar på o inte PaceUp, länkat in deras idé i funbeat o sedan var efter uppdatera en del i taget, bara att titta i loggarna vilka delar som genererar mest trafik o bör uppdateras först.

En av de absolut bästa o dynamiska träningsdagböckerna online går i graven iom deras beslut, verkligen sorgligt.

/Hjälpredan ;-)

2019-12-21 12:47
Krister, jag håller med dig till 100%  

2019-12-22 13:51
Fler som ännu inte fått sin export? Trodde den skulle ramla in nu när några fått den.  

2019-12-22 14:28
Jag mailade supporten 11/12 och har ännu inte fått den.  

2019-12-22 16:07
Edit.
Blandade ihop 2 trådar...
-------------
Man kan du verkligen importera JSON filen till Jogg?
Är det inte CSV filen du ska ha då?

I så fall finns den att exportera själv.

Mina inställningar - Exportera data

2019-12-23 09:04
Möjligt att jag har fel men var inte den excelfil man får i den utökade exporten mer anpassad för import till Jogg? Eller är det samma som den man kan plocka ut själv?  

2019-12-23 09:27
Man kan ladda upp funbeat excel fil i jogg  

2019-12-24 20:03
Jogg kan inte importera JSON-filen, jag frågade dem.  

2019-12-28 11:44
Nej men de kan importera den excel fil du få.

Jag fick flera json filar och en excel

2019-12-28 13:48
Nu kan jag logga in igen. Inte fått någon exportfil.
Försökte ändra min e-postadress, för att kunna ta emot en exportfil.
Sedan kom ingen bekräftelselänk, så jag har inte kunnat logga in på över en vecka.
Idag hade länken kommit.
Får se om det kommer några filer.

2019-12-29 12:37
Hej!

Excel-exporten hittar ni på http://www.funbeat.se/myprofile/export.aspx

JSON kräver lite mer handpåläggning varför vi inte erbjuder det som standard. För dem som verkligen har användning för JSON går det bra att maila support@funbeat.se eller support@paceup.se.

Med vänlig hälsning,

Jonathan

2019-12-29 12:45
Jag har mejlat att jag vill ha mina filer.
Mina träningsdata för sista två åren kan jag vara utan, men jag vill ha mina bloggar.

2019-12-29 12:49
Hej igen!

Du kan få dina bloggar som del av JSON exporten. Har du mailat support@paceup.se? Där får du snabbast hjälp, även om vi försöker hålla koll också på support@funbeat.se ett tag till.

Du vet väl att du kan migrera alla dina bloggar till paceUP!?

Gå till https://www.paceup.se/paceup-member-login/ och välj 'My Posts'. Tryck sedan på knappen 'Import Your Funbeat Posts'.

Med vänlig hälsning,

Jonathan

2019-12-29 13:15
Hej, jag missade nyhetsbrevet. Ver hittar man det?  

2019-12-30 11:38
Jag har mejlat, och jag vill definitivt ha en säkerhetskopia på bloggarna efter all turer.
Går det att migrera till paceup efter idag?

2019-12-31 20:20
Hej igen!

Exportfunktionerna kommer att finnas kvar ett par veckor till för att säkerställa att alla hinner exportera sin data.

Med vänlig hälsning,

Jonathan

2020-01-02 03:00
Vad innebär att supporten upphör?
Stängs FunBeat ner helt och hållet eller körs den vidare men utan vidareutveckling?

2020-01-02 10:56
Några tips för export av data.

Har nu gått över till jogg.se och fått över mina data med hjälp av deras support. Excel-filen som kommer ut från Funbeat under Mina Inställningar och Exportera Data är i fel format för att kunna läsas direkt av jogg.se, men jag kunde skicka filen till deras support som gjorde lite handpåläggning och sedan laddade upp allt. Funkade bra - 10 års träning nu bevarad i annat forum :)

Dock får man inte ut kroppsvikt i excel-arket och enligt supporten på jogg har de inga planer på att införa detta som fält, då de anser att det kan uppmuntra till att fokusera på vikt i stället för träning. Jag lyckades i alla fall få över mina data till min egen laptop genom att skapa ett diagram för Kroppsvikt under Rapporter, sätta Datum till Allt och välja Tabell som Typ för diagrammet. Sedan är det bara att markera med musen över datum och vikt-kolumnerna och kopiera över manuellt till ett tomt excel-ark (LibreOffice). Lite handpåläggning behövs sedan för att konvertera text-strängen Vikt till ett värde. Jag använde formel =VALUE(SUBSTITUTE(D2;" kg";"" )) för att ta bort mellanslag och kg och omvandla till värde. Om man först behöver omvandla från decimalpunkt till decimalkomma kan man använda =SUBSTITUTE(E2;".";"," ).

Trist med nedläggningen av Funbeat, även om det inte var helt oväntat.

2020-01-03 12:45
Hej!

Funbeat kommer att stängas ned. Vi avvaktar några veckor så att alla hinner migrera sin data, men sedan stänger vi ner permanent.

Ni är varmt välkomna att fortsätta logga er träning på paceUP!

Med vänlig hälsning,

Jonathan

2020-01-03 15:54
Hej Jonathan
Vad fick er att ändra er?
Supporten svarade mig på mail förra veckan att ni inte aktivt kommer stänga ner något?

2020-01-04 03:18
Om funbeat skall stängas ner, finns det isf något datum för detta?  

2020-01-04 09:45
Hej igen!

Kostnaderna överstiger kraftigt de begränsade annons- och premiumintäkterna. Det är inte svårare än så.

Vi kommer att se till att alla kan migrera sin data i lugn och ro under december och januari. Det är därför vi inte ger ett precist datum.

Vi jobbar vidare med att bygga ut och förbättra paceUP! så att det kan passa för ännu fler användare.

Räkna med att vi plockar ner Funbeat någon gång i januari.

Med vänlig hälsning,

Jonathan

2020-01-05 16:34
Blir Strava och jogg.se i fortsättningen.  

2020-01-05 17:04
Förlåt att jag skriver det, men jag tror att gamla ägaren till Funbeat känner sig lika lurad som jag gör. Jag tror inte att han hade sålt till PaceUp om han känt till att de skulle lägga ner sidan!
Jag är så ledsen och besviken, jag hade stora förhoppningar att PaceUp skulle fylla behovet, men den sidan och deras idé stämmer inte alls med Funbeat.
Nu blir det jogg.se, inte för att jag vill, men för att det i dagsläget är det bästa alternativet jag hittat.

Jag tackar för alla fina år med Funbeat! Alla som förgyllt träningsvardagen med sina inlägg och sina träningspass! Jag hoppas att alla hittar en ersättare för Funbeat! All min kärlek till alla er som bidragit på ett eller annat sätt! Smiley

Kram,
Jenny

2020-01-05 17:20
Vad händer med Funbeat-databasen. Kommer den ägas vidare av PaceUP eller tas den bort helt och hållet?  

2020-01-06 00:50
Jonathan - jag förstår att det kostar, men kan du ärligt säga att ni försökt att få det att bära sig?
Hur mycket har ni ägare involverat er i forumet på funbeat under detta 1 1/5 år?
Hur många nyheter har ni postat här (som inte handlat om PaceUp utan om funbeat)?
Har ni försökt lugna de medlemmar som inte velat satsa pengar för att de inte vetat vart pengarna satsas?
Har ni haft en dialog med funbeats medlemmar kring hur många extra medlemmar det skulle behövas för att täcka drift, eller hur mycket avgiften per månad skulle behöva höjas till?
Jag kan komma på många kampanjer ni skulle kunna göra om ni bara hade viljan och tron på en site som vunnit priser flera gånger!
Ledsen om det låter bittert men jag tycker det är så sorgligt att denna fina databas av kunskap går i graven

2020-01-06 08:48
Vi har fått ett exakt datum. Den 15/12 skickade paceUP! ut ett nyhetsbrev där det klart och tydligt stod att funbeat stänger ner den 5/1. Gäller inte det? Eller var det ett skrämskott för att få så många som möjligt att lämna funbeat? Om planerna ändras vore det inte bra om ni skickade ut meddelande om det till oss användare? Tips till er som driver paceUP: gör paceUP så lik funbeat som möjligt. Då skulle jag kunna överväga att följa med över.  

2020-01-06 09:33
Rolf, det datumet har bara gått ut till PaceUp's användare. Inte i funbeats nyhetsbrev.
Här på funbeat har bara nämnts att support upphör och när jag bad om förtydligande i mail med supporten så svarade de att de inte aktivt kommer stänga av siten.
En vecka senare kommer Jonathans inlägg här ovan om att de håller öppet för export några veckor till men att de sedan stänger siten...

2020-01-06 10:04
Que? Jag använder inte paceUP.  

2020-01-06 10:42
Ok, jag har inte sett någon datum i funbeats nyhetsbrev?  

2020-01-06 15:05
Ur nyhetsbrev från FunBeat den 30/12:
”Vi vill påminna dig omattdet [sic!] är dags att migrera över din data från FunBeat till paceUP, då vi stänger ner FunBeat den 5/1.”
Jag har för mig att samma datum nämndes i ett tidigare brev också.

2020-01-06 17:35
@Jenny:

”Förlåt att jag skriver det, men jag tror att gamla ägaren till Funbeat känner sig lika lurad som jag gör. Jag tror inte att han hade sålt till PaceUp om han känt till att de skulle lägga ner sidan!”

PaceUp kanske inte blev vad vi hade hoppats på och Funbeat blev kanske inte vad de tänkt sig heller, men hade inte PaceUp köpt sidan hade Funbeat redan varit borta sedan våren 2018. De var precis på väg att lägga ner allting då.

Om jag minns rätt: I mars 2018 meddelade Funbeats skapare att de skulle lägga ner och sen hade de många samtal med potentiella köpare men inget blev av och så i april 2018 skrev de att nu var det helt kört och att de skulle stänga för gott. Men så klev PaceUp in och köpte och det är enda skälet till att Funbeat överhuvudtaget levde vidare fram till nu.

2020-01-07 17:41
Hej,

Jag håller på med en ersättningssida för Funbeat om ni är intresserade.

Den är inte klar ännu men se till att spara din Funbeat data så att du kan importera den sen.
http://www.funbeat.se/myprofile/export.aspx

Just nu ligger den på min egen domän men den ska få sig egen med tiden. Anmäl dig gärna med din email så skickar jag ut när det är dags.

https://johanmartensson.se/

2020-01-10 13:05
Jag bad om en total export av mina data på FunBeat för snart två månader sedan, och har - trots upprepade påminnelser till både FunBeat- och Paceup-supporten - inte fått mina data. Vad är det som händer?  

2020-01-17 21:50
Samma här, jag har heller inte fått någon som helst feedback. Jag har gett upp och accepterat. Agerandet säger mer om dem än om mig.  

2020-01-17 23:33
Usch då, nu blir jag nervös ... Undrat varför mina data inte kom, men visade sig att mejlet inte gått iväg, men nu ÄR det skickat, så jag hoppades få mina bloggar.
Skulle satt mig och gjort säkerhetskopior. :(

2020-01-18 18:16
@Johan Mårtensson

Intressant ! hur följer vi dig när FB slutar existera? på ngn facebooksida kanske? meddela gärna hur det går här löpande eller där det funkar för dig !

PaceUp känns mer som ett dåligt mobilspel och Jogg.se med 5 olika sajter för samma sak totalt förvirrande så, väldigt spännande med nya alternativ..

Mvh

2020-01-19 10:37
Hej på er!

Som vi tidigare meddelat är Funbeatplattformen väldigt instabil och svajig. Det medför att JSON-exporten fungerar bara av och till. Vi jobbar dock hårt för att få ut alla JSON filer som efterfrågats, men vi kan inte ge några garantier.

Använd gärna Excelexporten på Funbeat eller vår paceUP! export som alternativ.

Med vänlig hälsning,

Jonathan

2020-01-20 10:52