Så fungerar FunBeat

Byte av profilbild

Hej!

Jag fick för mig att byta profilbild, men jag får inte någon ny bild att "fastna". Jag är inte superkunnig vad gäller datorer, men bilden är i varje fall i rätt filformat och storleken mindre än maxkravet...Jag har provat med två olika bilder, flera gånger med varje bild, ingen har funkat.
Vad kan det då vara? En bugg eller bara handhavandefel? Jag har Microsoft Edge, ifall ni undrar över vilken browser jag använder...

Kram,
Jenny

2019-11-02 10:07
Har du testat att trycka F5?

Är nya bilden en där du står på världens topp och sträcker ut armarna?

2019-11-02 11:13
Jättevacker ny bild! Smiley  

2019-11-02 13:46
Men?

Jag loggade ut och in igen och jag stängde av datorn och allt möjligt efter att jag försökt byta profilbild, den nygamla profilbilden syntes inte!!! Idag syns den!

Jag hade bara tröttnat på den gamla bilden där min svaga gluteus medius syns så tydligt... Smiley
Strange, but positive today! Igår var jag lite sur... Smiley

Bilden är från 2013 när jag var på Gran Canaria och sprang. Jag kände att jag behövde lite löparresefeeling nu när jag börjar bli återställd från alla skador (peppar, peppar, ta i trä)… Smiley

Tack Precious Angel! Första gången någon kallat en bild med mig i för vacker! Smiley

Kram,
Jenny

2019-11-03 13:34
Det var nog så att din dator hade en lagrad version av din profilbild som den använde, det tar ett tag innan cachelagrade bilder uppdaterad lokalt. Men man kan tvinga datorn att göra det genom att trycka F5. Eller vänta Smiley

Bra bild iaf Smiley

2019-11-03 15:36
F5 laddar om sidan, oftast används samma cache-material. Shift-F5 (eller i vissa browsers Ctrl-F5) tvingar browsers att hämta allt på nytt.  

2019-11-03 21:53
Åh, ni är så skickliga.
F5 funkade inte på min dator, men shift F5 eller Ctrl F5 testade jag ju aldrig...
Tänk om jag inte bara kunde lära mig utan även komma ihåg det till nästa gång?

Kram,
Jenny

2019-11-07 22:34