Barfotalöpning

Skinners

Någon som testat att springa eller gå i dessa "skor"?

https://skinners.cc/?gclid=EAIaIQobChMI9_zpuIGK5AIVGKaaCh0D0wcPEAAYASAAEgLHi_...

Synpunkter och kommentarer tas tacksamt emot!

2019-08-17 15:30
Ser ju intressanta ut som komplement. Jag har inte testat men det vore kul om du kunde skriva något om dem här ifall du handlar  

2019-09-01 20:37
Hej!

Jag känner till att det finns några tjejer som använder skinners.
Själv har jag FYF-strumpor (FreeYourFeet), men de har jag bara inomhus på gym där man inte får vara barfota. De är ganska slitna trots att de bara varit inomhus.
Kanske Skinners är mer tåliga?

Kram,
Jenny

2019-09-03 20:52
Jag har nu testat Skinners både inomhus och utomhus. Och jag är MYCKET nöjd. Så nära barfota man kan komma, som att gå eller springa i ett par strumpor - med den skillnaden att de skyddar lite bättre, mer slitstarka och lite vattenavvisande. Framtiden får utvisa hur länge de håller. Förmodligen slits de ner ganska snabbt om man springer på asfalt, men det gör jag aldrig ändå (jag älskar Lidingöloppets slogan "Asfalt är för bilar"Smiley. Av recensioner på nätet att döma så verkar dock hållbarheten vara god.

Skinners finns att köpa i åtminstone en internetbutik i Sverige. Googla på Skinners så kommer träffen ganska långt upp. För övrigt en underbar butik för alla som älskar barfotaskor - här finns alla möjliga märken, både för löpning och till vardags.

2019-09-08 09:17
Kan vara kul att testa. Nu är det ju större och bättre som gäller men jag gillar fortfarande minimalistiskt.  

2019-09-19 22:11