Så fungerar FunBeat

Sidan för garmin import öppnas inte

Är det samma för alla?
Funbeat - jobbar ni på det?
 

2019-08-01 22:32
Samma för mig. Importen till jogg.se fungerar så det är troligen inte fel på Garmins sida. Jag har skrivit mail till supporten.  

2019-08-02 00:03
det är samma för suunto import  

2019-08-02 11:55
Fick svar från supporten att de kollar på det  

2019-08-02 14:41
😃  

2019-08-02 21:32
Till Supporten: Fast importen fungerar inte. Det var det denna tråden handlade om. Vad beror det felet på?  

2019-08-02 21:51
Fortfarande samma problem.  

2019-08-03 11:33
Om de fick information den 2 augusti behöver de säkert några dagar att lösa problem  

2019-08-03 13:44
Jo men om det legat nere sedan 31:e, borde man inte åtminstone något av nedan?
1.upptäckt det utan mail från användare den 2:e
2.lägga info på startsidan om att felet finns och jobbas på
3. Kanske t o m med en uppskattning av när det kommer upp igen?

Jag tycker bara att det varit så många gånger nu att man borde bevaka det om man vill driva sidan vidare... Känns tyvärr som om man gett upp 😞
 

2019-08-03 21:04
Hej på er!

Vi har inte givit upp ännu. Vi felsöker för att försöka få igång Garminimporten igen så snart vi kan.

Snabbast reaktion från oss får ni på support@funbeat.se. Vi har tyvärr inte möjlighet att bevaka samtliga trådar på webben.

Med vänlig hälsning,

Jonathan
 

2019-08-03 22:30
Verkar som den här sidan sjunger på sista versen nu ! Riktigt sorgligt för det är den bästa. Andra sidor som connect, strava, runkeeper saknar alla de funktioner jag vill ha men som finns här.  

2019-08-04 14:40
Då var Garminimporten igång igen!

Med vänlig hälsning,

Jonathan
 

2019-08-04 14:57
NEJ, det gör den inte.  

2019-08-04 15:02
Hej Mikael,

Vi testkörde precis automatimporten från Garmin med ett testpass och det fungerade som det ska.

Vad är det specifikt som inte fungerar för dig?

Med vänlig hälsning,

Jonathan
 

2019-08-04 15:49
Suunto sync fungera nu som det ska  

2019-08-04 15:55
Lyckades importera dagens pass från Garmin Connect, men inte torsdagens och fredagens pass.  

2019-08-04 17:08
Precis dagens pass kom med men inte torsdag o lördagens...  

2019-08-04 17:12
Jag har pass från 1/8 och 3/8 som inte hämtas med importen. Det är jag inte ensam om...  

2019-08-04 20:14
Det kan ta någon dag innan passen trillar in, så har man inte kopplat bort Garmin Connect länken, så bör passen komma in, men det kan ta någon dag...  

2019-08-04 21:36
Förut har det inte hänt, när ni skrivit så.
Jag fick in 1 av 2 (det första i tid) pass 1/8.
Inget av passen 2 eller 3 :e
Alla pass idag

Resten tog jag via tcx import nu
 

2019-08-04 22:05
Jag har också pass som inte går att ladda upp från Garmin Connect från den 1,2 och 3 augusti. Frustrerande!  

2019-08-04 23:25
Vad jag syftade på inte hänt tidigare är alltså att passen ramlar in efter någon/några ytterligare dagar.
Min erfarenhet är att när väl importen är uppe och jag kan köra importen så kommer de pass med som finns tillgängliga...
Att prova köra den senare ger inga ytterligare pass i importen.

Kanske kan ni titta på varför er import och Garmin connect inte har samma status på dessa pass?
Det verkar ju som att ena sidan markerar dem som lästa (eller utförda utan att kontot är kopplat, det har väl samma effekt?) trots att de inte är inlästa på funbeat

Johan L - de funkar i alla fall att exportera som tcx från garmin connect och sedan importera från garmin tcx till funbeat nu.
 

2019-08-05 07:35
@-AT- Jo jag vet att det går att importera på annat vis också men jag förstår inte varför den inte klarar av passen som ligger mellan den 31 juli och 3 augusti. De ser precis likadana ut (ja det är naturligtvis olika aktiviteter) i Garmin Connect men verkas inte kännas igen vid importen.  

2019-08-05 08:33
Efter kontakt med supporten fick jag snabbt svar att passen bör trilla in idag måndag.  

2019-08-05 09:13
Var ju likadant förra månadsskiftet väl, pass som inte kom över. Hyser ingen förhoppning om att passen från 1/8 och 3/8 ska ramla in i efterhand, de kom iaf inte med nu nyss när jag fick över dagens pass.  

2019-08-05 11:47
Nej ger upp. Dagens pass kom med men inte tors,lördag. Likadant efter gårdagens pass. Så felet kan ej vara åtgärdat.  

2019-08-05 18:53
Samma här  

2019-08-05 21:08
Samma här. Dagens pass har laddats från Garmin, men inte passen från den 1,2 och 3:e  

2019-08-05 21:49
Strular på dagens pass också. Workaround är att gå in på garmin connect, spara passet som TCX och importera TCX manuellt.  

2019-08-06 21:44
Importen ska fungera igen och normalt då pushar Garmin aktiviteter som inte kommit in igen, dvs. aktiviteter som gjordes när synkningen låg nere. Vi har en dialog med med Garmin för att undersöka varför de inte kommit över, men rekommendationen är att importera aktiviteterna manuellt som FIT eller TCX fil...  

2019-08-08 08:41
Den funktionen strular också. Jag hade importerat ett vanligt löppass med 9 intervaller men visningen blev helt korrupt. När jag raderade aktiviteten gick det inte att importera igen varken på traditionellt eller som tcx-fil. Varför är det så mycket problem med importen nu?  

2019-08-13 22:18
...  

2019-10-22 09:12