Göteborgsvarvet 2019 Sub2

Tack för en trevlig tid tillsammans

VAR SAK HAR SIN TID

Vi har jobbat i den här gruppen för att stimulera träning med GV som huvudmål sedan 2010 men nu är det dags att låta den gå i graven.

I dag mår jag gott - jag har precis tagit mig från trivselvikten 89 kg till träningsvikten 81 kg med ambitionen att kapa ett ett kg eller två till. Jag spelar mycket golf, jag promenerar hyfsat flitigt, jag tar ett och annat löpsteg och jag styrketränar på Friskis & Svettis i Varberg ett par tre gånger i veckan.

Träna flitigt kamrater - det har varit ett sant nöje att träna tillsammans med er alla.

Ha det gott
//Harald Smiley

2019-06-04 00:13
Harald!
Stort tack för allt du gjort för denna gruppen! Jag har varit väldigt frånvarande sista åren på grund av två barn :) Men har läst o peppat.
Nu ska jag komma i form igen efter graviditeter och första åren. Kanske blir det sub2 2020 :)

Skönt att höra att du mår bra och spelar mycket golf det är härligt!

2019-06-04 07:48
Ash jag hade hoppats att den här tråden bara var ett synfel. Denna gruppen har varit den bästa!

Men tusen tack Harald för den här tiden.

2019-06-07 00:00
Ja, den här tråden har verkligen varit... guld! Ett varmt tack till dig, Harald! Må så gott! Smiley  

2019-06-07 00:15
Tack detsamma Harald och lycka till med träningen i framtiden! Smiley

Som du säger så har var sak sin tid och jag tänker också på att det jag suktade efter "förr" ter sig inte lika viktigt längre för mig. Då var då, nu är nu och det är fantastiskt skönt att ha kommit till den insikten. Smiley

Jag har aldrig lyckats med Sub 2 på en halvmara, 2:06 som bäst, och idag springer jag för att det är kul, löpningen (plus all annan träning) håller mig i god medelåldersform och gör att jag klarar av vardagsutmaningarna på ett bra sätt. Loppen är heller inte lika långa för tillfället, då jag coachar min 16-åring i långdistanslöpning och vi går sakta framåt, men drömmen om ett Backyard Ultra nästa år när jag fyller 50 lever i allra högsta grad.

Gruppen har, för mig, varit såväl en sporre som en virtuell social samvaro med alla er medlemmar. Stort tack till er också och lycka till med var ni än tar er för. Smiley

2019-06-08 20:14
Jag har märkt sen jag börjat försöka komma igång igen att det inte varit så hög aktivitet här Smiley. Inte på funbeat överhuvudtaget egentligen. Saknar det ibland. Men så har jag ju inte kunnat träna som jag vill de senaste åren heller Smiley. Har varit tvungen att prioritera min hälsa och mina barn en hel del.

Det är stort det du gjort Harald för gruppen här under åren! Tack!

Det är bara att hoppas att det dyker upp något liknande framöver som boostar motivationen för träning!

(Jag lyckades ju i alla fall ta mig under 2 timmar vid ett tillfälle så jag får väl vara nöjd.)

2019-06-12 12:57
Tack Harald för att du har hållit denna grupp igång!

Kommer att sakna de utmaningar som vi brukar utsättas för Smiley

Ta hand om varandra Smiley

2019-06-14 15:04
Tack för tiden som varit. Har varit lite inaktiv sista månaden eftersom jag har berikat mitt sjukdoms-cv med ännu en cancerform. Men denna är tydligen inte dödlig även om jag har ett halvårs helvete framför mig. Men jag är fortfarande lika positiv och optimistisk samt satsar på en comeback i löparspåret 2020. Målet för 2020 blir Ängsö Trail 6 km i september  

2019-07-09 18:34
Hej på er alla Smiley

Roligt att ta del av era tankar och funderingar.

Några av oss har nått "aktningsvärd" ålder - vad nu det betyder - och sliter med olika krämpor. Det är sällan eller aldrig rättvist och jag önskar er alla en god hälsa och bra träning.

Jag noterar t.ex. att
* Marna tjurar på och kämpar oförtrutet på i Göteborg
* Ingmarie i Umeå - du är som alltid ständigt aktiv
* Josefine har fått barn - härligt - och laddar nu om uppe i Stockholm
* Sylvia är ett "outtömligt batteri" och tränar oförtrutet i Blekinge både året & dygnet runt tror jag
* Marie i Stockholm - du är en racer men har dina utmaningar hälsomässigt vad jag kan förstå
* Krister i Västerås - en go gubbe och en riktig kämpe - på riktigt! Du tar dig an motgångar på ett sätt som vi andra blir avundsjuka på.

Jag önskar er alla både ett gott ett gott liv och bra träningsförhållanden och att ni skall må så bra som ni förtjänar och vad som är möjligt.

Med det sagt kan jag meddela att golfen rullar på - hittills ca 50 rundor per den 11 juli. Om gud vill och hängslena håller kommer jag att nå 80-100 rundor i år och det är bra. Både för golfen och träningsformen/vikten.

Träna flitigt men framförallt - ha ett bra liv eller i vart fall så gott som du själv kan påverka.

Ha det gott
//Harald

PS
Fortsätt att berätta om ert liv och era bravader - det är alltid lika roligt att följa er!

2019-07-11 23:04
Tack Harald och alla andra i gruppen för både pepp och utmaningar. Har själv inte varit så aktiv på Funbeat de senaste 2 åren men det är mycket annat som tagit upp tiden. Allt har sin tid.
Ni alla hjälpte mig mycket när jag som 48-årig soffpotatis började mitt löparliv. Hade Sub2 som mål vilket kändes tufft först eftersom jag inte löptränat de första 48 åren av mitt liv. Allt pepp och alla fina utmaningar gjorde att jag så småningom klarade målet med ett PB på 1.51 satt i Prag 2015. Har även kommit under 2 på GV.
Tack ännu en gång för allt pepp.
Tränar lite lugnare nu och ska göra premiär på Mini-Tri i augusti. Spännande hur det ska gå och mest orolig för simningen.
Ha det bra alla där ute i landet och trevlig sommar. Smiley

2019-07-23 11:26