Så fungerar FunBeat

Appen för Android 9

Hej,

Jag skaffade en ny telefon idag och den har senaste versionen av Android, Android 9 (Pie).

När jag startar Funbeat så får jag ett meddelande att appen utvecklades för en tidigare version av Android och därför inte fungerar. Sedan stängs den ner.

Jag vet att jag är ganska tidig med den här Android-versionen så det är förstås inget utbrett problem än så länge, men vill ändå flagga upp det.

2018-11-04 16:53
Är det inte dags att vi får ett svar/kommentar om detta från ansvarigt håll? Vad ska vi göra?  

2018-12-04 22:38
Bengt Smiley Smiley  

2018-12-05 08:53
Samma problem för mig.  

2018-12-29 12:51
Samma här. Appen har inte funkat på flera månader nu :(  

2018-12-30 08:37
Vad får ni för mailsvar?  

2018-12-30 11:39
Annica, jag som är trådstartare har åtminstone inte mailat. Gissar av din fråga att du menar att vi borde ha gjort det - men känns det inte rimligt att kunna få svar även den här vägen, i en grupp som heter Så fungerar Funbeat?

Gott nytt år!

2018-12-31 13:23
Henrik, jag trodde nog att man mailar support@funbeat.se om man inte fått svar i forumet snabbt nog ja Smiley
Särskilt som de inte varit särskilt på hugget och svara tidigare, i andra trådar.

Jag tror, utan att veta säkert, att de svarar ganska snabbt på mail. Åtminstone har jag fått mailsvar samma dag jag mailat dem, när jag behövt ha kontakt med dem men jag kan ha haft tur.

Tycker att appen borde ha prio, antingen måste de fixa den så den fungerar eller ta bort den. Men ha en ickefungerade app i Store är bara irriterande.

Gott nytt år Smiley

2018-12-31 15:23
Samma problem för mig. Gillar appen så hoppas verkligen att de gör en uppdatering av den.

Såg att det var ett bra tag sen den uppdaterades senast.

2019-01-09 13:33
Tack @Henrik Sköld som uppmärksammade oss på den här frågeställningen - inte alltid helt lätt att hitta alla frågor I Gruppdiskussionerna, så ett tips är att skicka ett mail till support@funbeat.se om ni inte får svar i Grupperna...

Angående Android generellt och Anroid 9 specifikt, så har ingen uppdatering av Android appen gjorts på länge. Vi försöker löpande prioritera all teknisk utveckling och då Android versionen har varit relativt stabil, har vi inte prioriterat några stora förändringar. Utmaningen med våra appar är att de är byggda på en teknisk plattform och i ett språk, som hör till historien - bara att göra enklare uppdateringar är ibland stora utmaningar, bade när det gäller resurser, men framförallt integrationen med andra delar av vår arkitektur.

Tyvärr har det visat sig att Android version inte fungerar med den senaste releasen av Android 9 och vi undersöker nu till vilken grad appen behöver uppdateras och hur stort jobbet är, så vi kan tyvärr inte i skrivande stund ge något estimat på när detta är löst - tyvärr inga roliga nyheter, då vi inte kan ge något estimat på när det kommer att fungera igen, men vi återkommer i frågan när vi vet mer...

2019-01-17 14:38
Tack för återkoppling! Förstår att det är ett rejält utvecklingsjobb ni är igång med överlag...  

2019-01-17 14:54