Så fungerar FunBeat

Importen och segt...

Importen fungerar fortfarande inte, har testat på både Mac oPC... Smiley
Sedan upplever jag siten seg i helhet, som om bandbredden / beräknings kap. har halverats... Smiley

En seriös o trovädig status uppdatering från nya ägarna vore på sin plats...

I övrigt, #RideOn #RunOn #FunbeatOn
 

2018-09-10 18:42
Tycker du? Jag kan inte säga att jag märkt någon skillnad. Importen fungerar som vanligt för mig, den är färdig och synkad innan jag ens hunnit hem. Har du något särskilt, vet att vissa klockor ger jättekonstiga resultat om man synkar tack vare att man kan ha egna appar i klockan. Det är inte något sådant?
 

2018-09-10 22:53
Inga Connect IQ fält på det som kommer från Fenix 5X (Garmin), Zwift har inget sådant. importen har fungerat fint fram till ett tag sedan, har inte kunnat läsa in filer alls sedan lördags (8/9).
Seg respons o långa väntetider har varit en längre tid.

Kort sagt inga förändringar på min sida vad det gäller hårdvara, webläsare, fit eller tcx filerna, bara importen som lagt av.

Smiley
 

2018-09-11 17:43
Attans, så lätt var det alltså inte Smiley  

2018-09-11 19:25
Tyvärr Smiley

Testade igen med ny fil från mitt nyss avslutade pass, samma sak...

Ett okänt fel uppstod när filen skulle läsas in.
 

2018-09-11 20:03
Jag testade också, för nyfikenhetens skull, om jag kunde läsa in en tcx-fil men det gick inte och när jag öppnade Garminimporten fick jag 504 Gateway Time-out så något fel verkar det ju vara faktiskt, och inte då mellan dig och Funbeat utan kanske snarare mellan olika delar i själva Funbeat.  

2018-09-11 20:30
Trögt e det ju...
Blir en jäkla backlogg med aktiviteter att importera när/om det fungerar igen :-/
 

2018-09-12 20:34
Fast nu har det fungerat sen i onsdags morse för min del, du kanske ska maila support@funbeat.se för att se om de kan se om det hänt något med ditt konto i så fall?  

2018-09-13 11:52
Nu fungerar det här med Smiley
Alla TCX-filer är impoterade så är på banan igen Smiley

/M
 

2018-09-13 17:33
Härligt!  

2018-09-14 07:49
Smiley Smiley  

2018-09-14 15:13
Skönt att se att detta också löst sig!

Vi får tyvärr negativa kedjeeffekter när vi uppgraderar olika delar av servermiljön och tyvärr påverkades 'bridge servern' som tar hand om importerna. Detta ska nu vara löst.

Bästa sättet att snabbt få hjälp med sina problem är att maila på support@funbeat.se. Där har vi alltid jour.

Vi försöker också följa era diskussioner på forumen och ge svar, men här är det svårare för oss att fånga upp frågorna tillräckligt snabbt.
 

2018-09-14 22:26
Smiley  

2018-09-15 15:03
Importen strular. Bryggan till Garmin Connect verkar skakig. Skulle importera gårdagens och morgonens runda nyss. Fick bara med gårdagens.
 

2018-09-23 09:20