Så fungerar FunBeat

Just nu går det inte att titta på nyhetsströmmen.

Ja, så har det stått sen i går, och det är tydligen fler än jag som har det problemet. Jag kan se flödet i appen, men inte på datorn.  

2018-08-16 08:47
Har också samma problem....

Kan inte heller använda appen....

Men det verkar som om passen går att registrera och att detta funkar, för jag ser att mina träningsminuter de senaste 30 dagarna ändras när jag reggar. Känns ju bra, även om man inte ser nyhetsströmmen.

Hoppas att Funbeat får till detta och Appen - för Funbeat är ju kanon när den funkar!

2018-08-16 09:52
För knappt två veckor sedan slutade appen fungera men det har funkat att gå in via vanliga webbplatsen. Sedan ett par dagar tillbaka står det bara att man inte kan se nyhetsströmmen. Nu har jag alltså vare sig fungerande app eller webbSmiley. Synd och tråkigt. Hoppas ni fixar det snart! Kom gärna med en statusuppdatering. Det verkar inte vara alla som är drabbade.  

2018-08-16 10:02
Ja, det är samma sak för mig - sedan igår så kan jag inte titta på nyhetsströmmen. Och appen har jag aldrig skaffat mig, utan jag använder den vanliga webbsidan i telefonen också, och där är det samma sak, nu...  

2018-08-16 10:26
Nej jag appar inte, utan matar in på vanligt vis, för mig, och det fungerar ju, men det där vänskapliga flödet är borta ....  

2018-08-16 10:31
Jag kan inte se nyhetsflödet i datorn sedan igår...  

2018-08-16 10:45
Appen funkar i Android, både att regga och att se Nyhetsflödet.
Däremot fungerar inte websidans "Nyhetsflöde" längre

2018-08-17 08:52
Funktionen har nu varit nere ett tag, funderar på hur lång tid det tar innan någon som jobbar med sidan kommer att kommentera vad som händer.......  

2018-08-17 09:17
Ja nu har den varit väck ett par dagar ...  

2018-08-17 09:29
Appen funkar på Android.
Appen funkar inte på iOS.
Web-versionen funkar varken på Chrome eller Safari (inte testat andra browsers).
Det vore trevligt med en kommentar från Funbeat om när felen förväntas vara åtgärdade.

2018-08-17 09:33
Nu har jag skrivit till support att det inte funkar...  

2018-08-17 10:03
Det står i en annan tråd att de håller på med problemet. Det verkar ha grundat sig i en uppdatering för IOS-appanvändare som har medfört följdproblem. Tyvärr inte helt ovanligt att uppgraderingar av operativsystem medför denna typen av problem.  

2018-08-17 16:18
Jag fick svar igår. Se nedan:

Hej Ingmari,

Tyvärr så påverkades Nyhetsflödet när vi skulle fixa problemet med Appen, men förhoppningsvis så är bade App och Nyhetsflöde snart uppe igen...

Mvh,
//Mathias

2018-08-17 20:24
Uppdatering av tekniska problem på App och Webb

Som tidigare kommunicerat, så upplever vi för tillfället en del problem med FunBeat appen och även Webben. Problemet med appen är framförallt relaterat till iOS (iPhone), och de som uppdaterat mjukvaran i sin telefon/surfplatta. De senare uppdateringarna godkänner inte de certifikat som är nödvändiga för att säkra kommunikationen mellan appen och servern, där dina träningspass och annat innehåll ligger. Vi har således identifierat problemet och även testat en del lösningar – tyvärr, så gjorde en uppgradering av certifikaten att även kommunikationen mellan Web och servern påverkades, vilket har resulterat i att vi fått problem med bla. Nyhetsflöde och Facebook inloggning.

Vi jobbar nu med en alternativ lösning för att återställa Webben och få appen att fungera igen – vi har även kopplat in Microsoft och tagit in extern hjälp för att kunna avhjälpa problemet och minimera inverkan på era träningsdagböcker. Som vi kommunicerade tidigare i våras, så kommer vi fortsätta att uppdatera både Web och appen med input från er användare genom fokusgrupper, men vårt omedelbara fokus är att skapa stabilitet för att undvika att liknande tekniska problem uppstår.
Vi gör allt vad vi kan för att få en så snabb lösning som möjligt på plats och ber om er förståelse tills vi har en lösning på plats…

2018-08-18 11:26
Vi har under helgen varit tvungna att ta ner servrarna och därmed webben som en del i arbetet med att uppdatera den tekniska plattformen för att lösa de problem vi haft under den senaste tiden. Arbetet drog tyvärr ut på tiden då vi fick erfara en del överraskningar, men efter att ha jobbat hela helgen tillsammans med Microsoft support och extern hjälp, så har det ny börjat ljusna. Vi har gjort en del mycket viktiga uppdateringar som en del av arbetet för att lösa problemen långsiktigt och vi har nu en förhoppning om att problemen med Nyhetsflödet och Appen ska vara löst.

Vi har fortfarande en del tester och uppdateringar som vi måste göra, så vi ber om er förståelse för att Webben fortfarande kan vara lite instabil och det kan ta ytterligare någon dag innan appen är tillbaka och alla problem är avhjälpta.

2018-08-19 22:34
Tack för bra information! Smiley  

2018-08-19 22:46
Jag kan fortfarande inte få upp nyhetsströmmen trots att det är den 23 augusti. Jag använder inte appen, bara webben och vanlig dator. Har ni andra samma problem eller borde jag göra något?

Kram,
Jenny

2018-08-23 21:41
Vi har identifierat både problem och lösning för Nyhetsflödet, men då vi fick tekniska problem, när vi gjorde en del uppdateringar förra veckan, så har vi valt att gå varligt fram och testa ordentligt innan lösningen implementeras.  

2018-08-24 08:21
samma för mig Jenny!  

2018-08-24 08:26
Ser inte heller något flöde. En massa inlägg om appen jag inte nånsin använder också.
Vore trevligt om flödet återkom. Utan att allt kraschar, så det får väl ta sin tid ...

2018-08-24 09:08
Tack Mattias. Då vet vi att det är på gång.  

2018-08-28 07:42
Hej!

Vi försöker hålla er uppdaterade och informerade kontinuerligt. Tyvärr har vi inga positiva nyheter att komma med. Servermiljön är uppgraderad, TLS har uppgraderats, och vi har lagt till SSL. Nyhetsströmmen är fortfarande ett problem.

Vi har ett utvecklingsteam som kontinuerligt jobbar på att hitta och testa nya lösningar (varsamt).

Vi är övertygade om att vi kommer att hitta en lösning, men just nu har jag ingen prognos att dela.

Med vänlig hälsning,,

Jonathan

2018-08-29 19:38
Är problemet att få in träningskompisarnas träning i flödet, just att se de andras aktiviteter, att korshämta info från olika konton, och det blockar? Skulle det i vart fall gå att få sina egna aktiviteter synlig på samma plats?
Ser ju så dött och knasigt ut nu och bara det skulle förbättra utseende på startsidan till dess ni fixat felet.

2018-08-29 20:24
Samma problem här ett längre tag. Nyhetsströmmen visas inte alls.Kan inte följa mina kompisars inlägg. Tråkigt.  

2018-08-29 22:52
Vårt mål är att fixa nyhetsströmmen så snart som möjligt. Vi jobbar stenhårt på detta och har varken givit upp eller lagt ner.

Tyvärr är den tekniska miljön ganska ålderstigen och kräver uppdateringar som i sin tur har medfört negativa kedjeeffekter som vi måste hantera.

Det positiva är att vi redan har 1) uppgraderat och migrerat servermiljö, 2) uppgraderat TLS och 3) installerat nya SSL certifikat. Snart är webbsidan också responsiv, så att den anpassar sig efter den enhet som används (och då inte längre blir jätteliten på en mobiltelefon). Dessutom är sidan snart också säkrare genom https uppgradering.

Håll ut och träna på. Det kommer att löna sig!

2018-09-14 22:21
Tack för uppdatering!  

2018-09-15 08:12
Bra jobbat!  

2018-09-15 08:16
Instämmer!  

2018-09-15 08:34
Tack för uppdatering. Smiley Bra jobbat.  

2018-09-15 16:02
Tack för uppdateringen!  

2018-09-15 20:06
NYHETSFLÖDET FUNGERAR IGEN!

Vi har under de senaste månaderna uppdaterat den tekniska plattformen och FunBeat finns nu på en mer modern serverarkitektur anpassad för framtiden.

Tyvärr medförde migreringen negativa kedjeeffekter som bland annat påverkade appens anslutning till servern, nyhetsflödet på webben och betalningslösningarna för premiummedlemmar. Vi har nu arbetat igenom samtliga dessa problemområden och allt ska nu fungera som vanligt igen.

Vi har som nya ägare lärt oss massor på detta och hoppas kunna erbjuda en stabil och ännu bättre träningsplattform framöver. Vi fortsätter att investera i plattformen och hoppas kunna presentera också synliga förbättringar snart.

Tack för ert tålamod och träna hårt!

2018-09-18 19:19
Jaaaa!

Äntligen! Tack!

Kram,
Jenny

2018-09-18 22:22
Kan det vara så att alla bilder som finns kopplade i träningspassen försvunnit i samband med övergång till den nya tekniska plattformen?

Alla mina pass som innehåller bilder innehåller inte längre någon bild som kan visas. Bara en bruten bildikon Smiley

2018-09-25 15:11
@Alfred Hernandez - Det problemet har vi inte sett tidigare. Skickar vidare till våra utvecklare för att kolla vad som kan ha hänt.  

2018-09-25 19:20
För mig gäller generellt att alla bilder i inlägg här blir brutna ikoner när jag surfar på jobbet, men dom funkar hemifrån, så jag antar det är nån sorts brandvägg som orsakar detta för mig  

2018-09-26 07:44
Jag ser mina bilder, så det verkar inte vara ett serverproblem (om det inte redan har lösts, vill säga)  

2018-09-26 09:12
Aha, det var visst samma för mig. Igår när jag kollade så satt jag via VPN, men idag när jag inte kör VPN ser jag alla bilderna. Smiley  

2018-09-26 09:21
Detta är nog inget nytt men det går inte att kommentera vänners träningspass i mobilens webläsare då det inte finns något "Enter" i mobilen.
Kör inte i appen alltså..

2018-09-27 14:46
@Mikael Engström
Vet inte vilken telefon du använder, men det funkar med iOS/iPhone - bara att trycka OK på tangentbordet, så sparas kommentaren

2018-09-27 15:55
Hmm okej, jag har en Sony med android då, för mig lämnar den bara kommentaren kvar i fältet och hoppar vidare till nästa inlägg.  

2018-09-28 08:18